Ændringer i star wars
Fra : Jacob

Dato : 30-05-04 13:02

Ja nu har jeg lige læst indlægget "Star Wars 4", og blev ret nysgerrig. Jeg
har ikke fulgt så meget med. Er der blevet ændret mere i nogle scener i
4'eren, 5'eren og 6'eren EFTER de blev udgivet som speciel edition?

-Jacob

Fra : Martin Johansson

Dato : 30-05-04 14:24

"Jacob" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har ikke fulgt så meget med. Er der blevet ændret mere i nogle scener i
> 4'eren, 5'eren og 6'eren EFTER de blev udgivet som speciel edition?

Kig her:
http://www.theforce.net/swse/

Det er nok det nemmeste.

Fra : PerX ...

Dato : 30-05-04 14:53

In article <40b9e04d$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
martin.johansson[REMOVE]@12move.dk says...

> "Jacob" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg
>
> Kig her:
> http://www.theforce.net/swse/
>
> Det er nok det nemmeste.

Nej det nemmeste er vel nok at svare på hans spørgsmål. Hvilket ser ud
til at være: Nej. Der er ikke blevet ændret i dem IGEN efter de lavede
special editions.

Fra : Martin Johansson

Dato : 30-05-04 15:16

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nej det nemmeste er vel nok at svare på hans spørgsmål. Hvilket ser ud
> til at være: Nej. Der er ikke blevet ændret i dem IGEN efter de lavede

Hmm ja, jeg kan se at jeg vist misforstod spørgsmålet.
Men bortset fra det, har du helt ret indtil videre.
Det rygtes nemlige at der måske vil være flere ændringer når de udkommer på
DVD.
Et sejlivet rygte er at Hayden Christensen skal proppes ind i Darth Vaders
dødsscene i ROTJ.

Fra : Rasmus Mejer Christe~

Dato : 30-05-04 15:41

Mulig SPOILER:

Ikke selve dødsscenen men "spøgelsesscenen". :)

Man kan se et billede af det her:
http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx2/jedichanges.jpg

(om det så er taget direkte fra DVD'en eller er et "mock-up" ved jeg ikke...
:)

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40b9ec9e$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Martin Johansson

Dato : 30-05-04 16:40

"Rasmus Mejer Christensen" <Rasmus87@cFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx2/jedichanges.jpg
>
> (om det så er taget direkte fra DVD'en eller er et "mock-up" ved jeg

Ok men når man har set hvad Lucas tidligere har præsteret, så skulle det
ikke undrer mig hvis han ændrer begge dele.
Den mand bliver jo aldrig tilfreds.

Fra : Kasper Laudrup

Dato : 02-06-04 02:28

On Sun, 30 May 2004 17:39:52 +0200, Martin Johansson wrote:

> Ok men når man har set hvad Lucas tidligere har præsteret, så skulle det
> ikke undrer mig hvis han ændrer begge dele.
> Den mand bliver jo aldrig tilfreds.

Jeg tror snarere det drejer sig om at han aldrig bliver rig nok og
tilsyneladende er fuldkommen ligeglad med, at han har (stadig?) en
fanskare til filmene.

Jeg synes nu bedste rygte om relancering af de nye film er, at coveret
ville være et billede af George Lucas der smilende tænder en stor cigar
med et bundt pengesedler

--
Roses are #FF0000
Violets are #0000FF

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-06-04 07:18

Kasper Laudrup <laudrup@_Fjern_Dette_linuxfan.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg synes nu bedste rygte om relancering af de nye film er, at coveret
> ville være et billede af George Lucas der smilende tænder en stor cigar

Lad være med at købe den, hvis du ikke deler hans vision om en
sammenhængende serie.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : ML-78

Dato : 02-06-04 10:52

Peter B. Juul skrev:

> Lad være med at købe den, hvis du ikke deler hans vision om en
> sammenhængende serie.

Det er et godt råd, som jeg i hvert fald vil følge.

ML-78

Fra : Morten DH

Dato : 02-06-04 14:04

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det er et godt råd, som jeg i hvert fald vil følge.

Hvis han lader Han Solo skyde først og pudser de sidste effekter af, så er
jeg tilbage i fanskaren...

Fra : ML-78

Dato : 03-06-04 10:37

Morten DH skrev:

> Hvis han lader Han Solo skyde først og pudser de sidste effekter af,
så er
> jeg tilbage i fanskaren...

