Mail spam/virus fra fra andres mail adress~
Fra : pmn

Dato : 02-06-04 17:45

Hej gruppe håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig eller
evt. henvise mig til det rette sted.

Jeg modtager en del mail med vedhæftede filer der indeholder virus. Mail'ene
er sendt fra andres mail adresser uden at de er klar over at de står som
afsender.
Mange gange er det officielle firma mail adresser eller evt. en person i
dette firma hvis mail adresse benyttes. Jeg har endda fået mail fra en af
mine egne mail adresser.!

Problemet er så at mit "firmas" mail adresse er blevet brugt som spam
afsender og derfor er blevet blokeret i antispam programmer. Dvs. når jeg så
sender en mail ud, kommer den aldrig igennem fordi en eller anden idiot har
sent spam/ virus ud i mit navn !

Hvad kan man gøre for at undgå dette misbrug og er der mulighed for at
anmelde det nogen steder. Kunne godt tænke mig at høre om andre har været
udsat for noget lign.

Mvh Per

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-06-04 20:41

pmn wrote :

> [...]
>
> Hvad kan man gøre for at undgå dette misbrug og er der mulighed for at
> anmelde det nogen steder. Kunne godt tænke mig at høre om andre har

Jeg tror desværre ikke, at der er meget for dig at gøre. I øvrigt mener
jeg ikke udelukkende, at idioterne findes blandt de, der laver virusser
og sender dem ud. Hvis man blacklister en emailadresse pga
afsenderadresse i emails med vira, så er det mindst lige så idiotisk.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk