NVIDA Geforce 4 ti4200 problemer
Fra : Sauer

Dato : 31-05-04 10:57

Hejsa,

Håber jeg kan hente hjælp eller råd her..

Jeg har et NVIDA Geforce4 ti4200 og det har indtil nu
kørt upåklageligt.
Nu synes jeg det begynder at larme fra kabinettet og grafik og
tekst bliver utydeligt på skærmen.
Jeg har testet skærmen på alle mulige måder og den ser ud til at
virke som den skal.

Kan det være køleren på skærmkortet der er ved at stå af, og bevirker
det den ustabilitet jeg oplever ?

På forhånd tak,

Sauer

Fra : Ivan [7100]

Dato : 31-05-04 13:30

Støjen kommer givetvis fra blæseren på dit gfx. Den er måske støvet til ,
hvilket bevirker støj og nedsat funktionalitet og dermed varme. Varmen
bevirker slørede billeder. Afmonterer blæseren og giv den noget smørrelse,
WD40 el. .....så skulle det køre igen.

Fra : Peter Hansen

Dato : 31-05-04 13:49

"Sauer" <peter@sauer.dk> skrev i en meddelelse news:c9evib$sds$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> virke som den skal.
>
> Kan det være køleren på skærmkortet der er ved at stå af, og bevirker

Tænk sig, der var noget der ikke holdt evigt ? Nu er du nødt til at skulle
åbne dit kabinet for at konstatere om vi har ret, og ovenikøbet måske
til at fjeren nullermænd, chips, popcorn, og alskens skrammel som din
PC kunne have fortæret gennem årene.

Fra : Sauer

Dato : 31-05-04 15:14

Uha en grim oplevelse at skille den ad..
Men I har fuldstændig ret. Køleren var lettere begroet.
Tvivler rent faktisk på at den overhoved fungere..
Prøvede at starte PCen op og køleren kørte en halv
omgang og gik i stå

Kan man købe en ny køler, eller er det et nyt kort ?

Fra : Jens Gregersen

Dato : 31-05-04 15:38

> Uha en grim oplevelse at skille den ad..

Ja hvis det er første gang kan det godt være noget af en oplevelse :)

> Men I har fuldstændig ret. Køleren var lettere begroet.

Begroet ligefrem?! Så er der vist ikke noget at sige til at...

> Tvivler rent faktisk på at den overhoved fungere..
> Prøvede at starte PCen op og køleren kørte en halv
> omgang og gik i stå

.... den ikke fungerer!

> Kan man købe en ny køler, eller er det et nyt kort ?

Du kan sagtens købe en ny køler. Der findes forskellige løsninger. Både med
og uden blæser. Jeg er ikke særlig meget inde i markedet for kølere, så der
må en anden ile dig til hjælp...

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-05-04 22:29

"Jens Gregersen" <jens_gregersenFLODHEST@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> og uden blæser. Jeg er ikke særlig meget inde i markedet for kølere, så

Prøv evt. i dk.marked.privat.edb.intern

Der har jeg flere gange set en, som søgte efter brugte ti4200 kort, som han
ofte har held til at redde. Det kunne jo være han havde nogle defekte kort
liggende, hvor du så kunne købe en billig køler.

Kurt

Fra : Egil Solberg

Dato : 02-06-04 20:09

Sauer wrote:
> [...]
> Prøvede at starte PCen op og køleren kørte en halv
> omgang og gik i stå
>
> Kan man købe en ny køler, eller er det et nyt kort ?

Har selv en Asus Gef4Ti 4200.
Køleren havde en forfærdelig kvalitet og begynte at larme efter ca 1 år.Den
gik dog ikke i stå.
Forsøgte med olie x3 med kortere og kortere effekt.
Tilsidst byttede jeg køler. Forsøgte først en TT Giant II, men desværre
kunne den ikke monteres ordentlig, da fladen bag GPU ikke er 100% plan, men
er besat med modstande.
Købte derfor en Thermaltake A1349 blæser, der kan festes på samme måde som
originalblæser.Dog larmede den voldsomt, men jeg har sat spændingen til den
ned, så køler den ret godt til lavt støjnivå.
Købte den på et sted der hedder "Befro", var svær at finde.