hvordan fjernes lampeolie på alm. terassef~
Fra : Johnny

Dato : 03-06-04 13:32

Hej gruppe.

I en tid har mine 2 olielamper på terassen dryppet ned på fliserne, som nu
er mærket med en stor våd/fedtet plet.
Alm. vand vil ihvertfald ikke fjerne olien.

Hvad kan jeg benytte uden at flisen bliver anerledes end de andre?

/Johnny

Fra : PM

Dato : 03-06-04 13:43

Prøv at sprøjte motorrens på pletterne. Motorrens løsner selv gamle
oliepletter. Jeg har også brugt det på mursten, hvor der var stænket med
træbeskyttelse. Her var resultatet bedst på nye pletter, men reducerede
tidligere skader betragteligt

PM

Fra : JA

Dato : 03-06-04 13:56

Ellers prøv med bremserens, det virker også rigtigt godt.

Mvh.
Jonas Andersen

Fra : Peter Schroeder

Dato : 03-06-04 14:03

"Johnny" skrev
> I en tid har mine 2 olielamper på terassen dryppet ned på fliserne, som nu
> er mærket med en stor våd/fedtet plet.
> Alm. vand vil ihvertfald ikke fjerne olien.

Lidt rensebenzin på pletterne, lidt bearbejdning
med en billig pensel / børste, lidt mere rensebenzin,
kattegrus på som bearbejdes lidt med hænderne,
så det kan suge rensebenzinen og den opløste olie op.

> Hvad kan jeg benytte uden at flisen bliver anerledes end de andre?

Lidt renere end de omkringliggende fliser
vil det jo nok blive...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-06-04 22:12

"Johnny" <none@to.tell> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alm. vand vil ihvertfald ikke fjerne olien.
>
> Hvad kan jeg benytte uden at flisen bliver anerledes end de andre?

Brænd det væk med en blæselampe eller en ukrudtsbrænder. Det er det
olieselskaberne gør når chaufføren har spildt fyrringsolie.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®