hvad er det for et insekt
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-05-04 09:47

Hej NG,

Her til morgen da jeg gik en tur i haven, så jeg en kæmpe sværm at insekter
der fløj lavt over min græsplæne. (formodentlig er de i gang med at parre
sig.

De ligner meget mariehøns, men er en anelse mere aflange, og er nærmest
bronzefarvede der hvor mariehønen er rod med prikker. men de gemmer vingerne
på sammme måde som mariehøns

Peter

Fra : MFO

Dato : 30-05-04 11:33

Peter K. Nielsen wrote:

> [...]
> nærmest bronzefarvede der hvor mariehønen er rod med prikker. men de
> gemmer vingerne på sammme måde som mariehøns

Mon ikke det er gåsebiller?

--
Michael

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-05-04 11:54

"MFO" <mfro61@hotmail.com> wrote in message

> Mon ikke det er gåsebiller?

Skal jeg være glad for det eller ked af det??
Havde det været mariehøns ville det have glædet mig fordi min flotte
hængebirk er så fuld af bladlus

Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-05-04 13:00

Peter K. Nielsen wrote:

> Skal jeg være glad for det eller ked af det??

Det bør du være ked af. Gåsebillens larver æder græsplænens rødder.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : PM

Dato : 30-05-04 13:12
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-05-04 17:22

"Erik Ginnerskov" <egin@mail.dk> wrote in message

> Det bør du være ked af. Gåsebillens larver æder græsplænens rødder.

Ja men det fremkalder jo så det næste spørgsmål:

Hvordan bekæmper jeg den?

Peter

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 30-05-04 22:04

Peter K. Nielsen wrote:

>"Erik Ginnerskov" <egin@mail.dk> wrote in message

>Ja men det fremkalder jo så det næste spørgsmål:
>
>Hvordan bekæmper jeg den?
>
>Peter

Stærekasse

(hvorfor skrive lange svar når det godt kan gøres kort)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-05-04 20:32

Peter Ole Kvint wrote:

> (hvorfor skrive lange svar når det godt kan gøres kort)

Skal svaret være kort, hvorfor korter du så ikke lidt af i citaterne? ;)

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin