Tryk på vandet?
Fra : Rasmussen

Dato : 31-05-04 12:11

Hej!

I vores nye 40 år gammel hus er vandtrykket alt for lavt selv efter at have
skiftet samtlige blandingsbatterier i huset som jeg har ladet mig høre kunne
være medvirkende til et lavt vandtryk og jeg tror heller ikke på at det kan
være et sprunget vandrør for nålen på vandmåleren køre ikke når alle
vandhaner er lukket.

er der en her der har en ide til hvordan jeg kan få sat vandtrykket op så
man også ville kunne se at der kan komme vand ud af bruseren??

MVH Per R

Fra : Calle.

Dato : 31-05-04 12:35

Rasmussen wrote:
> [...]
>
> er der en her der har en ide til hvordan jeg kan få sat vandtrykket
> op så man også ville kunne se at der kan komme vand ud af bruseren??

måske er der kun åbnet en omgang eller 2 på stophanen ved uret eller den ude
ved vejen, det bevirker, at der ikke kan nås at fylde efter, så trykket
bliver lavt.

--
Calle.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-05-04 13:26

On Mon, 31 May 2004 13:11:07 +0200, "Rasmussen" <fuck@you.com> wrote:

> [...]
>
>er der en her der har en ide til hvordan jeg kan få sat vandtrykket op så
>man også ville kunne se at der kan komme vand ud af bruseren??

Har du tjekket et evt filter foran måleren?

ellers kan det jo være et brud før måleren. og selvfølgelig lavt tryk
i området. Hvad siger naboerne?

Fra : Mads

Dato : 31-05-04 15:44

> [...]

>er der en her der har en ide til hvordan jeg kan få sat vandtrykket op så
>man også ville kunne se at der kan komme vand ud af bruseren??

Måske rørene er kalket til, så vandet næsten ikke kan komme igennem.
Så hjælper det jo ikke meget at skifte blandingsbatterierne.

mvh Mads

Fra : Peter Andersen

Dato : 31-05-04 20:01

"Rasmussen" <fuck@you.com> wrote in message
> [...]
>
> er der en her der har en ide til hvordan jeg kan få sat vandtrykket op så
> man også ville kunne se at der kan komme vand ud af bruseren??

Har du egen brønd???

Peter

Fra : Bo Br

Dato : 31-05-04 23:26

Er det både det varme og det kolde ??

Hvis det kun er det varme vand der er lavt tryk på, så er det nok
varmtvandsbeholderen der har stået for højt i temp. = kalk i rør.
Er der meget kalk i vandet i jeres område ??
Hvis det er rørne der er stoppet til, så kan en vvs mand syre det ud. Det
kan efterfølgende godt give lækager i rørsystemet.

Bo Br

Fra : Rasmussen

Dato : 01-06-04 19:43

Jeg har ikke egen brønd. Vandet kan jeg kun lukke for ude ved vejen på en
pind ligendene hane som man drejer 45g og det er både det varme og kolde
vand der ikke er noget tryk på. men inde ved naturgasfyret kommer der et rør
med koltvand fra gulvet som går ind i fyret og ved siden af et med varmt
vand men på den kolde sidder der en hane som sidder fast kan hverken drejes
med eller mod uret (tør ikke rigtigt bruge noget værktøj da jeg har meget
dårlige erfaringer med kobber rør der knækker)
Jeg må jo nok hellere kontakte en vvs mand.
så jeg siger mange tak for alle de svar i er kommet med

MVH Per R

Fra : H.S.

Dato : 02-06-04 15:24

"Rasmussen" <fuck@you.com> skrev i en meddelelse
> Jeg må jo nok hellere kontakte en vvs mand.
> så jeg siger mange tak for alle de svar i er kommet med

Fortæl gerne hvad han fandt ud af....