Glad mc-ist med en arm ))))))))
Fra : Danteknik

Dato : 02-05-01 21:51

Hej NG.

Jeg mistede min højre arm i 1983 ved en trafikulykke.

Jeg købte nogle år efter en Kawazaki Z 650 årgang 1977, som jeg sammen med
min bror ombyggede til one-arm-driving (gas, bremse, blink, horn osv.
flyttes over i samme side) og kontaktede så en kørelærer og i øvrigt også en
motorsagkyndig for at generhverve mit motorcykelkørekort; men fik det
nedslående svar, at det kunne ikke lade sig gøre at få motorcykelkørekort
med kun en arm fordi bla. bla. bla.

Jeg har så trillet lidt rundt på Kawa'en uden kørekort i nogle år; men fandt
sidste år en mc-interesseret gut, der er kørelærer, og som mangler en arm.

Han har søgt de rigtige steder, fået ombygget sin mc, og fået sit kørekort.

Jeg lånte hans papirer med dispensationsansøgninger mv. og fik i januar 2001
godkendt en ombygget Bandit 600, og kunne starte på at tage
motorcykelkørekortet, og (nu kommer det rigtigt fede) i dag har jeg bestået
køreprøven )))))))))))))))))))))))))))))

Hvis nogen derude har et tilsvarende problem, så vil jeg meget gerne
fortælle om dispensationsansøgning, ombygning af mc mv.

KD Bandit 600

Fra : Janus

Dato : 02-05-01 21:58

Tillykke med kortet, og jeg må nok indrømme at du har nerver af stål, for at
køre med en arm turde jeg fandmæ' ikke, og slet ikke på en Bandit 600

mvh Janus

Danteknik <danteknik@get2net.dk> skrev i en

Fra : boe

Dato : 02-05-01 22:01

Danteknik <danteknik@get2net.dk> wrote in message
> [...]

Tillykke med det!

Bo, VF1000F

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 02-05-01 23:04

Tillykke!

Stærkt nok - og det med nerver af stål må jeg tilslutte mig

Mvh
Steen

Fra : Pein

Dato : 02-05-01 22:46

Danteknik skrev ...

> [...]
>motorcykelkørekortet, og (nu kommer det rigtigt fede) i dag har jeg
>bestået køreprøven )))))))))))))))))))))))))))))

Tillykke. Kanon.
Men hvordan får du en hård opbremsning til at fungere, sådan rent
køreteknisk?
Hvis jeg har sluppet med venstre, og pludseligt fået brug for at bremse,
har det altid været lidt noget l*rt.

>Hvis nogen derude har et tilsvarende problem, så vil jeg meget
>gerne fortælle om dispensationsansøgning, ombygning af mc mv.

Det er i hvert fald rart at vide at det kan lade sig gøre. Har een i
familien der mangler et ben f.eks.

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R

Fra : Carsten Howard Steff~

Dato : 02-05-01 22:46

Jeg vil også ønske dig tillykke med dit kørekort.
Jeg havde for en hel del år siden en kammerat der kørte knallert med en arm,
da han blev 18 fik han også kørekort og købte sig en Harley, den kørte han
uden problemer, han havde selvfølgelig en protese som han også brugte til at
holde sig fast med, så det kan skam udemærket lade sig gøre.
Held og lykke
Carsten.

Fra : Morten Juel

Dato : 02-05-01 22:49

Super gjort, men er det ikke uhyggeligt i sving ?? eller er det bare en vane
sag ??
Og så må du helt klart få lavet noget smart, så du kan hilse på os andre, vi
vil jo gerne hilse på dig også )

Håber vi ses derude, fordi sådan en ombygget bandit, må jeg sq se ) der
må være lavet en masse smart på

Mvh
Morten
XS400 Seca
MTX 125R

Fra : Gunnar Christensen

Dato : 02-05-01 23:02

Flot klaret!!!
Velkommen herude på landevejen, du skal være tilgivet for ikke at løfte
armen når jeg møder Dig, blink med lygten eller nik, det er helt ok....
The right stuff må være det du er lavet af.......

mvh Gunnar

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-05-01 23:37

Hej.

Snip -----

> [...]
>motorcykelkørekortet, og (nu kommer det rigtigt fede) i dag har jeg bestået
>køreprøven )))))))))))))))))))))))))))))

Respekt !

Det er virkelig godt gået.
Tillykke.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Henrik Mønster

Dato : 03-05-01 06:30

Godt kæmpet, og til lykke med kortet.

M.v.h. Henrik

Fra : Palle Madsen

Dato : 03-05-01 07:18

Danteknik wrote:

> [...]
> motorcykelkørekortet, og (nu kommer det rigtigt fede) i dag har jeg bestået
> køreprøven )))))))))))))))))))))))))))))

KANON.

