The Corrs er tilbage!
Fra : Ironi

Dato : 29-05-04 17:55

Ja, så udkommer den nye cd (Borrowed Heaven) jo snart her i Danmark (1.
juni) og for at få tiden til at gå, kan man jo kigge på følgende link og
se/downloade akustiske live versioner af nogle af de nye sange:

http://mb.corrsonline.com/showthread.php?t=29037

Især sangene "Long Night" og "Silver Strand" lyder fremragende!

Der er også et interview, hvis man er interesseret i det.

Jeg køber cd'en!

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-05-04 17:19

Ironi wrote:
> [...]
>
> Især sangene "Long Night" og "Silver Strand" lyder fremragende!
>
> Der er også et interview, hvis man er interesseret i det.

Er der nogen nøgenbilleder med?

/David

Fra : Ironi

Dato : 30-05-04 20:10

> Er der nogen nøgenbilleder med?

Det tror jeg ikke, du skal regne med.
Det er vel også musikken, det drejer sig om?
Nøgenhed bliver kun brugt, som reklame, hvis musikken ikke holder, dvs ved
hip hop og de mange sing back "sangerinder" (Britney Spears osv)!

Fra : -V-

Dato : 30-05-04 22:53

Ironi wrote:
> [...]

LOL!

> [...]
> Nøgenhed bliver kun brugt, som reklame, hvis musikken ikke holder,
> dvs ved hip hop og de mange sing back "sangerinder" (Britney Spears

Jeg husker også en George Michael-video eller to med en del nøgen hud.
Hvad vil du så kalde det?

-V-

Fra : Ironi

Dato : 30-05-04 23:32

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> LOL!

Jeg synes nu ikke, at det var specielt sjovt!

> Jeg husker også en George Michael-video eller to med en del nøgen hud.
> Hvad vil du så kalde det?

Kunst!

Til oplysning kan jeg fortælle, at jeg ikke bryder mig om George Michael's
nyeste album og at jeg ikke kan lide den nye single "Summer Sunshine" med
The Corrs. Så jeg er langtfra besat af enkelte grupper eller kunstnere, som
mange her i gruppen ser ud til at være. Prøv dog at lytte til andet end kun
lige Metallica og Pink Floyd!

Jeg må sige, at jeg er lidt skuffet over denne tråds manglende respons. Jeg
troede ikke, at jeg var den eneste her i gruppen, som kunne lide musik!
Hvis nu jeg havde startet en tråd omhandlende Metallica (som jeg faktisk
godt selv kan lide at høre nogle numre med) eller lignende, så ville
responsen have været stor og positiv.
Ja, jeg burde have vidst, at The Corrs ikke er populære her i gruppen, så
jeg skal nok stoppe med at nævne dem mere i den her omgang. Bare synd at I
ikke prøver at give musikken en chance, det har den nemlig fortjent!

Jeg vil da lige nævne, at de næste cd'er jeg køber, bliver den nye med
Alanis Morrisette og den nye med Velvet Revolver. Især Velvet Revolver er
jeg meget spændt på at høre!

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-05-04 23:41

Det var bare for sjovt - no hard feelings, min ven :)

/David

Fra : Ironi

Dato : 31-05-04 00:06

> Det var bare for sjovt - no hard feelings, min ven :)

Jeg er nok bare lidt skuffet over nogle af de reviews af deres nye cd, som
jeg har læst, reviews som jeg slet ikke kan tage seriøse.
Din sjove bemærkning fik bare glasset til at rende over, sorry.
Jeg respekterer selvfølgelig, at der findes mennesker, som ikke bryder sig
om gruppens musik.

Fra : -V-

Dato : 30-05-04 23:51

Ironi wrote:

> [...]
> gruppen, så jeg skal nok stoppe med at nævne dem mere i den her
> omgang. Bare synd at I ikke prøver at give musikken en chance, det

Ved du hvad, du skal faktisk have ære for i det mindste at _forsøge_ at
starte en tråd med et lødigt indhold.

