Koblings snegl på Yamaha 4 gear??
Fra : Ulf

Dato : 31-05-04 19:08

Hej..

Er der en der kan sige mig hvor og hvordan man skifter koblings
snegler på en Yamaha 4 gears??

Og hvad sådan en koster...

Ulf

Fra : Brian A.

Dato : 31-05-04 20:56

"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Er der en der kan sige mig hvor og hvordan man skifter koblings
> snegler på en Yamaha 4 gears??

Først piller du motorskjoldet af i venstre side. Afmonter så kablet fra
sneglen. Drej sneglen ud og monter den nye med kablet i. På med
motorskjoldet.

> Og hvad sådan en koster...

Thansen har dem til næsten ingen penge, men der får du had du betaler for.
Den skal desuden samles, og kan være lidt "tricky" hvis man ikke har adgang
særligt meget værktøj.

Fra : RpR

Dato : 31-05-04 19:28

> Er der en der kan sige mig hvor og hvordan man skifter koblings
> snegler på en Yamaha 4 gears??

Sneglen sidder i koblingsdækslet. Den tar ~10min af skifte. Husk at bruge
godt med fedt, ellers holder den ikke.
Og køb for pokker en org. T. Hansen's billige skrammel af en snegl holder
bare ikke, hvis den overhovedet passer.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Rasmus

Dato : 31-05-04 21:52

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt med fedt, ellers holder den ikke.
> Og køb for pokker en org. T. Hansen's billige skrammel af en snegl holder

Hvor køber man sådan en, hvis det ikke skal være fra thansen ??

Fra : Brian A.

Dato : 01-06-04 12:04

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor køber man sådan en, hvis det ikke skal være fra thansen ??

Hvis du bor i næheden af Aalborg så er der "Special MC". Måske har de den på
lager.

Fra : RpR

Dato : 01-06-04 14:08

> Hvor køber man sådan en, hvis det ikke skal være fra thansen ??

Hos nærmeste Yamaha forhandler.

Liste over forhandlere fås på www.yamahamotor.dk