"løs lyskasse"
Fra : Morten

Dato : 03-06-04 18:48

En af mine lyskasser, for 35 år siden støbt i fundamentblokke sammen med
kælderen, er gået løs af husets fundament og har øverst en revne til
kældervæggen på 2-3 cm.
Jeg ser ikke andre løsninger på problemet end at fylde revnen ud for at
undgå at jord, sand og især vand trænger ind i lyskassen, men , hvad skal
jeg udfylde revnen med?

mvh
Kem

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-06-04 21:43

Morten wrote:
> [...]
> Jeg ser ikke andre løsninger på problemet end at fylde revnen ud for
> at undgå at jord, sand og især vand trænger ind i lyskassen, men ,

Jeg ville starte med at bekymre mig om årsagen til denne revnedannelse.
Formentlig synker lyskassen længst væk far huset to trækker kassen væk.

Du skal med andre ord først forbedre understøttelsen af lyskassen. Ellers
står du i samme situation igen op et par år.

Når du har fået stabiliseret lyskassen, fyldes revnen op med en jordfugtig
blanding af 4 dele grus til en del cement. Hold ca. 5 milimeter i dybden fri
for opfyldning i første omgang, så du kan pudse pænt bagefter

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin