politi tog alt som sad der hvor variatoren~
Fra : mikkel paulsen

Dato : 30-05-04 21:42

hej forum
de går da helt amok her i hjørring for tiden!!!
jeg er lige blevet taget for 3 gang på 3 mdr. denne gang tog de min
variator uden begrænsning, samt alt det som sidder på den der pind
hvor variatoren sidder.
mit spørgsmål er: hvad sidder mere end variatoren på den pind? de har
taget alt, og nu skal dem ud at køre igen, men jeg ved ikke hvad jeg
skal bestille hjem.

det er en peugeot speedfight fra 97"

er der nogen som evt. vil sælge noget brugt billigt?
hvis ikke, er det så nok at bestille det fra t-hansen til 400kr, for
en ny variator er alt det jeg skal bruge i pakken?

Fra : Thomas

Dato : 31-05-04 02:59

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hej forum
> de går da helt amok her i hjørring for tiden!!!

Jeg tror at det er over det hele de går amok på scooter. Også måske på tide
men nok om det.

> mit spørgsmål er: hvad sidder mere end variatoren på den pind? de har
> taget alt, og nu skal dem ud at køre igen, men jeg ved ikke hvad jeg
> skal bestille hjem.

Den pind må være krumptab's akslen. på den sidder variatoren og et
blæsehjul.

> hvis ikke, er det så nok at bestille det fra t-hansen til 400kr, for
> en ny variator er alt det jeg skal bruge i pakken?.

Køb polini det ved man hvad er. Thansen's dele er ikke altid den bedste
kvalitet. Da det er alm sliddele ville jeg ikke købe brugt hvis det var mig.

Prøv ring til motoline tlf: 004946174909 (de snakker dansk) Hør om de har en
variator og et blæserhjul samt en rem til din scooter. Det løber op i ca
1000 kr. Jeg har lige monteret polini variator på min squab den kom til at
køre meget bedre (mere rent træk)

mvh. Thomas

Fra : Palle S.

Dato : 31-05-04 08:07

> jeg er lige blevet taget for 3 gang på 3 mdr.

Hvis jeg var dig ville jeg lave et fiktivt salg af din scooter, den står
nemlig til konfiskering
3 x ulovligt og haps, men hvis den er solgt inden skal du bare betale
salgssummen, kunne være 500-

PS Taler af erfaring (det er dog 25år siden) men reglen gælder stadig

mvh Palle

Fra : RpR

Dato : 31-05-04 11:15

> PS Taler af erfaring (det er dog 25år siden) men reglen gælder stadig

For 30km/t ikke-registreringspligtige knallerter. Og så er det ikke engang
100% sikkert at de snupper den selvom det er 3. gang.

Det er btw. 3. gang indenfor 2år, har nemlig også prøvet nummeret for nogle
år siden..

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Hekto

Dato : 31-05-04 09:04

mikkel paulsen wrote:
> [...]
> hvis ikke, er det så nok at bestille det fra t-hansen til 400kr, for
> en ny variator er alt det jeg skal bruge i pakken?

Køb en original.
Du står som Palle skriver til konfiskering. Det følger IKKE knallerten;
men personen!!!

Du skal ihvertfald ikke regne med at den går een gang mere.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Hekto

Dato : 31-05-04 12:04

Hekto wrote:

> Køb en original.
> Du står som Palle skriver til konfiskering. Det følger IKKE knallerten;
> men personen!!!
>
> Du skal ihvertfald ikke regne med at den går een gang mere.

Overså at det var en 45'er! ... så bare køb en original. Den er ikke
specielt dyrere end de andre.

Fra : Palle S.

Dato : 31-05-04 12:45

> Overså at det var en 45'er! ... så bare køb en original. Den er ikke
> specielt dyrere end de andre.
>
> --
> /Hekto
-rockets ... no thanks!

Øhh jeg kan ikke lige se hvor det står at det er en 45 men jeg er heller
ikke model kendt

mvh Palle

Fra : Hekto

Dato : 31-05-04 13:49

Palle S. wrote:

> -rockets ... no thanks!
>
> Øhh jeg kan ikke lige se hvor det står at det er en 45 men jeg er heller
> ikke model kendt
>
> mvh Palle

Speedfight fra '97!

Fra : mikkel paulsen

Dato : 31-05-04 18:53

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message news:<40bae70e$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> mikkel paulsen wrote:

> Du skal ihvertfald ikke regne med at den går een gang mere.

jeg ved det godt, jeg spurgte betjenten om han ikke ville tage den
skrot bunke med "hehe" men nej for sidst fik jeg kun en fartbøde! nu
er skole slut så jeg skal ikke ind til "storbyen" hver dag mere. den
skal bare kunne fragte mig på arbejde i sommerferien og den vej kommer
ikke politi. jeg skal nemlig have MC inden for de næste par mdr.

grunden til jeg vil købe billigt eller brugt er fordi jeg selv gav
1500.- for scooteren så det ville jo være latterligt at købe
reservedele til 1000.-
derfor ser det som t-hansen har godt ud til 400.- men er der alt hvad
jeg skal bruge? http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=261478285&n=920914204&pn=379863594

kan det overhoved betale sig at lave den, eller skal jeg sælge den
billigt for ca 2000.- og så droppe at få den på vejen igen?
2000.- er faktisk MEGET billigt! jeg fik den af min bedste ven derfor
kun 1500.-

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-04 19:36

On Mon, 31 May 2004 10:53:08 -0700, mikkel paulsen wrote:

> kan det overhoved betale sig at lave den, eller skal jeg sælge den
> billigt for ca 2000.- og så droppe at få den på vejen igen? 2000.- er
> faktisk MEGET billigt! jeg fik den af min bedste ven derfor kun 1500.-

Hvor bor du? Mail mig evt. (se hjemmesiden)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-06-04 13:04

mikkel paulsen wrote:
> de går da helt amok her i hjørring for tiden!!!

Det ville være rart om de gad gå lidt amok i Brønshøj synes jeg..
der er et par stykker der godt kunne trænge til at få konfiskeret
nogle ret belastende udstødningsrør.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 02-06-04 23:03

On 02 Jun 2004 12:03:47 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Det ville være rart om de gad gå lidt amok i Brønshøj synes jeg..
>der er et par stykker der godt kunne trænge til at få konfiskeret
>nogle ret belastende udstødningsrør.

Hej

Ja her på vejen er der også et par stykker som kommer ræsende forbi på
knallert 30'ere og jeg skal satme love for at de motorer tager nogle
omdrejninger og jeg skal love for at deres lyddæmpere i deres
udstødningsrør er kaput..

Henrik

Fra : Palle S.

Dato : 03-06-04 12:50

> Det ville være rart om de gad gå lidt amok i Brønshøj synes jeg..
> der er et par stykker der godt kunne trænge til at få konfiskeret
> nogle ret belastende udstødningsrør.
>
> // Hans
til en professionel løsning"

Når du så er færdig med dem kan du så ikke sende dem til Krogebjergparken
Vanløse

For her er også lidt for mange hjernedøde scooterdrenge (betyder ikke at
alle der kører knallert/scooter er det)

Uden hjelme og udstødningsrør

Palle
Vanløse

Fra : RpR

Dato : 03-06-04 17:19

> Uden hjelme og udstødningsrør

Ja, det undrer mig ikke længere at scooteristerne har så dårligt et ry.
Af en eller anden årsag så skal de helst larme mere end de kører. Og med den
larm en gennemsnitlig Jog eller Sonic slæber med sig burde den rende mindst
130km/t

At de kører uden hjelm siger vel bare noget om føreren af køretøjets
forstand, eller mangel på samme..

Fra : S. Sørensen

Dato : 04-06-04 09:01

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message

> [...]
mindst
> 130km/t
>
> At de kører uden hjelm siger vel bare noget om føreren af køretøjets

Om ikke andet siger det en del om hvordan deres forstand når de er væltet
den første gang...
suk.. Jeg er glad for min scooter og ja den kører også for hurtigt, men jeg
kører sgu efter forholdene.
På stierne her hvor jeg bor triller jeg gerne rundt med de 20 km i timen,
for her er mange legende børn,
desværre hjælper det et fedt, når alle ungerne gerne tager den ned af stien
med op imod 80-90 i timen.

Steinbjørn

Fra : RpR

Dato : 04-06-04 15:16

> På stierne her hvor jeg bor triller jeg gerne rundt med de 20 km i timen,
> for her er mange legende børn,

Ditto, men prøver helt at holde mig fra de små stier og bruger vejene. Også
når jeg er langs på min 30'er Zip.

> desværre hjælper det et fedt, når alle ungerne gerne tager den ned af
stien
> med op imod 80-90 i timen.

Ja, man undres over de tør. De er sikkert ligeglade med andre, men hvis nu
politiet startede en oplysningskampagne hvor de spillede på det fact at
forsikringen ikke dækker en skid hvis de kører nogen ned med 90km/t og de så
selv kan betale et par millioner af ved at gå med aviser, så kunne det ske
farten blev sænket.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 04-06-04 18:58

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message news:<40c083e2$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> selv kan betale et par millioner af ved at gå med aviser, så kunne det ske

jeg kører også forstærkt men jeg køre på 45 knallert og følger bare
hovedvejs-trafikken med 70-80 km/t og det er sgu ganske forsvarligt.
så jeg forstår bare ikke hvorfor de gider spilde deres tid på os som
kører forsvarligt, hvorfor ikke fange nogle flere af dem som køre
pisse stærkt i byen? jeg tror sgu der kun er en grund! de kan
simpelthen ikke fange dem, også selvom de drøner civilt rundt på en
crosser. og jeg tror det pisser dem så meget af, så de istedet tager
en tur på det åbne land og fanger nogle af os som faktisk ikke laver
noget uforsvarligt.

Fra : RpR

Dato : 05-06-04 17:26

> [...]
> crosser. og jeg tror det pisser dem så meget af, så de istedet tager
> en tur på det åbne land og fanger nogle af os som faktisk ikke laver

Self' kan de fange dem hvis de vil. Flere af mine kammerater har prøvet at
blive skubbet af knallerten / scooteren når de prøvede at stikke af. En har
sågar oplevet at en MC betjent prøvede at sparke ham af scooteren, hvorefter
min kammerat let og elegant rakte hånden over og drejde nøglen på BMW'en, og
så stod betjenten ellers med en lang næse

Jeg har endnu ikke oplevet af en betjent har stoppet mig når jeg har kørt på
landevejen på min 45km/t RS'er, heller ikke hvis jeg kører 80 - 90km/t.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 06-06-04 16:14

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message news:<40c1f3ec$0$262$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> landevejen på min 45km/t RS'er, heller ikke hvis jeg kører 80 - 90km/t.

Det er sjovt jeg har før hørt den historie med at blive sparket af sin
scooter!

men jeg tror bare ikke på det, jeg kender 5 politi folk (meget godt!)
og de har alle sagt når jeg har spurgt dem: "vi må muligvis godt
skuppe folk af deres scooter, det kan vel sammenlignes med at modsætte
sig anholdelse hvor vi stortset må gøre alt!."
de har dog aldrig hørt om sådanne tilfælde, og de er ret sikre på det
ville vække et rama-skrig hvis man tog den til pressen!

har i nogensinde selv prøvet det? eller har i kun hørt om det??

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-06-04 16:32

On Sun, 06 Jun 2004 08:13:35 -0700, mikkel paulsen wrote:

> har i nogensinde selv prøvet det? eller har i kun hørt om det??

I mine unge dage hvor vi ikke havde ret meget hjerne (eller rettere den
var ikke i brug med de møgting vi kunne finde på, at lave) stak vi "tit"
af fra Politiet... dengang kendte vi også til det med at blive væltet.
Det kom dog aldrig så langt da vi altid stoppede hvis vi på forhånd
kunne se, at dette ikke blev nogen succes...

Så om det var tomme trusler eller om det vitterligt var noget de "grumme"
kunne finde på ved jeg ikke.

Jeg ved dog, at en af mine kammerater ikke kunne få startet hans "yummie"
så han prøvede at stikke af ved at løbe væk med den (do'h)..
politimanden fangede ham hurtige og sprang på ham i bedste hollywood-stil
så alle 3 væltede (knallert, politi og kammerat). Det så lidt vildt ud...

Sådan en Volvo 245 Stc med hunde bagi og det hele kan sq køre de mest
underlige steder når de er opsatte på, at fange en )

Åh ja de unge dage de unge dage.. den fik bare fuld kakao når vi kunne
"lugte" dem

Fra : Elbarto

Dato : 12-06-04 02:12

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Hvad så med 110 ;)

Her i byen er de meget fredelige for tiden vel og mærke
De har mere travelt med at jagte biler ude på 110kmt strækningen ude på
motorvejen

Elbarto