Gilera Runner
Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 31-05-04 20:02

Hej,

Min bror har en Gilera Runner som desværre lider af irriterende
startproblemer for tiden. Knallerten vil ikke starte - hverken vha.
kickstarteren eller elektronisk tænding.

Benzintilførslen er fint, tændrøret gnisterer - men starte vil den ikke.

Vi har hørt fra en mekaniker at det eneste der næsten kan være galt er
tændspolen.

Er der nogen der har nogle gode råd, og kan afræfte/bekræfte det med
tændrøret.

Mvh.
Peter Poulsen

Fra : Mikkel Lund

Dato : 01-06-04 08:57

"Peter F. Poulsen" <peter@dotpeter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tændspolen.
>
> Er der nogen der har nogle gode råd, og kan afræfte/bekræfte det med

Prøv i første omgang med et nyt tændrør. Jeg _har_ læst at der er gnist, men
det er ikke sikkert at der er det under de forhold som motoren tilbyde!
Med nyt tændrør, kan det nemt ske at den starter første gang(eller måske par
gange), og så går død. Så er det med stor sandsynlighed tændspolen. Hvis nyt
tændrør ikke virker, så ville jeg prøve med ny tændspole. (PS: det er pisse
nemt at sætte en ny tændspole på)

Hilsen Mikkel

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 01-06-04 19:15

"Mikkel Lund" <mmlu03(fjern.spam)@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nyt
> tændrør ikke virker, så ville jeg prøve med ny tændspole.

Hej Mikkel,

Tak for dit råd.

Tændrøret er lige blevet skiftet, og som du skriver så kunne den starte 2
gange og så vil den bare ikke mere. Så nu tror jeg at jeg vil prøve
tændspolen :)

Mvh Peter

Fra : Mikkel Lund

Dato : 01-06-04 19:30

> [...]
>
> Tændrøret er lige blevet skiftet, og som du skriver så kunne den starte 2
> gange og så vil den bare ikke mere. Så nu tror jeg at jeg vil prøve

SUPER. Det er sku godt min bitre erfaring kan hjælpe lidt.

Fra : RpR

Dato : 01-06-04 21:20

> Tændrøret er lige blevet skiftet, og som du skriver så kunne den starte 2
> gange og så vil den bare ikke mere. Så nu tror jeg at jeg vil prøve
> tændspolen :)

Kunne den starte, og køre sålænge i ikke slukkede? Hvilket tændrør bruger i?
Er den tunet?

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 04-06-04 10:12

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne den starte, og køre sålænge i ikke slukkede? Hvilket tændrør bruger
i?
> Er den tunet?

Den kunne starte, men vi prøvede ikke rigtig at køre på den. Og efter vi
havde haft den slukket kunne den ikke starte igen :(

Ja den er tunet, 75 cc og en eller anden monster udstødning.

Har desværre ikke haft tid til at skifte tændspolen endnu, men håber jeg når
det i weekenden.

Mvh Peter Poulsen

Fra : RpR

Dato : 04-06-04 15:13

> Ja den er tunet, 75 cc og en eller anden monster udstødning.

Prøv at formindske elektrodeafstanden på tændrøret til 0,1 - 0,2mm. Sådan så
man lige kan se igennem hvis du forstår

Tunede scootere har jo en hel del højere kompression end en normal scooter.