vandrør/vandslange til nedgravning
Fra : Steen Graversen

Dato : 30-05-04 21:55

Hejsa
Jeg har netop gravet en heftig rende til nogle elkabler og vil I den
forbindelse også lægge en plastikslange til vand. Men hvor får jeg
plastikslange som kan tåle nedgravning og vandtryk og som er fleksibelt (kan
bøjes i 90 graders knæk). Evt pris?

Det skal bruges i forbindelse med et lille kolonihavehus jeg har bygget og
hvor der er en lille vaskekumme i hjørnet.

Hilsen
Steen

Fra : Calle.

Dato : 30-05-04 21:58

Steen Graversen wrote:
> [...]
>
> Det skal bruges i forbindelse med et lille kolonihavehus jeg har
> bygget og hvor der er en lille vaskekumme i hjørnet.

Du skal vel bare bruge alm. PEL-rør

--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 30-05-04 22:00

Calle. wrote:
> Du skal vel bare bruge alm. PEL-rør

glemte linket i forbi-farten
http://www.vvs-grossisten.dk/pel/

--
Calle.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-05-04 23:37

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse

> glemte linket i forbi-farten
> http://www.vvs-grossisten.dk/pel/

Det afhænger så åbenbart af, hvem man spørger. Jeg har lige lagt PEM-rør til
drikkevand, der blev sagt at det var 'det man anvendte i dag'.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 31-05-04 07:09

On Mon, 31 May 2004 00:36:51 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Det afhænger så åbenbart af, hvem man spørger. Jeg har lige lagt PEM-rør til
>drikkevand, der blev sagt at det var 'det man anvendte i dag'.

I gartneri-erhvervet er det PEL-rør der bruges (mig bekendt i hvert
fald)

Jeg har selv gravet et 32 mm PEL-rør ned under indkørslen og hen til mit
vandingsanlæg i haven. Det holder stadig.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Calle.

Dato : 31-05-04 09:09

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse

> Det afhænger så åbenbart af, hvem man spørger. Jeg har lige lagt
> PEM-rør til drikkevand, der blev sagt at det var 'det man anvendte i
> dag'.

Så læs hvad der står ud for de forskellige typer i det link jeg satte på.

--
Calle.