ASUS 9570 m.256 MB: Teksturer vises ikke k~
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-05-04 12:20

Hej, jeg har lige købt mig ovennævnte grafikkort, men jeg har altså
gevaldige problemer med teksturerne i nogle spil: De vises ikke korrekt, men
ligner derimod noget fra et dårligt syretrip i hidsige pang-farver.

F.eks. irriterer det mig enormt at "Indiana Jones and the Emperor's Tomb"
langt fra kører optimalt, til trods for at jeg har downloadet og installeret
alle de drivere, jeg ellers kan komme i tanke om:

Jeg kører med nyeste WHQL-certificerede NVIDIA-drivere (56.73) og har
geninstalleret DirectX9.0b.

Alligevel er det som om at kortet især har problemer med at gengive blanke
overflader (mit gæt). (Formodede) guld og sølv-blanke overflader ser helt
forkete ud og fremstår i pink, turkise, violette og skriggule farver.

Er der nogen, der kan hjælpe mig?

Anders Peter Johnsen

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-04 13:40

Anders Peter Johnsen wrote:

> Alligevel er det som om at kortet især har problemer med at gengive blanke
> overflader (mit gæt). (Formodede) guld og sølv-blanke overflader ser helt
> forkete ud og fremstår i pink, turkise, violette og skriggule farver.

Har du en LCD-(flad)skærm?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-05-04 14:12

Jens C. Hansen [Odense]" <"Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Har du en LCD-(flad)skærm?

Nope, jeg kører med en Daewoo 19" CRT. Der har aldrig været den slags
problemer med den før (med mit gamle GF3-ti200), så jeg er ganske overbevist
om at det er kortet, den er gal med, for det er kun nogle enkelte teksturer
der er problemer med, mens resten af grafikken ellers er smuk.

Har du nogen forslag?

Anders Peter Johnsen

Fra : Thomas VJ

Dato : 01-06-04 09:50

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40bb2ea0$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
<klip>
> [...]
teksturer
> der er problemer med, mens resten af grafikken ellers er smuk.

Har du afinstalleret de gamle drivere fuldstændigt før du isattte det nye
kort?

mvh,
Thomas

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-06-04 18:41

Thomas VJ wrote:
> [...]
> <klip>
>
> Har du afinstalleret de gamle drivere fuldstændigt før du isattte det

Der har aldrig været andre grafikkort i denne maskine: Den er bygget som den
står nu med alle løsdelene som nyindkøbte og en "ren" Windows XP
installation.

(Det gamle grafikkort kørte i min gamle, som er "lagt til at sove", R.I.P)

Jeg har selvfølgelig afinstalleret de tidligere driverversioner.

Dette skyldes at jeg har haft et hulens bøvl med dén "enhanced ASUS"-driver,
som fulgte med kortet, men som nægter at virke. Det samme er problemet med
den nyeste "enhanced driver" fra hjemmesiden, der også står af under boot-up
med fejlmeddelelse om at "ASUS-Shell" har fundet en fejl og pakker sammen.)

Afinstallationen er dog kun udført med "Tilføj/Fjern Programmer" under
"Kontrolpanel".

Desuden brokker den sig - og det er min seneste mistanke - om at computeren
tilsyneladende ikke skulle have DirectX8 installeret. Også selv om jeg
prøver at installere det, tilsyneladende med succes. (Jeg mente da ellers at
DirectX9 var 100% bagudkompatibelt og automatisk sikrede at samtlige
DX-revisioner således er installeret med denne ene?)

Jeg skal måske ned og rode lidt med regedit.exe?

Anders Peter Johnsen