Skærme
Fijala 3554
Bedste CRT
Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 02-06-04 19:42

Hej NG

Er blevet sat til at finde en skærm for en ven, men da min viden om skærme
er begrænset så spørger jeg eksperterne (rose, rose) til råds:

Det skulle være en minimum 19", helst med flat billedrør (alla sonys
trinitron) og helst ikke koste mere end 3000,-
Kan i anbefale noget?
Er det nogen specielle mærker man skal gå efter?

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 02-06-04 21:07

Generelt, så gå efter mærkevare skærme, Sony, - IBM, Compaq, HP laver ikke
selv deres skærme, men køber Sony skærme og sætter deres eget klistermærke
på. Jeg har selv erfaring med HPs P910, IBM P96 ( der i dag hedder C190), og
Compaqs P900. Alle gode skærme, der i dag koster 2700 - 2900 kr, og de er
gode. Men man kan få IBMs 21" skærm, P275, til 3199, og den er hver en krone
værd. Jeg har købt mange af dens forgænger P260, og det var en kanon skærm.

VH Thomas

"Simon Skarum-Kristoffersen" <simon@FjernMigskarum.net> skrev i en
meddelelse news:40be1f72$0$216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-04 22:13

> [...]
> trinitron) og helst ikke koste mere end 3000,-
> Kan i anbefale noget?
> Er det nogen specielle mærker man skal gå efter?

En lidt billigere model(som er diskuteret i tråden fra d.30/5) er samsungs
959NF'er. Den koster frit efter hovedet omkring 2300. Ellers ville jeg gå
efter Iiyamas vision master 454(tror jeg den hedder)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-06-04 22:36

Simon Skarum-Kristoffersen skrev:

> Det skulle være en minimum 19", helst med flat billedrør (alla sonys
> trinitron) og helst ikke koste mere end 3000,-

ViewSonic G90f+/b - 19" - 2.004 kr.

ViewSonic G220f (Beige) - 21" - 3.564 kr.

Jesper G. Poulsen

Fra : TS

Dato : 03-06-04 12:20

"Simon Skarum-Kristoffersen" <simon@FjernMigskarum.net> wrote in message
> [...]
> trinitron) og helst ikke koste mere end 3000,-
> Kan i anbefale noget?
> Er det nogen specielle mærker man skal gå efter?

Jeg har en LG Flatron F900P - den er helt flad. Den har heller ikke de to
vadnrette streger som du ser på Trinitron (SONY) og Diamondtron skærmene.
Den kører 1600*1200 ved 85 Hz og 1280*1024 ved 100 HZ - det burde være nok.
Som en lille feature har den USB switch bagpå skærmen.
TS

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 03-06-04 18:49

> [...]
> er begrænset så spørger jeg eksperterne (rose, rose) til råds:
>
> Det skulle være en minimum 19", helst med flat billedrør (alla sonys

Det må også godt vare en 17" har jeg fået at vide... så er der vel lidt
flere muligheder.

Gider i sende nogle links?

Mvh. Simon

Fra : Annette

Dato : 08-07-04 09:22

Jeg står i samme situation og har besluttet mig for at valget skal stå
mellem LG 900P og Samsungs 959NF. Jeg skal også bruge min til spil, hvorfor
jeg har valgt at det skal én af disse. Har LG-skærmene på arbejdet, og de
spiller max :)

/Annette