BB King Kbh/Århus/Jelling
Fra : Henrik

Dato : 31-05-04 02:15

Var der mon en som havde et kamera med under jakken og som fik foreviget en
af koncerterne (Jelling var klart den bedste af de tre)?

Henrik

Fra : Henrik Madsen

Dato : 31-05-04 09:34

Ja, for Århus var da ikke noget at skrive hjem om. Mere show end koncert.
Men mesteren viste nu alligevel i glimt (slow blues med minimal
instrumentering), hvorfor det er ham, som sidder deroppe.

Men altså alligevel: en billet til 375 kroner, og så virker mandens
forstærker ikke før 25 minutter henne i koncerten............

---

Fra : Henrik

Dato : 31-05-04 10:16

"Henrik Madsen" skrev i en meddelelse
> [...]
> Men altså alligevel: en billet til 375 kroner, og så virker mandens
> forstærker ikke før 25 minutter henne i koncerten............

Lyden, på nær lige hans forstærker, var klart bedre end i KB hallen. "Show
delen" var desværre den samme som i Kbh ...noget som heldigvis var blevet
klippet væk i Jelling.
Noget der irriterede mig mere end problemerne med forstærkeren, var folks
pendulfart efter øl eller toiletbesøgene. BB og bandet spillede sammenlagt
90 minutter og så kan folk ikke formå at klemme benene sammen?

Henrik

Fra : Henrik Madsen

Dato : 31-05-04 11:26

Jeg må indrømme, at jeg selv var ude efter øl nogen gange - men jeg sad
yderst på rækken, så jeg generede ikke nogen. Men det siger måske noget om
koncertens kvalitet?

Vi var nogen stykker, som sidst så BB i Ålborg for 10 år siden. Og der var
der HELT anderledes knald på. DET var koncert. Men han er jo trods alt også
en gammel mand.

Hilsen

> [...]
> pendulfart efter øl eller toiletbesøgene. BB og bandet spillede sammenlagt
> 90 minutter og så kan folk ikke formå at klemme benene sammen?

---

Fra : Per LH

Dato : 31-05-04 20:18

"Henrik Madsen" <bangsbo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg må indrømme, at jeg selv var ude efter øl nogen gange - men jeg sad
> yderst på rækken, så jeg generede ikke nogen. Men det siger måske noget om
> koncertens kvalitet?

Ja, men Madsen, det siger jo heller ikke noget om hvor mange gange du var
ude og tisse, vel?

Per

Fra : Henrik Madsen

Dato : 01-06-04 20:38

NU stopper du, Per.
Du ved da hvor meget øl jeg kan suge uden at skulle drænes!

Øllet var i øvrigt billigt - 150 kroner for 5 fadøl. Jeg fandt aldrig ud af,
hvad en enkelt kostede!

Henrik B.B.Madsen

"Per LH" <virker-ikke@no-function.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik Madsen" <bangsbo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ja, men Madsen, det siger jo heller ikke noget om hvor mange gange du var
> ude og tisse, vel?
>
> Per

---

Fra : Otto J.

Dato : 31-05-04 21:02

> Var der mon en som havde et kamera med under jakken og som fik foreviget
en
> af koncerterne (Jelling var klart den bedste af de tre)?

Jeg stod i forreste række næsten midtfor i Jelling, og havde derfor frit
udsyn. Det var ikke nødvendigt at smugle noget som helst, det var åbenbart
fuldt tilladt at tage billeder (en enkelt ved siden af mig fik besked på at
han ikke måtte lave videooptagelser med kameraet, kun stillbilleder). Rent
motivmæssigt synes jeg jeg har fået nogle fede billeder ind imellem, men da
jeg er nybegynder hvad fotografering angår, tør jeg ikke love noget om den
tekniske kvalitet. Jeg har lidt problemer med uploadingen til PC'en lige nu,
men jeg kan da sige til når jeg har det til at virke.

Mht. koncerten, så synes jeg det var en god oplevelse. Det var dog lige kort
nok, i betragtning af at han var hovednavn, men han er jo ikke så ung
længere, så måske er det som man kunne forvente. Det var første gang jeg så
ham, så jeg er nok nemmere at imponere end mere garvede blues-entusiaster.
Men jeg synes det var mega-griner, at en fyr der havde taget plads halvanden
time før koncerten startede for at stå forrest, hoppede ud over hegnet for
at hente en dims (plektor?) som BB King smed ud inden han gik i gang -
hvorefter han naturligvis blev slæbt ud af vagterne... Jeg håber det var en
dims der var 1½ time værd...

Iøvrigt, så synes jeg at Rick Vito (ex-fleetwood mac) var rigtigt fedt. Jeg
vidste ikke hvem han var da jeg gik derind, eller overhovedet hvilken type
musik det var, men fedt det var det i hvert fald. Skandaløst at der ikke var
kalkuleret med ekstra-numre på telt-scenen - er det normalt?
--
Mvh. Otto
**********************

Fra : Henrik

Dato : 31-05-04 21:26

"Otto J." skrev i en meddelelse
>(en enkelt ved siden af mig fik besked på at
> han ikke måtte lave videooptagelser med kameraet, kun stillbilleder). Rent

det var faktisk mig ...

Fra : Otto J.

Dato : 31-05-04 22:02

Rent

> det var faktisk mig ...

Nå, gud hvor sjovt... Nu jeg læser dit indlæg igen, så var det
videooptagelser du mente? Det fangede jeg ikke lige...
--
Mvh. Otto
**********************

Fra : Karsten Vinding

Dato : 02-06-04 06:47

In news:40bb8f3f$0$18661$ba624c82@nntp05.dk.telia.net, Otto J. wrote:

> fald. Skandaløst at der ikke var kalkuleret med ekstra-numre på
> telt-scenen - er det normalt?

Det er ikke normalt nej, normalt kan der godt blive plads til ekstra numre
på både storscenen, i teltscenen, og i Alfreds Bøverding.

Men når programmet skrider for dem sker det at de skipper ekstra numrene på
de små scener for at få startet koncerterne på storscenen til tiden.

Jeg er stamgæst ved Jelling Festival, og synes generelt at det er en af de
bedst organiserede festivaler jeg har været på. Jeg kan fortælle rædsels
historier om oplevelser om lange ventetider på mad og drikkelse på både
Skanderborg, Ringe, kløften, og Nibe festival, og det har jeg aldrig oplevet
der var problemer med i Jelling. Man har det bestilte faktisk med det samme
man har bestilt.

Nå det her er en musikgruppe, så ikke mere om det

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk