trykimp. træ - mailing??
Fra : KH

Dato : 03-06-04 21:42

Hvilken betydning har det at man maler trykimprægneret træ med det samme???

Klaus

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-06-04 21:48

KH wrote:
> Hvilken betydning har det at man maler trykimprægneret træ med det
> samme???

Principielt ingen. Forudsat at træet er ordentligt tørt.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-06-04 22:14

"KH" <Fuck@Off.ma> skrev i en meddelelse
> Hvilken betydning har det at man maler trykimprægneret træ med det
samme???

> Klaus

Ofte er det tømmer man køber idag ikke tørt efter imprægneringen, så det vil
"svede" det overskydende imprægnering ud. Det er derfor bedst at vente til
det er tørt, nogle mener helt op til 1 år efter imprægnering.
Det kommer dog an på tykkelsen...
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 04-06-04 09:24

Thomas Nørgaard wrote:
> [...]
> det vil "svede" det overskydende imprægnering ud. Det er derfor bedst
> at vente til det er tørt, nogle mener helt op til 1 år efter

Jeg opsætter snart et stakit med 25x100 trykimprægnerede brædder, og jeg
vælger at vente til næste sommer med at behandle træet yderligere...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Marco

Dato : 04-06-04 20:25

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev:

> Jeg opsætter snart et stakit med 25x100 trykimprægnerede brædder, og jeg
> vælger at vente til næste sommer med at behandle træet yderligere...

.... Hvilket ikke anbefales grundet nedbrydningsprocessen - som sker på selv
trykimprægneret træ.
Så snart træet har et fugtighedsindhold på max. 18%, skal træet behandles.

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 20:46

Vi fik anbefalet at give det en gang grundingsolie + en gang træbeskyttelse
med det samme, og derefter en gang træbeskyttelse året efter for at dække
overskydende imprægnering.

Mvh
Anders