Stort tillykke med kortet. Det er altid godt at høre den slags
solskinshistorier.

Palle
XS-400 - endnu

--
Der tages forbehol for tasdefegl

Fra : Sand

Dato : 03-05-01 07:30

"Danteknik" <danteknik@get2net.dk> wrote in message
> motorcykelkørekortet, og (nu kommer det rigtigt fede) i dag har jeg
bestået
> køreprøven )))))))))))))))))))))))))))))

Respekt! - Det taget jeg sgu hjelmen af for!
Tillykke!!!

"Du kører jo som en brækket arm", får lige pludseligt en anden
betydning. :0))

Mvh. Sand

Fra : Jon Larsen

Dato : 03-05-01 07:49

"Sand" <andpe_96@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Danteknik" <danteknik@get2net.dk> wrote in message
> bestået

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tillykke med pappet skal da også lyde herfra...

Vi ses måske derude

MVH.

--
Jon Larsen.
GSX-R 250 pilot med Laser lyd og bundtræk fra 9.000 omdr.

Fra : Flemming Jensen

Dato : 03-05-01 08:28

Fra : Flemming Jensen

Dato : 03-05-01 08:30

Tillykke med kørekortet )
Husk at komme til træf på toppen i uge 28 mere info på
http://www.mc-scavenius.dk/
ses derude...............

Fra : Jens Olesen

Dato : 03-05-01 14:24

Flippet nok mange gange tillykke, det er rart at der er nogle der ikke tror
på hvad der bliver sagt første gang, det er jo ikke alle der ved alt, dette
betyde my fellow friends at hvis i støder panden mod muren med et problem så
KÆMP for det det kan lykkedes. God vind på kværnen og god sommer

Jens

(Gammel gs550e)

Fra : røde

Dato : 03-05-01 16:59

Fra : Peter Sindrup

Dato : 03-05-01 19:48

Danteknik skrev i meddelelsen <6r_H6.206$vW.60891@news.get2net.dk>...
>Hej NG.
>
>Jeg mistede min højre arm i 1983 ved en trafikulykke.
>KD Bandit 600

Stort tillykke. Du er et lysende eksempel på det gamle ordsprog:
"Hvor der er vilje, er der vej"

Skriv lige et par linier om hvordan du klarer en hård/katastrofe
opbremsning.
Hvordan klarer du den når du kun har en hånd at holde igen med?

Peter

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-05-01 20:09

Tillykke skal også lyde herfra.

Vi ses derude.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-05-01 20:57

Et STORT tillykke herfra.

Jesper
CX500

Fra : Danteknik

Dato : 03-05-01 22:11

Tusinde tak for de mange lykønskninger !!!

Vedr. hårde opbremsninger, så klarer jeg det ved dels at køre med et lidt
højere styr, hvilket giver mulighed for, at jeg kan læne mig lidt tilbage
under opbremsning, dels ved at køre på en mc, hvor fodhvilerne sidder ret
langt fremme. Det giver mulighed for at lægge vægten på fodhvilerne under
nedbremsning. Hvis jeg havde en rigtig racer med fodhvilerne langt tilbage,
kunne jeg ikke bremse så hårdt.

Iøvrigt lavede jeg nogle bremseprøver i forbindelse med syn af ombygningen,
og jeg kan sagtens lave forhjulsblokade ved lav hastighed uden at ryge hen
over cyklen.

KD Bandit 600.

Fra : PHK

Dato : 19-05-01 17:52

> Iøvrigt lavede jeg nogle bremseprøver i forbindelse med syn af
ombygningen,
> og jeg kan sagtens lave forhjulsblokade ved lav hastighed uden at ryge hen
> over cyklen.

Når du blokerer hjulet bremser du ikke så hårdt som hvis du ikke laver
blokade. Husk på det når du skal til at bremse ude i det rigtige liv.

Og tillykke med kortet.

Hvordan var de nærmere omstændigheder omkring ulykken hvor du mistede armen?

--
_
|_|

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-05-01 15:59

Danteknik wrote:

> Hej NG.

Haaarj

> Jeg mistede min højre arm i 1983 ved en trafikulykke.
-klip-
> og (nu kommer det rigtigt fede) i dag har jeg
> bestået køreprøven )))))))))))))))))))))))))))))

Stort tillykke Det er dælme godt klaret
Ang. hilsning, så kan du jo montere en klaphat på hjelmen
--
mvh Jes Vestervang - fuld af gode idéer
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Janus

Dato : 04-05-01 19:04

> Stort tillykke Det er dælme godt klaret
> Ang. hilsning, så kan du jo montere en klaphat på hjelmen
> --
HAHAHHAHAH LOL

Janus