DOS Environment variable TEMP
Fra : Steen Thomsen

Dato : 14-12-00 10:10

Jeg har brug for at kende værdien af en DOS Environment Variable, nemlig
TEMP, så jeg kan se hvor min bruger har sine temporære filer. I Pascal
5½ brugte man
   BrugersTempDir := GetEnv('temp');
Ret enkelt.

Men den findes ikke i Delphi1, der har man kun
   PointerTilChar := getDOSenvironment;
og den returnerer kun:
   COMSPEC=C:\COMMAND.COM
Ret ubrugeligt.

Findes sådan noget slet ikke i Delphi1?

Hvad gør jeg, hvis min bruger kører under Win NT eller Win 2000 ?

--

De bedste hilsner
Steen Thomsen

Steen Thomsen http://www.danbbs.dk/~stst/
Frederikssundsvej 128 H st-th
DK 2700 Brønshøj
Danmark
Tlf: +45 3880 0202 steenthomsen@danbbs.dk

Fra : Michael Thomsen

Dato : 14-12-00 22:13

Steen Thomsen wrote:

> Jeg har brug for at kende værdien af en DOS Environment Variable,
> nemlig TEMP, så jeg kan se hvor min bruger har sine temporære filer.
> [...]

GetEnvironmentVariable(Var:PChar,Buf:PChar,Length:PChar):Length;

virker næsten som GetEnv, data returneres i Buf, max længde length, hvis
GetEnvrionmentVariable returnerer 0 findes strengen ikke, ellers
returneres længden af den returnerede streng.

> Men den findes ikke i Delphi1, der har man kun

Ovenstående findes også i Win32s; om den findes i Standard Windows 3.x
ved jeg ikke - men jeg vil tro det, den er jo ganske almindelig.

> Hvad gør jeg, hvis min bruger kører under Win NT eller Win 2000 ?

Ovenstående virker også under NT/2000

--
Regards 'n' stuff,
Michael Thomsen, Birkerød / Denmark

http://fly.to/thomsen

--- Letterman - Release 1 (Beta)
--- Do you listen to the voices you hear?

Fra : Nikse

Dato : 14-12-00 23:00

Hejsa!

>Jeg har brug for at kende værdien af en DOS Environment Variable, nemlig
TEMP...

En anden måde er:

var
TempDir : array[0..255] of Char;
s : string;
begin
GetTempPath(255, @TempDir);
s:=StrPas(TempDir);

>Hvad gør jeg, hvis min bruger kører under Win NT eller Win 2000 ?
Virker også her.

Mvh
Nikolaj
http://home11.inet.tele.dk/nikse (Open Source Delphi)