Kommentarer
Fra : Izeqb

Dato : 14-12-00 17:58

Hejsa....
Hvordan er det nu med kommentarer i delphi?

{Kommentar}
(*kommentar*)
/kommentar (kan ikke skrive den anden skråstreg, så tror den at det er
et hyperlink!?)

Hvilken metode bruger i hardcore delphi programmører?
Og hvorfor?
Hvad er fordele og ulemper?
Og er det rigtigt át man kune må bruge en slags i sin kode, hvorfor?

Fra : Harald Kroning

Dato : 14-12-00 19:17

Hej

Jeg bruger // bla. bla. når jeg skal skrive noget der kan ses på en enkelt
linie
og {bla. bla} når det fylder flere liner

man kan også bruge (* bla. bla. *) men jeg syntes at tuborg klammerne er
hurtigere at bruge. Og man kan godt bruge flere slags i sin kode.

Mht. fordele og ulemper så er det vel ingen metode der er bedre en andre,
det er nok mest en smags sag.

MVH HK

Fra : Nicolai Lang

Dato : 15-12-00 09:47

On Thu, 14 Dec 2000 19:17:10 +0100, "Harald Kroning" <kroning@jyde.dk>
wrote:

>Jeg bruger // bla. bla. når jeg skal skrive noget der kan ses på en enkelt
>linie og {bla. bla} når det fylder flere liner

Enig.

>man kan også bruge (* bla. bla. *) men jeg syntes at tuborg klammerne er
>hurtigere at bruge. Og man kan godt bruge flere slags i sin kode.

Ja, jeg bruger (* *) hvis jeg skal udkommentere en stor blok hvori der
forekomer {} kommentarer.

- Nicolai

Fra : Thomas P

Dato : 14-12-00 20:58

Den mest hardcore metode er nok (*Kommentar*) - {} bruger man ikke så meget,
da det nemt kan forveksles med kompilerdirektiver der bruger det samme, fx
{endif}.

Jaeh, nu til de praktiske metoder:

/ / bruger man når man vil kommentere en lille fx kodelinie og helst ikke så
meget andet

(**) vil man for det meste bruge efter en procedure for at kunne se hvilken
en der ligger ovenover fra " end; (* Procedurens navn *) "

- Thomas

Izeqb <izeqb@secret.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:91au5f$bfl$1@news.cybercity.dk...

Fra : N/A

Dato : 15-12-00 07:48

Fra : Thomas P

Dato : 15-12-00 07:48

| Jeg bruger stort set aldrig (* *) måden, den er langsom at skrive og
| "fylder mere".

| (* *) er langsom at skrive. Det er kun to ting jeg kan se man kan
| bruge den til: Hvis man vil lave lidt "kunst" ud af en ramme rundt om
| en længere tekst (f.eks. en beskrivelse øverst i en unit) eller hvis
| man vil have kommentarer-i-kommentarer. F.eks.:
| { Man kan også lave kommentarer på denne måde:
| (* Dette er en kommentar! *)
| Smart, ikke? }

Vi skal da stadigvæk ikke lægge skjul på at han spurgte om den mest hardcore
metode, som uden tvivl er (* KOMMENTAR *) :)

- Thomas

Fra : Lasse M

Dato : 15-12-00 12:48

Thomas P wrote:

<snip>
> Vi skal da stadigvæk ikke lægge skjul på at han spurgte om den mest hardcore
> metode, som uden tvivl er (* KOMMENTAR *) :)

Hvorfor er (* blabla *) mere hardcore end de andre måder?

Før i tiden brugte jeg altid // til en eller et par linjers kode og {}
til en større mængde kode. Nu bruger jeg kun // uanset hvor meget kode
der skal kommenteres (længe leve Ctrl+Alt+C/Ctrl+Alt+U og GExperts!).

--
Regards
Lasse M

Fra : Thomas P

Dato : 15-12-00 14:46

Hmmm... grunden til at siger at (**) er mest hardcore er nok at jeg i de
mere avancerede programmer jeg har læst, altid har stødt på lige præcis
denne kommentarmetode.

- Thomas

Fra : Claus Christiansen

Dato : 16-12-00 15:40

"Thomas P" <blomme@post.com> wrote in message
> Hmmm... grunden til at siger at (**) er mest hardcore er nok at jeg i de
> mere avancerede programmer jeg har læst, altid har stødt på lige præcis
> denne kommentarmetode.

Det er nu nok mere fordi, (* metoden er den oprindelige pascal'ske måde hvor
{} først er kommet med i Borlandds Pascal version **.

Claus

--
Claus Christiansen, TeamD member <cch@unipeople.dk>

Pythia: http://www.pythia.dk
Personal: http://www.bigfoot.com/~kruc
"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
A. Einstein