Rep. af utæt vandtønde...?
Fra : René

Dato : 01-06-04 19:51

Hej NG

Jeg forsøgte i går at tætne min revnede vandtønde (den grønne af plast) -
men forgæves!
Brugte ellers den velkendte kontaktlim, havde renset godt af forinden, og
skåret en passende lap ud af en gl. malerbøtte, også plast, og slebet den
renset den af m. terpentin - aligevel hæftede emnerne ikke...
Hvilken lim "bider" på plastik??

René

Fra : Preben Mikkelsen

Dato : 01-06-04 20:57

Jeg har brugt byggesilicone til at lime plastic over revnen. Det ser ud til
at holde fint!
mvh
Preben

Fra : Jacob Buch-Andersen

Dato : 01-06-04 21:18

Øh, husk lige at byggesilikone afgiver gift til vandet - måske ikke så meget
men... Det bedste du kan bruge er såkaldt akvariesilikone - det er noget
dyrere (60-70 kr. for en patron), men er ugiftigt.

Jacob

---

Fra : Preben Mikkelsen

Dato : 01-06-04 21:49

Tak for info, det viste jeg ikke. Jeg har gennem det sidste år brugt vandet
til mit akvarium uden problemer.

mvh
Preben

Fra : Peter C:\\>

Dato : 01-06-04 21:42

"René" <lear@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skåret en passende lap ud af en gl. malerbøtte, også plast, og slebet den
> renset den af m. terpentin - aligevel hæftede emnerne ikke...

Jeg har repareret en grøn regnvandstønde med Bostik Lim-o-tät.
Det er sådan en slags blanding af fugemasse og kontaktlim, og det bider på
stort set alt...bare det er tørre emner.
Brug handsker....det er ikke til at få af fingrene

MVH Peter C:\

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 02-06-04 11:50

Tagrendelim...det er godt til plastic da det opløser plastikken lidt og
derfor ider sig særdeles godt fast, fås i alle byggemarkder der forhandler
tagrender

Lasse