En sådan ændring ville være til det bedre, men det ville samtidig vise,
at George Lucas

A) ikke har En Stor Vision om hvordan filmene skal være, men i stedet
har mistet enhver dømmekraft og bare følger pludselige indskydelser

B) ikke forsøger at "forbedre" filmene, men foretager ændringer ud fra
hvad han mener vil give filmene størst kommerciel succes (det er
påfaldende at han pludselig ændrer mening om denne scene efter de mange
negative publikums-reaktioner).

ML-78

Fra : PerX ...

Dato : 05-06-04 15:41

In article <c9mrgi$1bdc$1@news.cybercity.dk>, dsl79866
@NOSPAMvip.cybercity.dk says...

> [...]
> hvad han mener vil give filmene størst kommerciel succes (det er
> påfaldende at han pludselig ændrer mening om denne scene efter de mange

Måske ændrede han holdning efter at have hørt på folks argumenter? Det
er da rart at nogen kan skifte mening istedet for bare stædigt at holde
fast ved deres første indskydelse.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 06-06-04 08:29

> [...]
>
> Måske ændrede han holdning efter at have hørt på folks argumenter? Det
> er da rart at nogen kan skifte mening istedet for bare stædigt at holde

Måske er han bare blevet 20 år, og nogle børn, ældre?

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : ML-78

Dato : 06-06-04 20:44

PerX ... skrev:

> Måske ændrede han holdning efter at have hørt på folks argumenter?

Så meget for den vision så.

Desuden er der ingen særlige argumenter for at den oprindelige scene er
bedre, som han ikke selv havde kunnet tænke sig til. Hvis det var
tilfældet viser det blot hvor ugennemtænkt ændringen var, og det borger
jo ikke godt for noget som helst af det andet, han har tænkt sig at
ændre. Ingen skal bilde mig ind han først har fundet ud af, at det
ændrer Han Solos karakter, efter han har hørt en masse mennesker sige
det.

> Det
> er da rart at nogen kan skifte mening istedet for bare stædigt at
holde
> fast ved deres første indskydelse.

I dette tilfælde synes jeg det er ærgerligt. Jeg vil skam også helst se
Han Solo skyde først, men det er fordi jeg vil se originaludgaverne.
Hvem der skyder hvornår i Photoshop-udgaverne er mig ligegyldigt, men
når Lucas nu *er* gået i gang med at lave diverse, fjollede ændringer
burde han i det mindste stå ved det.

ML-78

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-06-04 10:41

Peter B. Juul wrote:
> Lad være med at købe den, hvis du ikke deler hans vision om en
> sammenhængende serie.

Min vision er at sammenhængen er udtænkt, *inden* første afsnit
offentliggøres. Det er snyd, og tegn på mangelfuld kreativitet,
når en historieskaber er nødt til at gå tilbage og ændre i sit værk.

--
Peter Knutsen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-06-04 11:13

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> wrote in message

> Min vision er at sammenhængen er udtænkt, *inden* første afsnit
> offentliggøres. Det er snyd, og tegn på mangelfuld kreativitet,
> når en historieskaber er nødt til at gå tilbage og ændre i sit værk.

Også når der er næsten 30 år imellem indspilningen af de første og
indspilningen af de nyeste film?

Fra : ML-78

Dato : 03-06-04 11:24

Lars Hoffmann skrev:

> Også når der er næsten 30 år imellem indspilningen af de første og
> indspilningen af de nyeste film?

Så kunne man indspille de nye film så de passer med de oprindelige -
eller lave en helt ny serie.

ML-78

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-06-04 14:37

Lars Hoffmann wrote:

> Også når der er næsten 30 år imellem indspilningen af de første og
> indspilningen af de nyeste film?

Lucas har ofte ført sig frem med at "hele det overordnede plot
var fastlagt allerede tilbage i 70'erne."

Den egentlige årsag til at prequel-trilogien først filmatiseres
nu er også, at det først kan lade sig gøre nu rent teknologisk.
Manuskripterne kan have været klar helt tilbage i midt-80'erne,
eller sågar tidligere.

--
Peter Knutsen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-06-04 15:30

> [...]

> nu er også, at det først kan lade sig gøre nu rent teknologisk.
> Manuskripterne kan have været klar helt tilbage i midt-80'erne,

Ifølge de dokumentarer der er på SW I og II er manuskripterne nye, men
idøeerne og det overordnede handlingsforløb var planlagt fra starten af.
Det er da også kun mindre detaljer der bliver ændret hen af vejen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-06-04 11:44

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> writes:

> Min vision er at sammenhængen er udtænkt, *inden* første afsnit
> offentliggøres. Det er snyd, og tegn på mangelfuld kreativitet, når en
> historieskaber er nødt til at gå tilbage og ændre i sit værk.

Altså deler du ikke Lucas' vision, hvilket du er i din gode ret til.

Fra : PerX ...

Dato : 05-06-04 15:52

In article <c9mrja$1b98$2@news.cybercity.dk>, peter@knutsen.dk says...

> Min vision er at sammenhængen er udtænkt, *inden* første afsnit
> offentliggøres.

Det har jeg altid tvivlet meget på. Men jeg har aldrig været så
følelsesmæssigt involveret i starwars at det har generet mig specielt
meget. Det var noget andet med X-files, da det gik op for mig det var
bar løgn at de havde en plan og at de bare lallede omkring, blev jeg
lidt bitter og følte mig snydt. (Men ok, når den anden X-files film
kommer skal jeg vel nok se den ;)
Så er der StargateSG1, hvor de hele tiden har sagt de ikke planlægge en
brik, men finder på det hen af vejen (måske lige med 2+3 afsnit forud),
det er fair nok, og så har de fin continuitet.

> Det er snyd, og tegn på mangelfuld kreativitet,
> når en historieskaber er nødt til at gå tilbage og ændre i sit værk.

Du overser stadig at den primære grund til at lave film idag er at score
kassen ikke at kreere. Jeg bemærker du ikke skriver Lucas og kreativitet
i samme sætning - nok klogt ;)

Men iøvrigt syntes jeg det er fint nok at man ændre nogle ting, de
fleste af ændringerne ændre jo ikke ved historien, det gør bare det
visuelle indtryk pænere.

En serie som Babylon 5 har en udemærket og planlagt historie som spiller
sig ud over en række år, men der er mange (måske især yngre) som griner
af effekterne i serien - så hvis nogen med en masse penge ville gå
tilbage og lave dem om ville jeg syntes det var fint nok (så kunne det
være alle de der rolliger kan holde kæft *G*)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-06-04 16:15

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> writes:

> En serie som Babylon 5 har en udemærket og planlagt historie som spiller
> sig ud over en række år,

Den er også optaget over kun fem år, hvilket betyder en hel del.

Og så havde Straczynski faktisk indbygget smuthuller overalt for det
tilfælde, at en skuespiller skred. Når man ved det, kan man sagtens
se, at der var lagt op til at hende den blonde telepat skulle have
gjort de ting, som Lyta Alexander i stedet gjorde.

Og selv Sheridan blev først opfundet i løbet af første år, da
Straczynski kunne se, at det var for meget at lade Sinclair bære hele
læsset.

> men der er mange (måske især yngre) som griner
> af effekterne i serien

Ja, stakkels dem. Effekterne formår det, de skal. Serien handler ikke
om smarte render-rutiner.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : vadmand

Dato : 05-06-04 19:44

Kan en eller anden ikke lige sende det link igen til den side, hvor der
står, hvad der er ændret i "extended version"?

Per V.

Fra : Martin Johansson

Dato : 06-06-04 17:25

Fra : PerX ...

Dato : 05-06-04 15:38

In article <40b9ec9e$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> [...]

> DVD.
> Et sejlivet rygte er at Hayden Christensen skal proppes ind i Darth Vaders

heh, ja sjov nok et par dage efter jeg havde svaret begyndt jeg at løbe
ind i artikler der siger at der rentfaktisk ER nye ændringer.

Fx, påstår de det her (men det er et dansk site, tør vi tro på det?

http://dk.starwars.nu/nyheder/index.asp?iPageId=2299

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-06-04 12:31

"Jacob" <omo@adslhome.dk> wrote in message

> Ja nu har jeg lige læst indlægget "Star Wars 4", og blev ret nysgerrig. Jeg
> har ikke fulgt så meget med. Er der blevet ændret mere i nogle scener i
> 4'eren, 5'eren og 6'eren EFTER de blev udgivet som speciel edition?

Det er der højst sandsynligt. kig på dette link:
http://makeashorterlink.com/?H6AA51478