Desværre er der ikke meget kød på din anmeldelse, og du nævner ikke med et
eneste ord, *hvorfor* de nævnte sange er gode.
Jeg er ikke selv specielt vild med Corrs (andet end de kølige, som jeg drak
en del af her til aften...), men hvis du skriver lidt flere begrundelser,
for din begejstring, kan du sikkert lokke nogle flere til at tjekke det ud.

> Jeg vil da lige nævne, at de næste cd'er jeg køber, bliver den nye med
> Alanis Morrisette og den nye med Velvet Revolver. Især Velvet
> Revolver er jeg meget spændt på at høre!

Jeg så en video med VR forleden, og det så da absolut lovende ud.
Det bliver tjekket ud, når tid er.

-V-

Fra : Ironi

Dato : 31-05-04 00:48

> Ved du hvad, du skal faktisk have ære for i det mindste at _forsøge_ at
> starte en tråd med et lødigt indhold.

Tak.

> Desværre er der ikke meget kød på din anmeldelse, og du nævner ikke med et
> eneste ord, *hvorfor* de nævnte sange er gode.

Det var nu ikke ment som værende en anmeldelse men mere som en
appetitvækker.
Det sange jeg linkede til, er alle akustiske versioner. Jeg frygter lidt, at
dem på cd'en ikke når samme høje niveau, da The Corrs er een af meget få
grupper, som faktisk er bedre live end på cd.
Derfor har jeg ikke været meget for at begynde at anmelde sangene.
Når jeg engang har fået hørt den færdige cd, så kan det være, at jeg vender
tilbage med en anmeldelse, så er I blevet advaret

> [...]

> men hvis du skriver lidt flere begrundelser,
> for din begejstring, kan du sikkert lokke nogle flere til at tjekke det

Det er svært at formulere, men jeg synes specielt at sangene "Long Night" og
den instrumentale "Silver Strand", er interessante.
På "Long Night" skal man især lytte efter Andrea's pragtfulde sangstemme og
Sharons stemningsfulde violinspil. Det er live og Andrea gør det ganske
enkelt fremragende, når man tager i betragtning, hvor svær den må være at
synge. Ikke mange vil kunne gøre kunsten efter IMO.
"Silver Strand" er simpelthen et fremragende stykke musik, som får
nakkehårerne til at rejse sig. Hvis man ikke bliver påvirket af melodien, så
må man IMO være så godt som død indvendigt!
Det gælder for disse to sange, at jeg bliver rørt i en grad, som ellers er
sjældent, når jeg høre nutidens musik og det er for mig et godt bevis på, at
det er kvalitet, som jeg lytter til.
Men det er ellers utroligt svært at sætte ord på sådan nogle ting. Det er
bedre, hvis man selv kan opleve det.

Jeg glæder mig.

Fra : Kim Petersen

Dato : 31-05-04 08:01

"Ironi" <@> skrev i en meddelelse

> Jeg må sige, at jeg er lidt skuffet over denne tråds manglende respons.
Jeg
> troede ikke, at jeg var den eneste her i gruppen, som kunne lide musik!

Du kan være helt rolig - jeg er også ganske begejstret for The Corrs, og det
ikke kun pga. de kvindelige medlemmers udseende, selv om man ikke skal kimse
ad den faktor

> Hvis nu jeg havde startet en tråd omhandlende Metallica (som jeg faktisk
> godt selv kan lide at høre nogle numre med) eller lignende, så ville
> responsen have været stor og positiv.

Ja, det tager jo nærmest overhånd med de der metal-guruer

> Ja, jeg burde have vidst, at The Corrs ikke er populære her i gruppen, så
> jeg skal nok stoppe med at nævne dem mere i den her omgang. Bare synd at I
> ikke prøver at give musikken en chance, det har den nemlig fortjent!

Jeg synes de laver virkelig god musik til at komme i godt humør af. Også jeg
synes at de er bedre live - deres studioalbums er alt for pop-prægede, for
meget farvelade. Men når de spiller op live er der en fantastisk nerve i
deres spil, specielt på deres Unplugged CD og Live at Lansdowne Road DVD,
hvor jeg nærmest føler mig hjemme i deres sange, en slags "tryghed"

> Jeg vil da lige nævne, at de næste cd'er jeg køber, bliver den nye med
> Alanis Morrisette og den nye med Velvet Revolver. Især Velvet Revolver er
> jeg meget spændt på at høre!

