opvaskemaskine problemer!
Fra : Kent

Dato : 03-06-04 15:19

Hej alle

Jeg har fået et problem med vor Bosch opvaskemaskine, midt i forløbet bliver
maskinen "hængende" i programmet således at den ikke kan vaske færdigt.
Efter at jeg har undersøgt både vandtilførsel samt afløb (begge ok),
fjernede jeg det forreste sokkel for at kigge ind i maskinen. Der opdagede
jeg at der stod en sø af vand (altså i bunden af maskinen, jeg kunne se at
det har stået på et stykke tid da der er en del rust dernede)
Jeg satte maskinen igang efter at jeg havde tørret det meste af vandet op og
maskinen kørte perfekt.
Mens opvaskemaskinen vaskede op bemærkede jeg at der kom en "sjat" vand ned
igennem et tyndt plastrør (det fører ned til en slags "flyder" som åbenbart
virker som en sikring og stoppe maskinen.
Jeg håber at der er nogle som kender til et sådan et problem og samtidig har
et godt løsningsforslag.
Jeg regner med at det er den rigtige gruppe at henvende sig til, ellers må i
gerne henvise mig til en anden gruppe.

Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen

Kent

Fra : Ole Jansen

Dato : 03-06-04 19:40

Kent wrote:
> Hej alle
>
> Jeg har fået et problem med vor Bosch opvaskemaskine, midt i forløbet
> bliver maskinen "hængende" i programmet således at den ikke kan vaske
> færdigt.

Det lyder umiddelbart som at taimerne er kaput og skal repareres.

> [...]
> vand ned igennem et tyndt plastrør (det fører ned til en slags
> "flyder" som åbenbart virker som en sikring og stoppe maskinen.

Hvor gammel er din maskine, er den så gammel, at den under alle
omstændigheder har udtjent sin værnepligt, og står for en udskiftning? Hårde
hvidevarer har en levetid - alt efter kvalitet - og så heller ikke længere.

> Jeg håber at der er nogle som kender til et sådan et problem og
> samtidig har et godt løsningsforslag.

Du må nok sende bud efter en reparatør, som kan gennemgå maskinen, før et
løsningsforslag kan fremskaffes.

Hilsen Dorte

Fra : Michael F. S. Laurse~

Dato : 05-06-04 05:53

"Kent" <kent(fjerndette)@has.dk> wrote in message
> [...]
> et godt løsningsforslag.
> Jeg regner med at det er den rigtige gruppe at henvende sig til, ellers må

Det lyder meget som en utæthed i afløbssystemet. Har du lagt mærke til, om
vandsjatten kom i forbindelse med, at maskinen pumper vand ud?
Den flyder, du har observeret, er en gammeldags - men meget effektiv og
stadig udbredt anvendt - sikkerhed mod vandskade. Når der kommer vand ud i
bunden af maskinen stiger det til et vist niveau, hvor flyder så aktiverer
en kontakt, der sørger for at maskinen ikke kører videre.

Har selv prøvet det, idet der var kommet et glasskår i pumpen. Da jeg
fjernede det, kørte maskinen som den skulle.

Mvh. Michael
--
e-mail: michael_laursen@tele2adsl.danmark (ret danmark til dk)
Hvorfor vente med at bruge de penge, man ikke har,