Nyt GFFX5900XT performer dårligt i CoD?
Fra : Annette Jensen

Dato : 23-05-04 10:36

Se subj.

Selv i 800x600 bliver spillet ofte en _meget_ "hakkende" oplevelse - kortet
er et MSI GFFX5900XT med 128mb DDR-ram, så grafikpower burde der vel være
nok af, og så i den opløsning?

Det er ikke afhængigt af om det er en meget grafisk krævende scene der står
på.

Drivers er en version 56.xx (taget fra Battlefield Vietnam-cd'en, den ligger
derpå som standard), og DX er 9.0b.

PC'en er en AthlonXP2600+ med 768 mb DDR-3200 ram, kører Windows XP
Servicepack 1 (har lavet en helt tom XP-inst., dette hjalp heller ikke på
min performance?!)

// Troels

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-04 10:59

Annette Jensen wrote:
> [...]
>
> PC'en er en AthlonXP2600+ med 768 mb DDR-3200 ram, kører Windows XP
> Servicepack 1 (har lavet en helt tom XP-inst., dette hjalp heller

Det kører fint her.

1024x768x32
MSI GeForce4 Ti 4400 128MB DDR (overclocked til næsten Ti 4600)
Driver 52.16
DirectX9.0c (kørte også fint med DX9.0b)
Abit NF7-S rev2.0 (nForce2)
Athlon XP 2500+ (overclocked til 2800+)
2x512MB DDR-RAM (PC 3200)

Jeg kan ikke lige gennemskue hvor dit problem ligger. Hvilket bundkort har
du? Evt. skal der installeres specielle drivere hertil, det skal der til mit
Abit.

Og et GeForce FX5900XT skulle vel være en del hurtigere end GeForce4 Ti
4400-4600? Jeg tror du har nogle driverproblemer af en eller anden art. Jeg
ville prøve med nogle drivere til grafikkortet først.

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-04 11:02

Per Nielsen wrote:
> Jeg ville prøve med nogle drivere til grafikkortet først.

Det skulle have været: Jeg ville prøve med nogle andre drivere til
grafikkortet først.

Fra : Annette Jensen

Dato : 23-05-04 17:35

> Det skulle have været: Jeg ville prøve med nogle andre drivere til
> grafikkortet først.

Har prøvet 53.03 og så 56.xx-versionen.

Bundkortet er et ECS L7S7A2-bundkort, jeg har aldrig været ude for at det
skulle have specielle drivere for at køre godtnok. CoD er det eneste spil
jeg oplever problemer med :-/

// Troels

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-04 18:19

Annette Jensen wrote:
> Har prøvet 53.03 og så 56.xx-versionen.
>
> Bundkortet er et ECS L7S7A2-bundkort, jeg har aldrig været ude for at
> det skulle have specielle drivere for at køre godtnok. CoD er det
> eneste spil jeg oplever problemer med :-/

Jeg kan se at det er med SiS-chipset, og det kender jeg ikke rigtigt noget
til. Hvis det havde været VIA eller nForce skulle der have været lagt
specielle bundkort-drivere ind.

Det burde vel egentlig køre godt nok (ihvertfald i 800x600). Hvilke andre
spil har du der kører fint? Og det er ikke noget med at CPU'en ved et uheld
er blevet underclocket i BIOS? CoD er meget CPU-afhængig. Det første level i
"Russer-kampagnen" (lige når man er kommet i land) hakkede gevaldigt i det
her med Athlon XP 1800+ og 640MB PC133 SDRAM (800x600x32). Det forsvandt
helt da jeg opgraderede til Athlon XP 2500+ (overclocked til 2800+) og 1GB
PC3200 DDR RAM. Og kører i stedet 1024x768x32. Smooth as oil

Fra : Annette Jensen

Dato : 23-05-04 18:38

> [...]
> specielle bundkort-drivere ind.
>
> Det burde vel egentlig køre godt nok (ihvertfald i 800x600). Hvilke andre

Battlefield: Vietnam
Far Cry (maxxed out detaljer i 1280*1024)
NFS: Underground

// Troels

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-04 18:43

Annette Jensen wrote:
> Battlefield: Vietnam
> Far Cry (maxxed out detaljer i 1280*1024)
> NFS: Underground

Så ville jeg prøve at afinstallere CoD og geninstallere.

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-04 18:46

Per Nielsen wrote:
> Så ville jeg prøve at afinstallere CoD og geninstallere.

Lav en backup af savegames først.

C:\?\Call of Duty\Main\save

Fra : Annette Jensen

Dato : 23-05-04 18:49

> Så ville jeg prøve at afinstallere CoD og geninstallere.

Er prøvet, jo.. Lavede en Clean XP-install, kun for CoD-formålet.!

// Troels

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 23-05-04 18:20

"Annette Jensen" <test@test.dk> wrote in message

> [...]
> skulle have specielle drivere for at køre godtnok. CoD er det eneste spil

Overvej at købe nyt bundkort. Et nForce2 Ultra 400 baseret

Lasse

Fra : Annette Jensen

Dato : 23-05-04 18:39

> Overvej at købe nyt bundkort. Et nForce2 Ultra 400 baseret

Kan ikke forestille mig at det er bundkortets skyld når nu så mange andre
spil kører perfekt.

// Troels

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-05-04 18:36

Annette Jensen mumbled his insignificant opinion in:
40b0d2b8$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

klip
> CoD er det eneste spil jeg oplever problemer med :-/

Hvis det kun er i det spil, så start med at se på indstillingerne i spillet.
Prøv at sætte dem til medium eller low, spillet er ikke specielt krævende,
men hvis du f.eks. bruger større textures end du har ram til, så koster fps
lige på stedet.

Fra : Annette Jensen

Dato : 23-05-04 18:39

> [...]
> men hvis du f.eks. bruger større textures end du har ram til, så koster

Har prøvet med AGP Aperture Size på både 128 mb og 256 mb - og med 768 mb
ram ialt burde det altså være nok!?

// Troels

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-05-04 23:12

Annette Jensen mumbled his insignificant opinion in:
40b0e1c7$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Har prøvet med AGP Aperture Size på både 128 mb og 256 mb - og med
> 768 mb ram ialt burde det altså være nok!?

Tja, hvis den begynder at bruge rammen uden for kortet, så går det
langsommere. Derfor sæt texture quality/size ned til laveste -i tilfælde af
at det er det som er galt.

Prøv rent eksperimentielt at sætte ALT til low, og så begynd at hæve tingene
og hvor filmen knækker.

Fra : Reno Raines

Dato : 24-05-04 10:41

Har du installeret CoD v.1.4 Update?