Radeon 9600 vs. 9600SE
Fra : Lars Hjortø

Dato : 25-05-04 20:06

Hejsa.

Jeg skal lave en spille PC der helst ikke må koste ret meget mere end
5000,-. Jeg er lidt i tvivl om hvad grafikkort jeg skal vælge. Er et Radeon
9600 MEGET bedre end 9600SE? Så vidt jeg kan se er forskellen at 9600 har en
128 bit framebuffer og 9600SE kun har 64. Der er desuden nogle kort der har
256 MByte uden de er ret meget dyrere. Vil det være en fordel? Eller skal
jeg måske vælge noget helt andet? Det er selvfølgelig vigtigt at det
understøtter DirectX 9.0
Håber der er nogen der kan kaste lidt lys over det for mig.

--
Hilsen Lars Hjortø

Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-05-04 11:23

Lars Hjortø mumbled his insignificant opinion in:
40b39932$0$288$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> [...]
> er selvfølgelig vigtigt at det understøtter DirectX 9.0
> Håber der er nogen der kan kaste lidt lys over det for mig.

Tag et kik på:
http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html
Man skal selvfølgelig lige tage sådanne tests med et gran salt, men 9600 SE
kortet ligger faktisk og tåger rundt helt nede i bunden, langt under andre
kort i samme klasse. Bestemt ikke et kort jeg ville købe for 3d ydelsen.Et
GF FX 5200 Ultra kort er ikke et dårligt køb til prisen pt (500,-), og yder
tæt¨på et Rad9600 non-pro/xt.

Fra : Lars Hjortø

Dato : 26-05-04 13:57

Hej Sune

Det var måske en idé da pengene absolut er en hindring i at købe det
vildeste (det er til en knægt der lige er blevet konfirmeret). Er FX 5200
Ultra også 100 % DirectX kompatiblet?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-05-04 14:42

Lars Hjortø mumbled his insignificant opinion in:
40b49427$0$201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Hej Sune
>
> Det var måske en idé da pengene absolut er en hindring i at købe det
> vildeste (det er til en knægt der lige er blevet konfirmeret). Er FX
> 5200 Ultra også 100 % DirectX kompatiblet?

Den er "bygget til" DX9.0, om nogen kort er 100% er vist et religions
spørgsmål.

Fra : Lars Hjortø

Dato : 26-05-04 14:55

Hej igen

Ok, men jeg kan se at budgettet måske nok kan bære et fx5600, så er det vel
et bedre køb, eller hvad?

Fra : Brian Lund

Dato : 26-05-04 18:05

> Hej igen
>
> Ok, men jeg kan se at budgettet måske nok kan bære et fx5600, så er det
vel
> et bedre køb, eller hvad?

Så køb hellere et Radeon 9600 Pro eller XT, de kan fås for lige under 1000
kr!
Eller hvis han er med på det, noget brugt grej, måske kan du få et brugt
9700 eller 9800 kort til den pris :)

Brian

Fra : Jerry og Pia

Dato : 27-05-04 21:31

Hvad med et NVidia GeForce FX 5600 Ultra til kun 734 kr. se selv på:

http://www.pc-netto.dk/default.asp?productguid=A-FX70

jerry

Fra : Lars Hjortø

Dato : 28-05-04 10:12

Hej Jerry

Det var måske også en mulighed. Har du erfaringer med det?

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 20:57

Fattigrøv *sss*

Køb nu noget ordenligt i stedet for at bruge 5K 2x årligt.

Moltke