Angånde brand i min lade
Fra : Claus Og Helle

Dato : 29-05-04 06:47

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg spørger men.Min lade på 130 kvm
nedbrændte i onsdags,og nu har jeg et godt spørgsmål til jer,der stod en bil
derinde der ikke var indregistret,jeg skulle til at lave den klar til
syn,plus der var mange reservedele til den,plus mange dele til min egen
bil.Nu er der mange der siger at jeg ikke for nogen erstatnig for bilen og
de dele ? Jeg fatter ikke en skid af det der står i vores
forsikringspapir,håber der er en der kan hjælpe mig med et svar.
--
Opel Senator 3,6 Irmsher

Fra : Jane

Dato : 29-05-04 08:29

Claus Og Helle skrev i

> Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg spørger men.Min lade på

Uh jeg hader ildebrande. Det er synd for dig.
Prøv dk.videnskab.jura måske?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-05-04 09:38

> [...]
> de dele ? Jeg fatter ikke en skid af det der står i vores
> forsikringspapir,håber der er en der kan hjælpe mig med et svar.
Jeg ville ringe til forsikringsselskabet og spørge, det er trods alt dem der
ved det bedst. Men jeg vil da tro at den dækker evt. "indmad" i laden. Lige
som hvis der står værktøj og lign. det gør vores landbo forsikring ved topdk
ihvertfald.

Stef

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-05-04 09:57

On Sat, 29 May 2004 10:38:16 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

> [...]
>som hvis der står værktøj og lign. det gør vores landbo forsikring ved topdk

Jeg HAR spurgt dem - de dækkker ikke i mit selskab (Tryg)

/Mogens

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-05-04 11:12

Lige

> Jeg HAR spurgt dem - de dækkker ikke i mit selskab (Tryg)

Så er der nok ikke meget at gøre, det er sgu da sur røv, vores landbo dækker
maskiner/værktøj og lign. ved brand/storm/tyveri, jeg kan ikke huske hvor
meget men det er en rimelig sum.

Stef

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-05-04 11:55

Claus Og Helle wrote:
> [...]
> derinde der ikke var indregistret,jeg skulle til at lave den klar til

Klip

Som en anden svarer, så spørg forsikringsselskabet.
Det ma da være det første man gør.

Du kan helt sikkert få kommentarer her, men nyhedsgrupper er mest "til
sjov" og er ikke gode til seriøse spørgsmål som dit vel er ment.

Du kan få alle mulige "gode" svar, men hvad kan du bruge det til i dit
tilfælde.? Bare mere usikkerhed.

Mvh. Jørgen

Fra : Ole Jansen

Dato : 29-05-04 10:24

Claus Og Helle wrote:
> [...]
> nogen erstatnig for bilen og de dele ? Jeg fatter ikke en skid af det
> der står i vores forsikringspapir,håber der er en der kan hjælpe mig

Hej Claus og Helle

Tryg har ret. I får ingen erstatning for bilen. Grunden herfor er, at bilen
slet ikke har den forsikret.

I har sandsynligvis en Familiens Basisforsikring som dækker jeres indbo. En
bil + reservedele o.lig. er ikke at betegne som indbogenstande, og er
overhovedet ikke nævnt i forsikringsbetingelserne og er derfor heller ikke
omfattet af denne.

Man kan i nogle tilfælde tegne en specialforsikring som dækker brand,
indbrudstyveri og vandskade (for det meste kun for motorcros og
veteranbiler).

Såfremt I på et tidspunkt har haft bilen kaskoforsikret (med nummerplader
på), havde I mulighed for at ændre denne forsikring, når nummerpladerne
tages af, til en stilstandsforsikring. Man kan på en sådan forsikring vælge
mellem fuld kaskodækning, incl. brand, eller brand alene.

Autoforhandlere har uindregistrerede biler forsikret som løsøre på deres
erhvervsforsikring. Biler som befinder sig i bygning kan være forsikret mod
brand, indbrudstyveri og vandskade. Biler som befinder sig under åben himmel
kan kun forsikres mod brand.

Hilsen Dorthe

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 13:31

"Claus Og Helle" <frederiksen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de dele ? Jeg fatter ikke en skid af det der står i vores
> forsikringspapir,håber der er en der kan hjælpe mig med et svar.

Spørg i dk.videnskab.jura - de ved helt sikkert hvad svaret er.

Alternativt mener jeg faktisk at der findes uvildige forsikringsagenter, som
mod betaling kan hjælpe dig med forsikringsspørgsmål. De er ikke knyttet til
noget bestemt selskab, men kender lovene

Stefan

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 29-05-04 16:32

Claus Og Helle wrote:

> [...]
> de dele ? Jeg fatter ikke en skid af det der står i vores
> forsikringspapir,håber der er en der kan hjælpe mig med et svar.

Som andre har skrevet: det er i jura gruppen. Men, med mindre du havde en
selvstændig forsikring på bilen, er der ikke noget at gøre; indboforsikringen
dækker ikke biler, hvad enten de har plader på eller ej.

Faktisk, hvis du kun havde haft en ansvarsforsikring, ville du heller ikke have
fået noget penge.

Hvis branden var påsat, er det muligt at du kan få en erstatning.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
It cited compatibility problems, namely among users trying to receive

Fra : Jasper Norman

Dato : 29-05-04 23:13

Hej Mogens.

Det er sgu surt med bilen. I mit selskab ville vi ikke umiddelbart have
dækket bilen. Du har måske tegnet en "løsøre" forsikring (ikke at forveksle
med fam. forsikringen) På policerne fra Tryg, kan du se hvor stort et beløb
du evt. er dækket for. Men desværre dækker denne løsøreforikring
udelukkende, med mindre andet er nævnt, "maskiner" hvormed forståes
landbrugsmaskiner. Godt nok var det en ordentlig motor, men nogen traktor
var det trods alt ikke Men prøv at tjek dine policer, det kan da være at
diverse ting og sager kan presses ind under den alm. løsøre forsikring. Du
er velkommen til at maile mig en kopi af policen, hvis du vil have nogel
råd.

Er det nu kun fra "@lfa til Beta" undskyld, kunne ikke lade være

Mvh

Jasper