Speedfight 1 batteri/startspærre
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 31-05-04 10:03

Hej.

Min speedfight 1 som trofast har kørt mandag-fredag hele vinteren har nu
stået stille 1 måned og vil nu ikke starte.

Når man drejer tændingen gives ikke udslag på benzinmåler og startspærre
diode blinker bare lystigt videre selvom den burde stoppe blinkeriet.

Nuvel det var et vedligeholdelsesfrit batteri så jeg anskaffede et nyt
batterisyre batteri og ladede det op.
Desværre samme resultat

For begge batterier gælder at når man kickstartede så lyste startspærre
dioden.

Min langt-ude teori er at nogle lømler har pillet ved den, idet ganske
mange af dem har udvist særdeles stor interesse for den.
Men jeg kan dog ikke se tegn på fifleri.

Tændrør, benzinslange, luftfilter, benzinfilter er gennemgået ok.

Nogen der har forslag??

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : RpR

Dato : 31-05-04 11:18

> Nogen der har forslag??

Lyder det ikke mere til at den ikke slår tændingen til? Hvis der er nogen
der har haft en skruetrækker eller lidt i tændingslåsen er det meget muligt
at den er i stykker.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 31-05-04 11:21

RpR wrote:

> Lyder det ikke mere til at den ikke slår tændingen til? Hvis der er
> nogen der har haft en skruetrækker eller lidt i tændingslåsen er det
> meget muligt at den er i stykker.

Den ser fin ud.

Fra : Bobbleboy

Dato : 31-05-04 12:50

Havde det samme problem med min, sikkert cdien i startspæren der er futtet
af

Ikke billigt, har du kigget om der er gnist, men det er der højst
sandsynligt ikke, hvis dioden blinker

Mail hvis du vil have mere info, husk at fjerne noget i min mail adresse

Mhv

André S Hansen

Fra : Kristian

Dato : 01-06-04 00:42

Hejsa,

"Bobbleboy" skrev :
> [...]
> sandsynligt ikke, hvis dioden blinker
>
> Mail hvis du vil have mere info, husk at fjerne noget i min mail adresse

Hov Du.. husk at betale Royalties til mig

Mvh
Kristian.

Fra : Bobbleboy

Dato : 05-06-04 22:31

he he, har ikke hørt noget, men der var sikkeret batteriet, min kører fint,
så jeg takker,har købt motorcykel, så det er ikke så tit den ruller mere

mvh

André S Hansen

Fra : Bobbleboy

Dato : 31-05-04 13:03

Har lige nærlæst dit spørgsmål kune tyde på strømproblem har du målt volt på
det nye batteri,
hvis dioden holder op med at lyse når man træder på kickstart, og
benzinmåleren ikke flytter sig, er der noget der tyder på at der ikke er
strøm nok, hvis der ellers er benz i tanken he he

Min havde det med at synke i benzinmåleren når man tog bremsen for at
starte, så vidste man at der ikke var strøm nok, og man kunne hoppe til i
morgen uden resutat

Mhv

Andre S Hansen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 31-05-04 17:13

Bobbleboy wrote:

> Har lige nærlæst dit spørgsmål kune tyde på strømproblem har du målt
> volt på det nye batteri,

Har ikke udstyr p.t.
Målte på det gamle batteri som viste 12.3v svjh.

> hvis dioden holder op med at lyse når man træder på kickstart, og
> benzinmåleren ikke flytter sig, er der noget der tyder på at der ikke
> er strøm nok, hvis der ellers er benz i tanken he he

Lysdiode lyser konstant når man kicker.
Både med det nye og det gamle.
Benzinmåler står stille uanset hvad.

Fra : Bobbleboy

Dato : 31-05-04 17:51

tror stadig kun at det er batteriet, 12, 3 er heller ikke meget, skulle
helst ligge på 13 volt, du kunne jo være uheldig at have fået et dårligt
batteri, hvad for en oplader har du, kører starteren rundt, hvis jeg skulle
starte på et fladt batteri kunne jeg sætte opladeren til og starte med
kickstart mens den var ved at oplade, strøm nok til at starte, men er på
egen ansvar hvis du gør det,men hvis startern ikke kører rundt ville jeg
mene er batteriet, hvis den gør og resten virker men den ikke vil starte,er
det nok cdi eller startspæren der er gået, måske tændspolen

kører starteren rundt nå du trykker på knappen ?

Fra : Bobbleboy

Dato : 31-05-04 18:00

Kunne godt se at det var det gamle batteri der målte 12,3 ikke det nye he he

min gjorde det samme, hvis der ikke var strøm nok en opladning og den kørte

men det er kun hvis starteren ikke kørte rundt ?

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 31-05-04 18:41

Bobbleboy wrote:

> kører starteren rundt nå du trykker på knappen ?

Nope - nada.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 31-05-04 18:42

Bobbleboy wrote:

> rundt, hvis jeg skulle starte på et fladt batteri kunne jeg sætte
> opladeren til og starte med kickstart mens den var ved at oplade,
> strøm nok til at starte

Er også forsøgt uden held.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 31-05-04 18:02

> Nogen der har forslag??

Har du tjekket sikringen ?

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 31-05-04 18:41

Mikkel Lund wrote:

> Har du tjekket sikringen ?

Ja, hvis det er den ved batteriet.

Køber lige en ny imorgen, idet den kunne jo være gået uden man kan se
det.