hakkeri ved panorering
Fra : csm

Dato : 27-05-04 13:28

Hej

Jeg har et fx5900xt kort med tv out - når jeg kører film fra pc over på
tv'et (ikke klon)
så hakker det når der panoreres højre/venstre og op/ned i film (hakker i små
ryk)
når film ses på pc'en er der ingen problemer. Jeg har prøvet alt (næsten
forhåbentlig!)
en masse codecs er prøvet , og de er også installeret i spec. rækkerfølge
(som nogen anbefaler)
men stadig er der disse små hak. Problemet havde jeg også med et mindre
gforce kort (mx440)
Jeg skulle ikke mene at det er codec problem da pc'en fint afspiller det.
hvad kan jeg gøre? det drejer sig om xvid og divx film.

Afspiller du film fra pc'en til tv'et uden hakker, vil jeg meget gerne høre
fra dig.

csm/

xp2200/512ram/fx5900xt grafikkort/xp/tvtool

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-05-04 14:41

csm mumbled his insignificant opinion in:
40b5dee2$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Afspiller du film fra pc'en til tv'et uden hakker, vil jeg meget
> gerne høre fra dig.

Ved ikke helt om det kan hjælpe dig, men jeg havde et lignende problem. Dog
den anden vej.. Forsøgte at køre en playstation ind på monitoren via en
video forbundet til tv-in på gfxkortet. Billedet var dog meget langsomt,
5-10 fps, slukkede jeg for PS'en , så flimrede skærmen ved fuld hastighed.
Løsningen var at ændre på frekvensen på videon's output, og så kørte det
fint.

Jeg må indrømme at jeg ikke teknisk kan forklare det, men det er da et
forsøg værd, du skal så blot ændre input frekvensen på tv'et istedet.

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-05-04 20:04

csm (skhdkhf@ldsjfj.dk) skrev følgende:
> [...]
> Jeg skulle ikke mene at det er codec problem da pc'en fint afspiller
> det. hvad kan jeg gøre? det drejer sig om xvid og divx film.

Dit problem ligger i at de film du vil se ikke indeholder 25 billeder. Jeg
gætter på du har hentet amerikanske film på nettet? De er gerne lavet med
~23.9 billeder/sek, og da et PAL fjernsyn er lavet til 25 billeder/sek, vil
du få disse hakker. Prøv at hente en dansk film (PAL). Så er problemet ikke
eksisterende.

En løsning er at hente ReSync (brug google). Det kan ændre hastigheden på
filmen i realtime, så den passer til dit tv.

En anden mulighed er at stille dit tv-out om til NTSC, hvis dit
grafikkort/tv understøtter dette. Det har løst mine problemer, selvom det
egentlig ikke burde (NTSC er 30 billeder/sek)

- Martin

Fra : csm

Dato : 28-05-04 07:20

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message

> [...]
vil
> du få disse hakker. Prøv at hente en dansk film (PAL). Så er problemet

ah ha - det skal undersøges, det lyder som en god forklaring.

> En løsning er at hente ReSync (brug google). Det kan ændre hastigheden på
> filmen i realtime, så den passer til dit tv.

Den vil jeg straks hente, det ville da være lækkert vist den kan løse det.

> [...]
> grafikkort/tv understøtter dette. Det har løst mine problemer, selvom det
> egentlig ikke burde (NTSC er 30 billeder/sek)

Mit tv kan ikke stilles om til NTSC, desværre.

Tusind tak for hjælpen !

Fra : csm

Dato : 28-05-04 09:25

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message
> csm (skhdkhf@ldsjfj.dk) skrev følgende:

> En løsning er at hente ReSync (brug google). Det kan ændre hastigheden på
> filmen i realtime, så den passer til dit tv.

Jeg kan altså ikke lige finde Resync --- link ønskes !
Jeg har fundet : http://ogo.nerim.net/reclockfilter/ som måske kan bruges.

*csm

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-05-04 14:25

> [...]
> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message

> Jeg kan altså ikke lige finde Resync --- link ønskes !

Hov ja... Det hedder da ReClock. :) ... Der står en god forklaring på dit
problem på hans side.

- Martin