To spørgsmål vedr. Outlook (ej Express)
Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-06-04 14:21

Er det her jeg må stille to spørgsmål vedrørende Outlook (nej ikke Outlook
Express)?

1) Jeg er vant til fra Outlook Express at jeg kan gemme diverse e-mails ved at
"trække og slippe" over i en eller anden mappe, hvorefter e-mailen gemmen med
".eml" til efternavn. Den mulighed ser det ikke ud til, at jeg har med Outlook.
Er der mon en anden mulighed for at gemme e-mails fra Outlook i en mappe?

2) Jeg er ligeledes vant til, at jeg kan videresende e-mails fra Outlook Express
som en vedheftet fil til en anden e-mail. Denne mulighed finder jeg heller ikke
i Outlook. Hvordan kan dette eventuelt gøres i Outlook?

På forhånd tak for jeres hjælp.

Claus

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-06-04 20:38

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> writes:

> [...]
> som en vedheftet fil til en anden e-mail. Denne mulighed finder jeg heller ikke
> i Outlook. Hvordan kan dette eventuelt gøres i Outlook?

Hvilken outlook version?

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 04-06-04 07:10

Martin Schultz <di030007@NO.SPAM.diku.dk> wrote in message news:<ri8pt8g1lfx.fsf@brok.diku.dk>...

> Hvilken outlook version?

2002 (10.4712.4219) SP-2

-cb

Fra : Claus E Beyer

Dato : 04-06-04 12:07

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message news:<2i8mvuFjdsmsU1@uni-berlin.de>...

> 2) Jeg er ligeledes vant til, at jeg kan videresende e-mails fra Outlook Express
> som en vedheftet fil til en anden e-mail. Denne mulighed finder jeg heller ikke
> i Outlook. Hvordan kan dette eventuelt gøres i Outlook?

Svaret på dette fandt jeg tilfældigvis selv:

Når man markerer mindst to e-mails i en postmappe, får man et
menupunkt der hedder "Videresend emner", og det svarer til at man
videresender de markerede e-mails som vedheftede bilag.

Jeg véd stadig ikke hvordan man videresender netop én e-mail som
vedheftet fil, men det er ikke så slemt blot at skulle medsende en
"dummy" hver gang.

-cb

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 04-06-04 17:15

Bare lige et indlæg for at sikre mig, at du ved at man kan oprette mapper
INDENI Outlook, og så lave sorteringen der? Noget nemmere end at sortere dem
ud i almindelige mapper på pc'en!

Højreklik f.eks. på "Indbakke", og vælg "Ny Mappe".

Mvh
Lasse

Fra : Claus E Beyer

Dato : 04-06-04 19:31

"Lasse Rønlev" <6x122859@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud i almindelige mapper på pc'en!

> Højreklik f.eks. på "Indbakke", og vælg "Ny Mappe".

Tak for dit svar, men det véd jeg allerede. Baggrunden for mit spørgsmål er at
jeg ønsker at flytte e-mails fra en Outlook til en Outlook Express via en
diskette. Jeg har nu fundet ud af, hvordan de i stedet kan sendes som
e-mail-bilag og derefter kopieres over i den ønskede mappe.

-cb

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 06-06-04 20:11

Okay - Fino...

Sidder nu stadigvæk og undrer mig over, hvorfor dælen det nogensinde skulle
blive nødvendigt, men det er nok bare mig...

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-06-04 20:22

> Okay - Fino...
>
> Sidder nu stadigvæk og undrer mig over, hvorfor dælen det nogensinde skulle
> blive nødvendigt, men det er nok bare mig...

De e-mails som man har sendt fra den bærbare kommer kun i mappen "Sendt post" på
den bærbare. Jeg vil også gerne have dem over i mappen "Sendt post" på den
stationære, som er min hoved-pc. Dette kan gøres via en diskette, men som nævnt
har jeg nu valgt at sende dem til mig selv og vedhefte de omhandlende e-mails.
Det er alligevel nemmere end at flytte dem med en diskette. Forstår du nu bedre?

Claus