Symptom : kendes - Løsning : Efterlyses...
Fra : Henning Sørensen

Dato : 02-05-01 22:39

Hej gruppe.

På fredag får jeg nye dæk på, så jeg kan tillade mig at køre igen !
2 x 800 kroner - hvorfor skal MC-dæk være så dyre...

Men jeg har tilsyneladende et lille problem med min Yamaha XS750 1977.

Ved acceleration ( fx. 3.gear) sætter skidtet ligesom ud ved omkring 3500
rpm.
Ligesom den lyder som om den får for meget at leve af ("hoster"), hvis jeg
giver bundgas.
Der kommer så liv i den igen ved passage af 5000 og den trækker igen fint op
til 7000 rpm. (max 7500 rpm)
Men når jeg så kommer op i 5.gear "fader" det hele ud, og jeg kan ikke få
den
over 5000 rpm - ca. 130 kmt.

Jeg har justeret kontaktafstand (0.35 mm iht Haynes) - så den nu i det
mindste kan køre i tomgang.
Jeg har ved en fejl kommet 95 oktan blyfri på, hvor jeg plejer at give den
98 "bly"-holdig.
Jeg har ikke skiftet tændrør (NGK).

Er der en dygtig sjæl, der ved sådan nogenlunde hvordan luftskruer og
"strålespids"
skal justeres - luftskruerne står nu skruet 2½ omgang ud (som på den
"reserve" kaburator
jeg har liggende- de andre véd jeg ikke rigtig hvordan står.

Hvis jeg skal ud at købe stroboskop-lampe til justering af tænding, hvilket
mrk/prisleje
skal jeg så kigge på - kan en bestemt anbefales ?

/Henning
Yamaha XS750 1977
25 km i år...

Fra : Armand

Dato : 03-05-01 18:47

Henning Sørensen <hkks@privat.dk> skrev i en

> [...]
> 7500 rpm) Men når jeg så kommer op i 5.gear "fader" det hele ud, og
> jeg kan ikke få den over 5000 rpm - ca. 130 kmt.

Mon ikke at det er "den danske forårsklassiker": Vand i karbunaderne :-/
Hvis alt skal stemme sammen, har du måske ovenikøbet haft den på
reservetank eller "PRI" lige inden at fejlen opstod

Prøv at tømme dine svømmerhuse og se om ikke at det hjælper!?

--
Armand.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 03-05-01 19:06

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9cs5qn$o5p$4@news.cybercity.dk...

> Henning Sørensen <hkks@privat.dk> skrev i en

> Prøv at tømme dine svømmerhuse og se om ikke at det hjælper!?
>
> --
> Armand.

Jeg har nu tømt svømmerhusene - der var ingen vand i.....
Tændrørene var ale "fedtede" og sorte => for fed blanding ??

/Henning.
Med - forhåbentlig - nye dæk i morgen,
så skal den køre uanset om den vil eller ej !

Fra : Armand

Dato : 04-05-01 12:57

> Jeg har nu tømt svømmerhusene - der var ingen vand i.....
> Tændrørene var ale "fedtede" og sorte => for fed blanding ??

Færdig(e) karburatormembran(er)??

--
Armand.