Slæbested i Helsingør
Fra : Jan Birk

Dato : 03-06-04 09:32

Er det muligt at sætte RIBen i vandet i Helsingør?

/Jan

Fra : Henrik Manley

Dato : 03-06-04 10:33

I nordhavnen (Lystbådehavnen) er et fint slæbested, man skal dog have fat i
havnefodgen og betale for at låne nøglen.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 03-06-04 10:41

> I nordhavnen (Lystbådehavnen) er et fint slæbested, man skal dog have fat i
> havnefodgen og betale for at låne nøglen.

Tak. Vi havde tænkt os at hilse på i Kronborg på lørdag. Er der nogen
som ved/tror at havnefogden er tilstede på selveste Grundlovsdag?

Måske arrangørerne af Dykningens dag, kunne få slæbestedet åbnet hele dagen?

/Jan

Fra : Henrik Manley

Dato : 03-06-04 11:52

> Tak. Vi havde tænkt os at hilse på i Kronborg på lørdag. Er der nogen
> som ved/tror at havnefogden er tilstede på selveste Grundlovsdag?

Næsten sikkert, ved slæbestedet står numret på vagttelefonen som man kan
ringe til.

Ellers ring ned til havnekontoret og aftal det med dem allerede nu. De er
flinke!

Helsingør Nordhavn
Nordhavnsvej 13
3000 Helsingør
Tlf.: 49 28 10 80

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 03-06-04 12:03

> Ellers ring ned til havnekontoret og aftal det med dem allerede nu. De er
> [...]

Tusind tak. Jeg har ringet til dem, og kan nu bidrage med:

Lørdag er der vagt mellem 10 og 15, og vagten kan tilkaldes på telefon
25311080. Det koster 90 kr. for en endags billet!

/Jan

Fra : Undervandsmagasinet ~

Dato : 03-06-04 12:30

Hej Jan (og alle andre)

Dykningens Dag har netop været i kontakt med havnen - og de spurgte ganske
rigtigt:
"Hvad skal bådene op af vandet efter, når de blot kommer på besøg til
Dykningens Dag?"

Vagten lovede at hvis både kommer anstigende skal de få en udsøgt betjening
og blive anvist ind i havnen, hvor der findes plads til dem.
Og det koster ikke noget, hvis ikke man overnatter!
Ikke noget problem.

Hvis både absolut SKAL op af vandet, er de også velkomne.
Det nummer Jan nævner: 25311080 er helt korrekt at benytte. (indtil 15.00)

De 90,- kr. er for en enkelt optagning af båd i slæbestedet. Og det må
desværre stå på evt. bådes egen regning.

(tak for initiativet)

/ Lars, DD

Fra : Henrik Manley

Dato : 03-06-04 13:04

> De 90,- kr. er for en enkelt optagning af båd i slæbestedet. Og det må
> desværre stå på evt. bådes egen regning.

Det almindelige er at man for de 90 kr får man en nøgle til bommen ved
slæbestedet som man aflevere på havnkontoret efter brug. Det vil sige at man
får nøglen om morgen og aflevere den igen om aften.

(Hint) En nøgle kan bruges flere gange.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Tom Folkmann

Dato : 04-06-04 10:58

> (Hint) En nøgle kan bruges flere gange.

Hvis man vil bruge slæbestedet, syntes jeg at man skal betale for den
service man benytter.

Tom

Fra : Jan Birk

Dato : 03-06-04 13:40

> Dykningens Dag har netop været i kontakt med havnen - og de spurgte ganske
> rigtigt:
> "Hvad skal bådene op af vandet efter, når de blot kommer på besøg til
> Dykningens Dag?"

Vi havde tænkt os at sætte båden i vandet først, dykke et eller andet
vrag, vise flaget ved dykningens dag, og slutteligt _op_ af vandet

/Jan

Fra : Undervandsmagasinet ~

Dato : 03-06-04 13:50

Rigtig god idé.

Men desværre udelukker det jer så fra After-Dive imellem 16.00-17.00++
....og DET ville jo være en skam

/ Lars