Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
dvd kabel sæt fra harald Nyborg
Fra : Per Korshøj

Dato : 28-05-04 12:21

Har lige købt dette sæt .:
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=1625&n=60105

men der er ingen farver på svinet (ti4200 med s-vhs udgang)

nogle der har nogle erfaringer med dette sæt ?

Per

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-05-04 12:54

"Per Korshøj" <per@123ternevej2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men der er ingen farver på svinet (ti4200 med s-vhs udgang)
>
> nogle der har nogle erfaringer med dette sæt ?

Sættet som sådan fejler sikkert ikke noget.
Men måske dit TV ikke understøtter S-video
eller måske er indgangen på TV'et sat op til at forvente
et composite signal. Eller måske den scart indgang du
måske har valgt ikke understøtter S-video.

Der er en masse måske'er (ikke moskeer) :)
Det ville hjælpe meget hvis du kunne fortælle
noget om hvorledes det er sat sammen i TV'et.
Tror helt sikkert det er i den ende problemet skal
løses.
--
Peter J

Fra : Ivan [7100]

Dato : 29-05-04 23:53

> [...]
> et composite signal. Eller måske den scart indgang du
> måske har valgt ikke understøtter S-video.

Jeps....givetvis det der er problemet......

indgang eller tv understøtte ikke s-video.....tjek din tv-manual......

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 30-05-04 09:51

On Sun, 30 May 2004 00:53:13 +0200, "Ivan [7100]" <nej@desværre.du> wrote:

>Jeps....givetvis det der er problemet......
>
>indgang eller tv understøtte ikke s-video.....tjek din tv-manual......

Jeg er selv igang med at få det til at fungere med samme sæt på et lidt ældre tv - også sorthvid!

"Colorfix" kan købes til 50-100 kr og skulle afhjælpe problemet! Har dog ikke selv fået købt den endnu! Når jeg får prøvet den af, giver jeg
en melding!

Lars

Fra : JRS -8260

Dato : 30-05-04 10:15

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:su7jb05rn54hnncg67oojb7vdji1lpfd9u@4ax.com...
> [...]
>
> "Colorfix" kan købes til 50-100 kr og skulle afhjælpe problemet! Har dog
ikke selv fået købt den endnu! Når jeg får prøvet den af, giver jeg

Colorfix'en virker fino her.. Bruger det til et ældre Samsung tv i
køkkenet..

MVH
JRS

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 29-05-04 13:49

Per Korshøj wrote:
> [...]
>
> men der er ingen farver på svinet (ti4200 med s-vhs udgang)
>
> nogle der har nogle erfaringer med dette sæt ?

Du har vel ikke sat kortet op til at bruge NTSC, til et fjernsyn der kun kan
klare PAL, det lugter det lidt af.

\MK

Fra : Per Korshøj

Dato : 29-05-04 20:26

nope kører pal (tv tool 9, et eller andet)

Fra : sls

Dato : 30-05-04 15:17

> nope kører pal (tv tool 9, et eller andet)

Du skal ikke sætte s-vhs kablet i scartstikket, men i en adaptor som sættes
i det gule stik i scartstikket. Jeg kan ikke se på billedet om det er sådan
en adaptor det følger med, men det ligner det.

mvh Sid

Fra : Per Korshøj

Dato : 30-05-04 17:29

har prøvet at sætte den i det lille stik, men med samme resultat sort og
hvidt

Fra : devilman

Dato : 31-05-04 01:45

prøv at sætte pc-skærmen til 50 Htz........

Fra : Per Korshøj

Dato : 07-06-04 13:21

har nu løst problemet. Har i TVtool sat udgang til comp selv om det er svhs
og det gjorde trikset

per