AM's nye er ganske udmærket, men ikke noget nyt under solen.

Fra : iddqd

Dato : 01-06-04 11:56

Ironi wrote:

> http://mb.corrsonline.com/showthread.php?t=29037

Tak for tippet.

> Især sangene "Long Night" og "Silver Strand" lyder fremragende!

Hmm, jeg ved ikke rigtig. Jeg skal lige høre det nye matriale nogle
gange, men lige nu så foretrækker jeg klart deres unplugged album.

> Der er også et interview, hvis man er interesseret i det.

Er det bare mig eller er Jim's frisure noget der er undsluppet fra 80'erne?

> Jeg køber cd'en!

Jeg køber nok CD'en, venter lige og ser om der ikke kommer en med en
bonus unplugged CD

Mvh

Bruno

PS. Hvis ikke du kender Everything but the Girl, altså ikke kun deres
hits, så lån en CD med dem på biblioteket - der er nok gode chancer for
at kan du li Corr's så kan du li Everything..

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Jacob E.

Dato : 01-06-04 13:44

iddqd wrote:
> [...]
> for
> at kan du li Corr's så kan du li Everything..

Hæhæ... altså, kan man lide Corrs, kan man lide alt? Ej, seriøst,
jeg kan også godt lide begge grupper, specielt er jeg meget begejstret for
EBTG, og jeg synes da ikke der er nogen lighed imellem dem...?
Det behøver der jo heller ikke at være, jeg undrer mig bare lidt over, hvad
der får dig til at tænke på EBTG i The Corrs-sammenhæng.

Fortsat god sommer,
Mvh Jacob

Fra : iddqd

Dato : 02-06-04 08:52

Jacob E. wrote:

> Hæhæ... altså, kan man lide Corrs, kan man lide alt?

Nej da, kunne bare ikke mistå fristelsen.

> [...]
> Det behøver der jo heller ikke at være, jeg undrer mig bare lidt over, hvad
> der får dig til at tænke på EBTG i The Corrs-sammenhæng.

Altså, jeg kan ikke lige sætte fingeren på præcis hvad der fik mig til
at drage sammenligningen. Men det er noget med de stille ballader og
hvis man så hos Everything but the Girl ser bort fra manglen af violiner...

> Fortsat god sommer,

Tak, i lige måde.

Mvh

Bruno

Fra : Ironi

Dato : 01-06-04 21:39

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> skrev i en meddelelse

> Tak for tippet.

Jeg er da glad for, at der i det mindste er een, som har kigget og lyttet!

> Hmm, jeg ved ikke rigtig. Jeg skal lige høre det nye matriale nogle
> gange, men lige nu så foretrækker jeg klart deres unplugged album.

Ja, deres Unplugged album er noget af det bedste. Har du forresten set DVD
udgaven af samme? Mit eksemplar af dvd'en har været isat min dvdafspiller
rigtig mange gange!
Især deres udgave af Jimi Hendrix' Little Wing er fantastisk. Andrea Corr
viser at hun hører til i toppen af de bedste sangerinder!

> Er det bare mig eller er Jim's frisure noget der er undsluppet fra
80'erne?

Hehe.

> Jeg køber nok CD'en, venter lige og ser om der ikke kommer en med en
> bonus unplugged CD

Jeg har købt den nye cd i dag, men jeg for først tid til at høre den i
morgen.
Det er lidt skod, at de har en tendens til at udgive flere forskellige
versioner af det samme album. Det ender jo med at blive en dyr fornøjelse,
hvis man skal have dem allesammen.
F.eks har jeg to udgaver af In Blue, som efter min mening er deres svageste
album indtil videre.

> PS. Hvis ikke du kender Everything but the Girl, altså ikke kun deres
> hits, så lån en CD med dem på biblioteket - der er nok gode chancer for
> at kan du li Corr's så kan du li Everything..

OK, dem vil jeg prøve at lytte til.