Star Wars tanker
Fra : Jacob

Dato : 02-06-04 23:00

Efter at have læst en del på forums osv. er jeg stadig i tvivl om et par
ting.

Først vil jeg lige sige at jeg vil ikke skrive noget om at Palpatine og
Sidius er den samme osv. Det vil tiden vise. Hvis ikke er de jo i hvert
fald i ledtog må man antage. Men der er vist generel enighed om det første.

Vi er vist alle lidt i tvivl om det her med klon-hæren. Tilsyneladende har
Sidius/Palpatine arrangeret det gennem Dooku som har udgivet sig for at
være en "Sifo Dyas".

Dooku har nok også slettet informationerne om Kamino mens han var Jedi,
eller hvad? Passer det med tiden? Han oplærte jo Qui Gon.

Men nu bliver denne hær jo til Jedi-ordenens fordel (i hvert fald en kort
tid). Er dette bare et led i at give Palpatine magt? Seperatistbevægelsen
ledt af Dooku kæmper mod Republikken men har jeg ret i at Sidius/Palpatine
har en finger med begge steder? Hvorfor er det smart at lade dem kæmpe? Er
det "bare" for i sidste ende at kunne udslette alt med klon-hæren og tage
Anakin som lærling og lave Empiriet? Så er hele seperatistbevægelsen kun
til for at få tilladelse til at bruge klon-hæren?

Bare et par tanker
-Jacob

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 03-06-04 10:38

> [...]
> Sidius er den samme osv. Det vil tiden vise. Hvis ikke er de jo i hvert
> fald i ledtog må man antage. Men der er vist generel enighed om det

Det er den samme skuespiller som er Palpatine og Sidious, og dette har været
en kendsgerning siden Pre-produktion af Episode 1, så det er ikke gætterri
at de er den samme person.

*Spoiler om Episode 3 nedenfor!!!!*

> [...]
> Anakin som lærling og lave Empiriet? Så er hele seperatistbevægelsen kun
> til for at få tilladelse til at bruge klon-hæren?

Palpatine/Sidous har allerede magt over størstedelen af universet da han får
givet "ubegrænsede magt over Republikken, indtil stidighederne er ovre", i
Episode 2.

Episode 3 foregår ca. 5 år efter Episode2 og nu har Sidious/Palpatine fået
skabt et mindre Imperie fremfor Republikken (hence: Emperor Palpatine), og
hans private hær er Klonhæren som kæmper side om side med Jedi'erne. Imens
har Dokuu fået sat sin Droid hær på benene, og her er Sidious jo også
overhovedet. Der er stadig ingen andre end Sidious der på dette tidspunkt
kender "The True Masterplan".

Episode 3 starter ud med et kæmpe slag, hvor Rebulikken(Imperiet) og
Seperatisterne kæmper mod hianden, dette er "The Clone Wars" og jeg går ud
fra det er for at de sidste Seperatister skal gå over til Imperiet eller
blive udslettet.
Sidious bruger Dokuu som en dukke til at få sine planer til værks. Allerede
i starten af Episode 3 vil Dokuu tage Palpatine/Sidious "til fange" og
derved lokker han ObiWan og Anakin op på hans skib for at "befri"
Sidious/Palpatine.

*HUGE Episode 3 Spoiler*

Anakin og ObiWan tager og for at "befri" Palpatine, og Anakin dræber Dokuu i
dette slag. Da Sidious senere afslører sine onde planer/gerninger for Anakin
er det ikke svært for ham at accetere hans følge, da Anakin har mere sympati
for Palpatine end for ObiWan (der ikke vil lytte ordenligt på ham).
Her begynder ObiWan og Anakin's første kamp hvor Anakin fraskriver sig den
gode side, og ObiWan flygter (for senere at genoptage kampen). Anakin får
sit Darth Vader navn af Palpatine (men han er stadig ikke den kendte Darth
Vader, han er stadig Anakin kroppen her).

Her sender Palpatine så sin klon hær mod Jedi'erne, og jeg vil gå ud fra at
de sidste Droids fra Seperatisterne er ved at være nedslagtede, så
størstedelen af Seperatist systemerne er ved at gå over til Imperiet.

Så ja som du siger, så er Seperatistbevægelsen måske bare et led i en større
plan om at få i første omgang lov til at bruge Klonhæren (senere
stormtrooperne).

Mvh. Martin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-06-04 11:22

Det har ikke noget med dit indlæg at gøre, men for at undgå at starte
endnu en SW tråd får i lige denne sjove detalje fra IMD om SW III:

#Unlike the previous Star Wars films, which were shot both on
soundstages and on location, this episode was filmed entirely in the
studio. The only location work was a background plate shot during the
production of Episode II

Det skal nok falde i god jord hos alle dem der syntes de foregående SW
film er for kunstige

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 03-06-04 12:33

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> wrote in message
> [...]
> production of Episode II
>
> Det skal nok falde i god jord hos alle dem der syntes de foregående SW

Heh, well jeg ser heller ikke filmene pga. Special Effectsne, og det er der
kun meget få i min omgangskreds der gør. Tilgengæld ser jeg dem pga.
historien bag, og de tanker der ligger til grunde for filmene (grundsten fra
forskellige religioner). Desuden syntes jeg imodsætning til mange andre at
Hayden Christensen spiller utroligt godt som Anakin Skywalker, og ser meget
frem til at nyde Episode 3 igen og igen.

Mvh. Martin

Fra : PerX ...

Dato : 09-06-04 02:39

In article <40bf0c52$0$447$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
prodox_dk@hotmail.com says...

> [...]
> kun meget få i min omgangskreds der gør. Tilgengæld ser jeg dem pga.
> historien bag, og de tanker der ligger til grunde for filmene (grundsten fra

LOL! Det er utrolig som tyv tror hvermand stjæler *g* Jeg ser dem kun
for effekterne (fordi historien er lam), og gik ud fra alle andre gjorde
det samme ;)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-06-04 16:19

> [...]
> soundstages and on location, this episode was filmed entirely in the
> studio. The only location work was a background plate shot during the

*gys* - yikes - det lover sørme godt!

> Det skal nok falde i god jord hos alle dem der syntes de foregående SW
> film er for kunstige

- heldigvis er mine forventninger meeget lave, så bliver jeg ikke helt
skuffet - de er ganske underholdende, men desværre ikke mere end det.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-06-04 22:37

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> skrev i en meddelelse
> [...]
> production of Episode II
>
> Det skal nok falde i god jord hos alle dem der syntes de foregående SW

Ja så kan jeg nok vente med at se den til de sælger den for en hund på DVD,
men ses skal den jo på et tidspunkt

Mvh. Brian

Fra : Henrik Jensen

Dato : 04-06-04 19:23

Det bliver sagt at klonerne kan vokses på halv tid, men det ville
alligevel have taget en 10-15 år, og da var Sifo Dyas jo i live, så jeg
vil tro at han var sammen med Palpatine.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-06-04 11:32

Henrik Jensen wrote:
> Det bliver sagt at klonerne kan vokses på halv tid, men det ville

Ifølge Timothy Zahn kan de godt sættes til at vokse meget
hurtigt, men kun hvis man bruger et lille trick.

> alligevel have taget en 10-15 år, og da var Sifo Dyas jo i live, så jeg
> vil tro at han var sammen med Palpatine.

Et gennemsnitligt menneske kan da fungere fint som soldat i en
alder af 15, eller som befalingsmand som 18-årig. Det er bare et
spørgsmål om at vælge de dårligst egnede fra, og så bruge nogle
hårde trænings- & indoktrineringsmetoder.

--
Peter Knutsen

Fra : PerX ...

Dato : 09-06-04 02:40

In article <c9s7ao$1c80$2@news.cybercity.dk>, peter@knutsen.dk says...

> Ifølge Timothy Zahn kan de godt sættes til at vokse meget
> hurtigt, men kun hvis man bruger et lille trick.

Vander dem tit?