KILL BILL ??
Fra : Yildizhan

Dato : 29-05-04 01:32

Kommer der en Kill Bill 1 eller 2 i directors cut på DVD ??

Hvornår ??

På forhånd tak

Fra : Morten Steen

Dato : 29-05-04 08:54

> Kommer der en Kill Bill 1 eller 2 i directors cut på DVD ??

Rygterne vil vide at QT planlægger en maratonudgave Director's Cut udgave.
Altså begge film i én lang køre, i udvidet udgave.

> Hvornår ??

Så vidt jeg ved er der ikke planlagt en officiel udgivelsesdato endnu. Men
rygtet er i hvert fald nok for mig til ikke at købe enkelt-udgaverne nu!

Morten

Fra : Morten DH

Dato : 29-05-04 09:51

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg ved er der ikke planlagt en officiel udgivelsesdato endnu. Men
> rygtet er i hvert fald nok for mig til ikke at købe enkelt-udgaverne nu!

Det er faktisk ikke et rygte - en person fra Miramax har bekræftet dette i
et interview. Jeg læste det på The Digital Bits; men har ikke orket at søge
efter det...

Men jeg har heller ikke tænkt mig at købe de første udgaver der kommer - og
håber andre vil følge vores eksempel, så vi kan slippe for den release
politik fremover... Jeg er kun interesseret i en kopi af hver film, ikke at
købe en ny udgave hvert år !

Fra : JH

Dato : 29-05-04 11:22

Morten DH wrote:

> [...]
> politik fremover... Jeg er kun interesseret i en kopi af hver film, ikke at

Også min fremtidige taktik -
nææmli' jaa

JH

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-05-04 15:53

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> writes:

> Men jeg har heller ikke tænkt mig at købe de første udgaver der kommer - og
> håber andre vil følge vores eksempel, så vi kan slippe for den release
> politik fremover...

Hvorfor dog?

Der er en masse mennesker, der køber LOTR:ROTK nu. Lad dem dog. En del
af dem køber OGSÅ den udvidede udgave og andre kan ikke overskue at se
en så lang film.

Så længe vi ved i god tid, at der kommer udvidede udgaver, er det vel OK.
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Morten DH

Dato : 29-05-04 18:54

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m24qpz8eu5.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Så længe vi ved i god tid, at der kommer udvidede udgaver, er det vel OK.

Det hjælper på sagen - fx. i LOTR tilfældet har jeg ingen problemer med det,
jeg har selv valgt at vente til de lange udgaver kommer og har dermed
foretaget et bevidst valg; men Miramax har jo ikke officielt meddelt at der
kommer nye udgaver - der er en ansat som har siddet i et interview og sagt
noget i stil med at selvfølgelig kommer der flere udgaver, der er jo penge i
det (taget frit fra hukommelsen; men pointen var klar)...

Og det synes jeg er at pisse på forbrugeren hvis man bevidst laver ringere
udgaver til at begynde med for så at kunne sælge varen flere gange - sjovt
nok er det næsten kun alle de store selskaber som bruger den
fremgangsmåde... og de burde have nok i forvejen skulle man mene... men så
er der jo altid P2P programmer når det blir for slemt - og så skal de nok
pive højest

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-05-04 22:17

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> writes:

> Og det synes jeg er at pisse på forbrugeren hvis man bevidst laver ringere
> udgaver til at begynde med for så at kunne sælge varen flere gange

Men gør man det?

Man laver først et klip til biografen. Det er det bedste klip til
netop biografen, som er _et_ medie.

Derefter udgiver man (stort set) det klip til hjemmemarkedet, for det
er der nogen, der vil have.

Og _derefter_ udgiver man en udvidet udgave til hjemmemarkedet, som
_andre_ vil have.

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-05-04 09:39

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> er der nogen, der vil have.
>
> Og _derefter_ udgiver man en udvidet udgave til hjemmemarkedet, som

Det er for så vidt reelt nok. Hvis så bare de to udgaver kom samtidigt
på dvd, så man havde et helt konkret og reelt valg. Som det er nu er der
naturligvis nogen der køber begge udgaver, fordi de ikke kan vente,
fordi de ikke ved at der kommer en anden udgavee, fordi ...
Hvis de to (eller fem) udgaver kom samtidigt på dvd, så ville
selskaberne tjene betragteligt mindre. Og det ved de. Derfor gør de som
de gør. Er det reelt?

/David

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 31-05-04 12:42

> Hvis de to (eller fem) udgaver kom samtidigt på dvd, så ville
> selskaberne tjene betragteligt mindre. Og det ved de. Derfor gør de som
> de gør. Er det reelt?

Den første udgave er en direkte kopi af bio-udgaven og kan sendes ud
efter rimelig kort tid.

De næste udgaver tager vel længere tid at forberede, da der er mere
materiale?

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-05-04 13:46

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Hvis de to (eller fem) udgaver kom samtidigt på dvd, så ville
> selskaberne tjene betragteligt mindre. Og det ved de. Derfor gør de
> som de gør. Er det reelt?

