Kølervæske, hvilket?
Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 03-06-04 20:27

Hej!

Måske et dumt spørgsmål... så er I advaret. Jeg har en Aprilia Area
51, der vist trænger til opfyldning af kølervæske. Hvad skal man
bruge? Og hvis det er noget specielt, hvor køber man det?

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15883547

Fra : André T.

Dato : 03-06-04 21:22

>Måske et dumt spørgsmål... så er I advaret. Jeg har en Aprilia Area
>51, der vist trænger til opfyldning af kølervæske. Hvad skal man
>bruge? Og hvis det er noget specielt, hvor køber man det?

Der findes ikke dårlig kølervæske... bare køb noget hos harald nyborg,
el. på en tankstation...

Husk blande det med vand:
50% vand og 50% kølervæske...

-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
-(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
...IF YOU AIN'T PUSHIN' IT, YOU MIGHT AS WELL BE PULLIN' IT..

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-06-04 06:35

André T. wrote:

> Der findes ikke dårlig kølervæske... bare køb noget hos harald nyborg,
> el. på en tankstation...
>
> Husk blande det med vand:
> 50% vand og 50% kølervæske...

Det er da vel afh. hvad koncentrationen er?

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : RpR

Dato : 04-06-04 07:49

> Det er da vel afh. hvad koncentrationen er?

Det er nemlig rigtigt.
50% blanding er nok lige lovligt meget, med det "Rally" halløj jeg køber på
OK tanken ville det være frostsikkert ned til -40 grader, og det får vi sq
ikke så tit i DK
Kører med noget der er sikret ned til -20 grader, det vil jeg påstå er mere
end nok.

Hvis det slet ike frøs herhjemme kunne du for så vidt køre med alm. vand,
det ville også lede varmen bedre. At der så nok ville gå en masse bakterier
i vandet er så noget andet

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-06-04 16:48

RpR wrote:

> Hvis det slet ike frøs herhjemme kunne du for så vidt køre med alm.
> vand, det ville også lede varmen bedre. At der så nok ville gå en
> masse bakterier i vandet er så noget andet

Vand forårsager rust og kalk i kølesystem.
Kølervæske forhindrer (eller minimerer) dette

Vand er noget snot m.a.o.

Fra : RpR

Dato : 04-06-04 17:00

> Vand forårsager rust og kalk i kølesystem.
> Kølervæske forhindrer (eller minimerer) dette
>
> Vand er noget snot m.a.o.

Sålænge det er et lukket system så er rusten ikke så slem, og hvis man
bruger demineraliseret vand så er der jo ingen kalk

Jeg har familie i staterne som har kørt med rent vand på deres gamle Buick
fra 60'erne og den er da ikke rustet op endnu

Fra : Brian A.

Dato : 05-06-04 02:26

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har familie i staterne som har kørt med rent vand på deres gamle Buick
> fra 60'erne og den er da ikke rustet op endnu

Støbejern er guld :)

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 05-06-04 06:24

Brian A. wrote:

> "RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
>
> Støbejern er guld :)

Hehe ... ja.

Tror jeg vil udelukke postevand i min fiats anerkendte kølersystem.
Så kan det være køleren kan holde 75k km og ikke bare 50k km

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 06-06-04 11:54

>Måske et dumt spørgsmål... så er I advaret. Jeg har en Aprilia Area
>51, der vist trænger til opfyldning af kølervæske. Hvad skal man
>bruge? Og hvis det er noget specielt, hvor køber man det?

Tak til jer alle for svarene. Jeg ville lige være sikker, inden jeg
hælder noget på og laver mere skade end gavn

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com