Peberplanter
Fra : H.S.

Dato : 01-06-04 13:21

Jeg har sat et par peber planter i nogle krukker i mit drivhus.
Planterne er nu ca. 20-30 cm høje.

Hvornår kommer der peber på dem ?
Jeg synes planterne virker 'slatne' dvs bladene hænger lidt. Jeg vander
regelmæssigt, så de burde ikke mangle vand.
- Skal de gødes ? eller hvad mangler jeg for at gøre dem 'glade' ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Peter Schroeder

Dato : 01-06-04 14:13

"H.S." skrev...
> [...]
> regelmæssigt, så de burde ikke mangle vand.
> - Skal de gødes ? eller hvad mangler jeg for at gøre dem 'glade' ?

Nattemperaturen er lige i underkanten stadigvæk.
Måske de bare fryser om natten?
Mine, som står i plantesække, får vand hver dag og
ligeledes gødning når de rigtigt tager fat.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : H.S.

Dato : 01-06-04 14:23

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse
> Nattemperaturen er lige i underkanten stadigvæk.
> Måske de bare fryser om natten?
> Mine, som står i plantesække, får vand hver dag og
> ligeledes gødning når de rigtigt tager fat.
> --
Det kan da godt være det er derfor, er tomater mere hårdføre hvad det angår
? (for de står fint)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-06-04 21:11

On Tue, 1 Jun 2004 15:23:04 +0200, "H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk>
wrote:

>Det kan da godt være det er derfor, er tomater mere hårdføre hvad det angår
>? (for de står fint)

Ja, tomater behøver ikke så meget varme som peber.
Dit problem kan også skyldes for meget vand - hvis jorden omkring
planterne hele tiden er fugtig, så er den også mere kold end hvis den
fik lov at tørre let ud mellem hver vanding. Det er især først på
sæsonen det er et problem.

http://www.gartneriet.dk

Fra : H.S.

Dato : 02-06-04 10:14

> [...]
> planterne hele tiden er fugtig, så er den også mere kold end hvis den
> fik lov at tørre let ud mellem hver vanding. Det er især først på

Det kunne også godt være årsagen, jeg 'klapper lige hesten' mht at vande
dem....