Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Sort "vindue" i mediaplayer på TV ?
Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 21:08

Efter lige og have fået "reppet" mit gamle fjernsyn var glæden stor ...

Fik sat TV'et til TVout. Aktiveret TVout udgangen på grafikkortet og pling
.... der var billede på monitor og TV.

Så startede jeg en film og til min store forundring var filmen i media
playeren sort på TV'et, men filmen kørte fint på monitoren. Hele windows
brugerfladen mm. ses på TV.
Så prøvede jeg lige og starte en film med DIVX player, men samme problem.
....så i fuldskærm : Det samme ...

Prøvede at genstarte til et andet styresystem, men det var det samme.

Nogen forslag ?

Styresystem: XP pro
Grafikkort: Sapphire 9500 PRO
CPU: P4/2800GHz NB2
Bundkort: P4PE
Driver:
Catalyst ver: 04.1
2D: 6.14.10.6414
Pakningsversion: 7.97-03212a-013118c

Fra : Mark

Dato : 02-06-04 21:15

Hej

På mit geforce kort, forholder det sig sådan at man med nvidias nye drivere
skal sætte tvet som primær skærm, eller bede den om at "vis på mit tv" som
er en mulighed når man højerklikker på filen.

Ved ikke om det med primær skærm kan bruges, på nvidia kan du endvidere
sætte den til at se alle videoer i fuldskærm på tv så snart de bliver åbnet.

Mvh
Mark

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 21:30

Det er et ATI kort, og er vidst meget anderledes end NVIDIA, så vidt jeg ved
Ellers tak for hjælpen

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 22:25

> Det er et ATI kort, og er vidst meget anderledes end NVIDIA, så vidt jeg
ved

mmmjoooeee.... lidt ens er de nu - ihvertfald på dette punkt.
Jeg er ret sikker på, at dit problem består i at din monitor tilsluttet
gfxkortet er sat til primær skærm(hvilket er temmelig fornuftigt da mange
ikke bruger tv-out), og dit tv står som sekundær skærm.
Du kan vælge dette ved at klikke på 'avanceret' i fanbladet hvor du vælger
skærmopløsning. Herefter vælges 'skærme', og så trykkes der på den 'runde'
prik på tv-et og på de 'to vinduer' på monitoren. Nu skulle filmen vises på
tv'et.

Måske hjalp det... Held og lykke.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 22:46

Takker... Det virker

Det undrede mig bare at jeg havde alt undtaget filmen, så jeg gik lige kold

"Øistein Wind Willassen" <oistein.wind.snabel - a.gmx.net> skrev i en
meddelelse news:40be4547$0$214$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Mark

Dato : 02-06-04 23:52

> Takker... Det virker
>
> Det undrede mig bare at jeg havde alt undtaget filmen, så jeg gik lige
kold

Jeg beskrev også i mit indlæg at det var sådan på nvidia, mente at det
måske også kunne forholde sig sådan på ati

Mvh
Mark