Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort-liste?
Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 28-05-04 21:34

Findes der en liste over grafikkort i rækkefølge efter ydelse...?

Jeg har lige købt et ATI Radeon 9600SE men skal sgu ud og have et andet...

Kenneth

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 29-05-04 10:31

"Kenneth Brøgger" <kenneth@giantmedia.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en liste over grafikkort i rækkefølge efter ydelse...?
>
> Jeg har lige købt et ATI Radeon 9600SE men skal sgu ud og have et andet...

Heh. Skyder du altid først, og spørger bagefter?

Nu ved du ihvertfald hvorfor du skal holde dig fra SE kort. d
-
Nåh, men listen over de hurtigste ser vel ca sådan her ud:

ATI X800/nVidia GF6800 (når det kommer..)

Radeon 9800 XT + Pro

nVidia GF 5960 ultra

Radeon 9700/9800

GF 5900XT/Radeon 9600XT + Pro
(alt efter AA og AF settings)

Generelt vil jeg sige at du skal holde øje med ydelsen og billedkvaliteten
med Anisotropic filtering og Antialiasing slået til.

Her står ATI's kort stærkt, det er først med GF6800 at nVidia er ved at
kunne følge med. Og jeg har set tests hvor ATI's X800 selv hér står en
anelse skarpere.

Men forskellen på de nyeste kort er ikke længere så stor, som ved Radeon
9800/nVidia GF59xx

Ifølge HardOCP er X800XT dog stadig det hurtigste kort ved reel gaming med
høj billedkvalitet: http://www.hardocp.com/article.html?art=NjExLDEw

Og i Far Cry siger de det har langt den bedste billedkvalitet også.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Thorvald

Dato : 29-05-04 18:27

Her finner du en del om hvordan grafikkkort er i forhold til hverandre.

mvh
Thorvald
(Norge)

http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

---

Fra : Ulrik Løye

Dato : 29-05-04 18:42

"Thorvald" <thvfmm@online.no(remove_this)> wrote in message
> Her finner du en del om hvordan grafikkkort er i forhold til hverandre.

> [...]

Denne artikel er heller ikke tosset at læse:

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/mainstream-roundup.html

/u

Fra : N/A

Dato : 29-05-04 16:59

Fra : Ulrik Løye

Dato : 29-05-04 16:59

"Bo Olesen" <boole@sol.dk> wrote in message
> Jeg kan slet ikke se hvad du laver her Kenneth.
> Du har købt lort for dine penge - nu vil du gerne lære noget??
> Samtidig gider du ikke engang at søge lidt selv på nettet.
> Du kunne sgu bare hoppet lidt tilbage i trådene og fundet et godt bud på
> noget fornuftigt, men nej!
> Æd dit SE kort i fred og ro

Forstår ikke hvordan du kan hidse dig sådan op!? Hvis du ikke mener at kunne
svare relevant på et spørgsmål, så undlad at komme med dine umotiverede og
syre opstød.

/u

Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 29-05-04 20:58

Tak for det... Troede lige at det var sådan man tog imod spørgsmål... ;)

Til mit forsvar vil jeg lige sige at jeg har kigget rundt på Nettet, men
håbede lidt på at der var en liste over grafikkort der var sorteret efter
ydelse. Jeg skal ud og have mig et grafikkort der max må koste 1500,- kr, så
ville se hvad det bedste køb ville være...

Kenneth

Fra : ct

Dato : 02-06-04 07:59

> [...]
> ydelse. Jeg skal ud og have mig et grafikkort der max må koste 1500,- kr,

> ville se hvad det bedste køb ville være...

lige nu helt klart geforce fx5900xt til lige omkring de 1500,-

vær opmærksom på der lige er kommet nye 'topkort' så priserne kan ændre sig
noget den næste måned eller to.

claus