Skift pakning ved variatorskjold
Fra : Scooteristen

Dato : 02-06-04 19:53

Hejsa herinde,

jeg vil lige høre om det er nødvendigt at skift pakning hver gang
variatorskjoldet har været af, og hvis ikke, hvor tit så? Er der noget jeg
skal være særligt opmærksom på, eller er det bare at skrue det af og på
igen?

Scooteristen

Fra : Mikkel Lund

Dato : 02-06-04 21:02

"Scooteristen" <scooteristenNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal være særligt opmærksom på, eller er det bare at skrue det af og på

Hvilken scooter snakker vi om her?
På min er der ingen pakning ved "varioskjoldet" (transmissions skjold) på
min Piaggio Typhoon. Så umindbart nej.

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : Scooteristen

Dato : 02-06-04 21:19

"Mikkel Lund" <mmlu03(fjern.spam)@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken scooter snakker vi om her?
> På min er der ingen pakning ved "varioskjoldet" (transmissions skjold) på
> min Piaggio Typhoon. Så umindbart nej.

Åh ja, det er en fordel lige at gøre opmærksom på hvad man har med at gøre.
Det er en PGO T-rex 150. Jeg kan se at der er en pap-agtigt pakning på nu.

Scooteristen

Fra : RpR

Dato : 02-06-04 21:52

> Åh ja, det er en fordel lige at gøre opmærksom på hvad man har med at
gøre.
> Det er en PGO T-rex 150. Jeg kan se at der er en pap-agtigt pakning på nu.

Den skal skiftes hvis den går i stykker, ikke før. En del modeller kører
endda helt uden pakning i varioskjoldet, så det er ikke dræbende nødvendigt.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Thomas

Dato : 03-06-04 18:36

> [...]
> skal være særligt opmærksom på, eller er det bare at skrue det af og på

Nej det er det ikke. hold øje med om det begynder at ire inde omkring
remmen. Jeg køre selv rundt på en Aprilia leonardo 125 ccm der sidder ingen
pakning. På min den gammle suzuki katana sad der også orginalt en pakning
der. Jeg kørte ikke med den pakning jeg rensede bare fladerne grundigt. Du
kan eventuelt bruge flydene pakning. Har du en moment nøgle skal boltene
spændes med 10 nm. Gør boltene rene brug eventuelt lidt kobber fedt ved
montering.

Mvh. Thomas

Fra : Scooteristen

Dato : 03-06-04 18:40

Tak for svarene fra jer alle.

Er der nogen der kan anbefale en billig momentnøgle der går ned til 5 Nm?

mvh

Scooteristen