TV-tuner kort
Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 23-05-04 10:52

Hej

Hvilket TV-tunerkort kan anbefales til at konstruere en PVR og hvilken PC
hardware er nødvendig?

Jeg har følgende 3 maskiner som kan danne grundlad:
1: 200 MHz Pentium
2: Dual PPro 200 MHz
3: 600 MHz Celerun

Jeg regner ikke med at PC hardwaren er det væsentligste da jeg regner med at
TV kortet er i stand til at leverer MPEG1/2/DivX encoded filer og jeg ikke
har tænkt at bruge optager PC'en som afspiller.

Alterneativt kunne en af de små VIA ITX PC'ere benyttes?

Software mæssigt ville det være rart hvis 'optager'-softwaren var istand til
at hente programlistninger fra nettet og evt kunne styres via et
webinterface, evt også kunne skabe VCD-images ect direkte.

Mvh
Frank

Fra : Dan

Dato : 23-05-04 20:21

Med så svage maskiner vil jeg foreslå en Hauppauge PVR-250 eller 350 men
tvivler på, at andre end Celeronen kan trække den. Læs minimumskrav på
http://www.hauppauge.com

PC hardwaren er lige så væsentlig som kortet efter min mening.

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 23-05-04 20:35

Hej

På hauppauge.com skriver de om PVR-250:

Record your TV shows to disk using the built-in hardware MPEG-2 encoder.
Uses from 1-2 Gigabytes per hour of recorded video. While recording, the
WinTV-PVRs' hardware MPEG encoder does all the work so your PC continues to
run at full speed!

Jeg tog det som udtryk for at særlig høj ydelse fra PC'en ikke var nødvendig
ifm. optagelse.

Mvh

Frank

Fra : devilman

Dato : 24-05-04 00:10

mener at du skal over 800+Mhz ....
og nej harddiske skal have fred til at overføre mpeg1-2.........

-------------------------------©-----------------------------------

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 26-05-04 21:00

"devilman" <2evil2@@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> mener at du skal over 800+Mhz ....
> og nej harddiske skal have fred til at overføre mpeg1-2.........

Jeg har læst hvad kortene siger at kravene er, men mig ikke forstå....

Hvis kortet er istand til at leverer MPEG1/2 encoded filer hvad skal jeg så
bruge en hurtig CPU til, naturligvis forudsat jeg kune benytter PC'en som
standalone optager og ikke benytter den til andet.

Min plan var at stoppe PC'en ind i et skab også benytte f.eks. VNC til at
styre hvilken programmer der skulle optages og en FTP-server til at flytte
de optagede progammer fra PC'en til en PC hvorfra jeg kan brænde dem som VCD
filer - hvis jeg ønsker at beholde optagelserne.

Mvh
Frank

Fra : Edmund

Dato : 27-05-04 19:31

Frank Allan Rasmussen skrev:

> Hvis kortet er istand til at leverer MPEG1/2 encoded filer hvad skal
> jeg så bruge en hurtig CPU til

PVR 250
Den gemmer godt nok mpeg2 filen på harddisken, men det kræver CPU kraft
at vise billedet på skærmen, f.eks også når du scanner TV kanaler.
Visning af billed kan så slåes fra under optagelse.

Hauppauge skriver:
Pentium® III processor 733MHz or faster for TV pause with full screen
playback

Jeg har
Intel celeron 1800
256 MB ram
Hauppauge PVR 350 som er det samme som PVR 250 bare med TV out

CPU forbrug
Se TV ca. 42 %
Se tv + optagelse ca 50%, minimering af tv-vindue hjælper ikke.
Kun optagelse 4-7% eller 7-11% , der er 2 måder at deaktivere tv-visning

Jeg har aldrig prøvet kortet i en mindre pc, men man kunne scanne
kanalerne i en hurtig pc.
Kanalindstillingne kan man hive ud af reg databasen og kopiere til den
lille pc.
Men hvor lille en pc man kan bruge ved jeg ikke, men man kan installere
programmet så TV visning er deaktiveret, ved hjælp af nogle reg filer.
Send en mail hvis du skal bruge dem.

Hvad er VNC?
--
Mvh Edmund
gyldig email

Fra : MN

Dato : 27-05-04 18:51

> [...]

VCD
> filer - hvis jeg ønsker at beholde optagelserne.

Jeg har netop sat et PVR 250 i min server (Celeron 1400), og den står i et
klædeskab.

Så har jeg købt Beyond TV3
http://www.snapstream.com/Products/Products_PVS3.asp til at styre
optagelserne med via Web.