Forslag til frokost
Fra : Helle

Dato : 31-05-04 12:19

Hejsa.

Jeg vejer 17 kg for meget og ved hvor problemet ligger. Får ikke min frokost
og ryger så i noget usundt om eftermiddagen og om aftenen. Hvad skal jeg
spise til frokost? normalt ryger jeg i en rest fra aftensmaden dagen for
inde hvilket jo typisk indeholder alt for mange kcal. Jeg kan ikke lide
fisk. Hvad skal jeg spise? det må gerne være rimelig nemt og ikke indeholde
alt for meget med kartofler, ris og pasta da der er mange kulhydrater i.

Mvh Helle

--
Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Interesseret i sundhed og velvære til både mennesker og dyr? -
Så klik ind på: http://www.flpshop.com/shop/shop_sydfyn

Fra : elisabeth

Dato : 31-05-04 13:13

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
indeholde
> alt for meget med kartofler, ris og pasta da der er mange kulhydrater i.

Hej Helle
Spiser du frokost hjemme, eller skal du have maden med? Det lyder mest som
det første, synes jeg. Det er et spørgsmål om planlægning og strategi!
Det gælder om at have tingene nogenlunde tilgængelige i køleskabet, derfor
er det en god idé at f.eks. ordne salat og den slags een gang for alle, og
så have det i poser/beholdere, lige til at tage af.
HVIS din aftensmad nu IKKE indeholdt for mange kalorier ( hvorfor gør den nu
osse det?), så er rester til frokost ikke nogen dårlig ide. Det magre kød
og grøntsagerne er jo lige til at gå til og kan sagtens være en fin frokost.
Ellers: eet stykke af dit absolut yndlingsrugbrød, godt med magert
kødrest/kødpålæg/æg/ost og så masser af salat/grøntsager. En god idé er at
gøre lidt ud af at få det til at se lækkert ud på tallekenen ude i køkkenet,
før du sætter dig til bords. Så er det DET, du spiser og ikke mere.
Held og Lykke

Elisabeth

Fra : Helle

Dato : 31-05-04 15:07

"elisabeth" <elisabeth@lykkeland.dk> wrote in message

> [...]
køkkenet,
> før du sætter dig til bords. Så er det DET, du spiser og ikke mere.

Tak for dit råd. Jo lige nu spiser jeg hjemme og vil nu ikke sige at min
aftensmad indeholder for mange kcal - eller jo...jeg troede bare man SKAL
skulle spise rugbrød til middag? jeg er ikke så meget inde i den slags.
Egentlig vil jeg gerne have råd til en madpakke som jeg kan have med i skole
da jeg snart starter på arbejde igen (hvor der ikke er nogen ovn/mikroovn).
Jeg kan ikke lide fisk og leverpostej.

Mvh Helle