Kaburator Amal 21mm..BVADR. HJÆLP PLZ
Fra : Suleyman

Dato : 02-06-04 22:17

Hej alle dem der bruger Nyhedsgruppen

Nå.
min knallert kan ikke starte. "MEN" når jeg træder i kickstarter drypper den
bare med benzin. alle slanger sidder i kaburatoren.. den gider slet ikke at
starte.

Håber i kan hjælpe mig..
Der må være nogen der er kloge til det her

Hilsen Silo

PS. jeg ved godt at en AMAL er en lorte kaburator men jeg fik den såååå..
Ha' en god dag

Fra : Hekto

Dato : 02-06-04 22:34

Suleyman wrote:
> [...]
>
> Hilsen Silo
>
> PS. jeg ved godt at en AMAL er en lorte kaburator men jeg fik den såååå..

Amal er, og har altid været glimrende. Ikke avanceret med ganske udmærket.
Din svømmer hænger nok! ,,, eller også sidder slangerne forkert! ;0)

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Suleyman

Dato : 03-06-04 15:08

hmmm
det er den hvide.. jeg ved godt hvad det er for en.
MEN.. skal jeg bare ta' den af og rense den og sætte den på eller ??....:)
Tak fordi du vil hjælpe.

Hilsen Silo
Team-North
www.north.frac.dk som er gået ned.
kommer til at hedde www.team-north.dk snart

Fra : Hekto

Dato : 03-06-04 17:13

Suleyman wrote:

> [...]
> det er den hvide.. jeg ved godt hvad det er for en.
> MEN.. skal jeg bare ta' den af og rense den og sætte den på eller ??....:)

Ja, tag svømmerhuset af, og bevæg svømmeren/flyderen nogle gange, så den
lille ventil kommer til at fungere.
Jeg vil tro det er det.

Fra : RpR

Dato : 03-06-04 17:23

> Amal er, og har altid været glimrende. Ikke avanceret med ganske udmærket.
> Din svømmer hænger nok! ,,, eller også sidder slangerne forkert! ;0)

De Amal / Arreche karburatorer jeg har arbejdet med til scootere gir jeg
ikke ti potter pis for.
De virker, men i forhold til en Dell Orto af samme størrelse er de
umedgørlige. Tilmed er de umulige at få reservedele til.

Jeg købte en Piaggio Zip for ikke så længe siden hvor der bl.a. sad en 21mm
Arreche monteret. Skidtet presterede at sætte sig selvom dysen var så stor
at den næsten 4-taktede på toppen, og den kunne sørme gøre det uanset
hastighed. 30 eller 90km/t, spillede ingen rolle.
Nyt cylinderkit og fat i en Dell Orto 21 PHBG. I med en 98'er hoveddyse,
40'er tomgangsdyse og hævet nålen så den står i højeste hak. Nu skal jeg
ellers love for Zippen spiller rent
Og den tar gladelidt 15km i træk med 12 - 13k rpm hele tiden.

Og når nu en DO koster det samme som en Amal, hvem i alverden køber så det
bras endnu?

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Henning Lund

Dato : 03-06-04 17:44

RpR skrev:

> De Amal / Arreche karburatorer jeg har arbejdet med til scootere gir
> jeg ikke ti potter pis for.

Samme her, vi har rodet med et par stykker og har aldrig fået dem til at
fungere optimalt, det med de svømmer over kan åbenbart ikke laves, jeg
har opgivet at få en af dem til at lade være pta. både svømmer,
nåleventil er skiftet et par gange.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Suleyman

Dato : 06-06-04 21:23

HEJ GUTTER TAK FOR HJÆLPEn

Jeg har lige fundet ud af at svømmeren har sat sig..
Jeg tror jeg køber en 21mm dellorto, jeg tror det holder lidt bedre.
FORRESTEN EN SOM SÆLGER EN 21mm DELLORTO. hehe. man kan altid spørge.
Nå, men tak for hjælpen.
jeg håber jeg kan hjælpe jer en dag.

HYGGE

Hilsen Silo