musikprogram?
Fra : steffen martin

Dato : 31-05-04 16:38

Hej Gruppe,

Hvis nu jeg vil sidde herhjemme på pc'en og lave noget musik [jep, jeg kunne
være den næste David Grey], hvilket programmer er så gode, gratis eller
købe? Og skal jeg opdatere mit lydkort [har det der fulgte med pc'en]?

vh og tak
Steffen
--
Artist Steffen Martin, odense, denmark
www.steffenmartin.dk

Fra : John Frandsen

Dato : 31-05-04 18:43

"steffen martin" <steffen@XXXsteffenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis nu jeg vil sidde herhjemme på pc'en og lave noget musik [jep, jeg
kunne
> være den næste David Grey], hvilket programmer er så gode, gratis eller
Mon ikke at det kommer lidt an på om du vil skrive små etuder, bigband musik
eller death metal.

> købe? Og skal jeg opdatere mit lydkort [har det der fulgte med pc'en]?
Igen... Har du købt en supermarkedscomputer med et standardlydkort, eller
har du købt et møgdyr af en multimediecomputer med et brag af et lydkort?

Mvh John

Fra : steffen martin

Dato : 31-05-04 19:26

"John Frandsen" <oplyses@ikke.her> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne
> Mon ikke at det kommer lidt an på om du vil skrive små etuder, bigband

Elektronisk/Lounge inspireret musik. Er der nogen www-oversigt der kan
anbefales?

> Igen... Har du købt en supermarkedscomputer med et standardlydkort, eller
> har du købt et møgdyr af en multimediecomputer med et brag af et lydkort?

En Leasy-pc, gætter stærkt på et standart lydkort.

Fra : Sune Salminen

Dato : 31-05-04 21:06

www.propellerheads.se - tag et kig på Reason.

> En Leasy-pc, gætter stærkt på et standart lydkort.

Kom tilbage når du ved hvilket lydkort du har!!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jacob E.

Dato : 31-05-04 21:48

Sune Salminen wrote:

> Kom tilbage når du ved hvilket lydkort du har!!

Mon ikke det er noget on-board halløj?

Mvh Jacob

Fra : Sune Salminen

Dato : 31-05-04 23:53

Jacob E. wrote:

> Mon ikke det er noget on-board halløj?

Sikkert. Sådan kan man jo blive ved med at gætte ud i en uendelighed,
det er kun Steffen der kan svare på det.

Steffen, hvis du vil have nogle gode råd fra folk her i gruppen så må du
fortælle noget mere om hvad du helt præcist vil lave med det og hvordan
du forestiller dig at arbejde med din musik. Du er nødt til at formulere
nogle krav til det udstyr du drømmer om. Man kan jo også bruge et PC
kabinet som tromme, det vel også 'at lave musik på computer'.

Før man går i gang med at søge er det en god idé at være afklaret med
hvad man leder efter.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jacob E.

Dato : 01-06-04 09:56

Sune Salminen wrote:
> [...]
> at formulere nogle krav til det udstyr du drømmer om. Man kan jo også
> bruge et PC kabinet som tromme, det vel også 'at lave musik på

*LOL* Den var go... spørgsmålet er, om ikke denne tråd bør flyttes over i
dk.kultur.musik.produktion, hvor der nok er større chance for en masse gode
råd til Steffen?

Mvh Jacob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-05-04 23:12

"steffen martin" <steffen@XXXsteffenmartin.dk> wrote in message
> [...]
> være den næste David Grey], hvilket programmer er så gode, gratis eller
> købe? Og skal jeg opdatere mit lydkort [har det der fulgte med pc'en]?

Hvis du vil skrive noderne, akkorder og teksten ind i program, så kan jeg
kun anbefale Sibelius, lidt dyrt men det virker rigtigt godt, meget bedre
end Musicator, men Finale er nu stadigt mit foretrukne.

Hvis du vil mixe en masse lyd sammen med hjælp af mixer udstyr indspillede
guitar fills og trommerytmer over på en harddisk recorder så kan du få
alletiders lydprogrammer fra Steinberg, så som CuBase, men der er mange gode
og man kan tit få en pakke med Harddisk recorder; Software Program og Kort
til pc'en. Men anyways, hvis du har såden en leaset PC, så er det nok et
lille fint onboard lydkort der kan spille almindeligt lyd og til dels lidt
midi lyd i en forringet udgave.

Selv har jeg et Roland Edirol PC-5000xt siddende i min (ca. 20.000 som nyt)
som jeg fik brugt sammen med en masse lydudstyr og jeg må sige fra at går
fra et Creative Sounblaster Live 1024 til det Roland kort var en kæmpe
omvæltning, lyden blev meget bedre og jeg kan virkeligt høre de små detaljer
i musikken. Så få fat i et ordentligt udstyr, Yamaha lver nogle ret fede
standalone harddiskrecordere, kig på www.ke-musik.dk og ring og snak med
dem, de har en masse gode ting til billige penge.

Mvh
Simon

Fra : Larson

Dato : 01-06-04 00:20

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra et Creative Sounblaster Live 1024 til det Roland kort var en kæmpe
> omvæltning, lyden blev meget bedre og jeg kan virkeligt høre de små

Hej Simon!
Gider du fortælle mig hvad var anderledes ved roland
lydkortet i forhold til Soundblaster rent teknisk,fremgangsmåde osv?
Jeg har nemlig kun haft Soundblaster,og jeg overvejer at skifte,men jeg er
utrolig dårlig til at omstille mig til en evt. helt anderledes måde at
producere musik.
Thnx Larson

Fra : Simon Nielsen

Dato : 01-06-04 11:04

> [...]
> Jeg har nemlig kun haft Soundblaster,og jeg overvejer at skifte,men jeg er
> utrolig dårlig til at omstille mig til en evt. helt anderledes måde at

Der er faktisk ikke den store forskel lydkvaliteten er bare meget bedre
selve lydkortet virker i princippet på samme måde, bortset fra at det var en
meget bedre kvalitet derkom ud af computeren, den største forskel for mit
vedkommende var harddisk recorderen og det controller kort der var med,
kortet er egentligt også et lydkort men kun med audio in funktion.

Mvh
SImon