Lad mig se.... Et firma ejer rettighederne til noget og vælger at
sælge det efter den strategi, der maksimerer deres profit...

Det er vel OK.
--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-05-04 14:49

Peter B. Juul wrote:

> Lad mig se.... Et firma ejer rettighederne til noget og vælger at
> sælge det efter den strategi, der maksimerer deres profit...
>
> Det er vel OK.

Uanset hvad og hvordan de gør? Hvorfor deltager du så i diskussionen med
sætninger som "Så længe vi ved i god tid, at der kommer udvidede
udgaver, er det vel OK"?
Der er vel ingen grund til at komme med diverse argumenter etc., når det
åbenbart er nok at sige "De vil maksimere profitten på deres produkt,
ergo er det okay".

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-05-04 17:16

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Uanset hvad og hvordan de gør?

Selvfølgelig ikke. Der kan afgjort sættes etiske spørgsmålstegn ved de
store olieselskaber, medicinalindustrien og biotech-virksomhederne.

Men et filmselskabs udgivelsesstrategi for DVDer? Naaaaaah.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-06-04 12:19

Peter B. Juul wrote:

> Selvfølgelig ikke. Der kan afgjort sættes etiske spørgsmålstegn ved de
> store olieselskaber, medicinalindustrien og biotech-virksomhederne.
>
> Men et filmselskabs udgivelsesstrategi for DVDer? Naaaaaah.

Hvorfor dog ikke?

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-06-04 13:32

> Hvorfor dog ikke?

fordi der er tale om luksusvarer, der for køberne ikke repræsenterer
større økonomisk værdi end et godt måltid mad på en restauration. Og
fordi der er tale om varer, som forbrugeren uden de store problemer
kan undvære.

--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-06-04 13:42

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> større økonomisk værdi end et godt måltid mad på en restauration. Og
> fordi der er tale om varer, som forbrugeren uden de store problemer

Jeg kan ikke se at det ændrer etikken i spørgsmålet.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-06-04 14:15

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Jeg kan ikke se at det ændrer etikken i spørgsmålet.

jeg forstår ikke, hvad det er, du ikke kan se.

Man kan forestille sig to yderpunkter: Al handel styres af de frie
markedskræfter kontra al handel er reguleret.

De fleste (alle?) mener vel, at man skal finde en mellemvej. Grænsen
for, hvilke ting, der bør være rent markedsstyret og reguleret vil
folk sætte forskellige steder. Som de fremgår andetsteds sætter jeg
den et eller andet sted imellem medicinalindustrien og
underholdningsindustrien - eller rettere: Virksomheder, hvis handel
har væsentlig indflydelse på folks sundhed, bør
reguleres. Virksomheder, hvis handel ikke har indflydelse på andet end
hvad folk ser i fjernsynet i morgen, bør ikke.

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-06-04 16:27

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> reguleres. Virksomheder, hvis handel ikke har indflydelse på andet end
> hvad folk ser i fjernsynet i morgen, bør ikke.

Hvem snakker om regulering?

Jeg snakker om hvad der er reelt, hvad der er etisk, hvornår forbrugeren
i større eller mindre grad bliver *fucked* af producenten etc.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-06-04 17:12

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Hvem snakker om regulering?

Det gør jeg.

Regulering af handel bør ske ud fra etiske overvejelser. Find selv på
en formulering af mit udsagn, der handler om etik i stedet for
regulering - min pointe forbliver den samme.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-06-04 08:42

Peter B. Juul wrote:

> Det gør jeg.

Okay. Det gjorde jeg ikke.

> Regulering af handel bør ske ud fra etiske overvejelser. Find selv på
> en formulering af mit udsagn, der handler om etik i stedet for
> regulering - min pointe forbliver den samme.

Jamen det gør min også. Det er etisk uforsvarligt det som mange af
selskaberne gør.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-06-04 09:55

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Jamen det gør min også. Det er etisk uforsvarligt det som mange af
> selskaberne gør.

Det er fordi etik er forskellig

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-06-04 10:15

Peter B. Juul wrote:

> Det er fordi etik er forskellig

Næ, det er fordi de er ligeglade.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-06-04 10:42

> Næ, det er fordi de er ligeglade.

Nå, nu snakker jeg om din og min opfattelse af om det er etisk.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Peter G

Dato : 31-05-04 15:46

Peter B. Juul skrev:

> Lad mig se.... Et firma ejer rettighederne til noget og vælger at
> sælge det efter den strategi, der maksimerer deres profit...
>
> Det er vel OK.

PostDanmark, anyone?

--
Regards, Peter.
Toppost[ers|s] and other annoying elements will be killfiled in silence.

Fra : Morten DH

Dato : 01-06-04 11:08

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2u0xw4ver.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Lad mig se.... Et firma ejer rettighederne til noget og vælger at
> sælge det efter den strategi, der maksimerer deres profit...

Og netop det understreger min pointe om at vi som forbrugere kun kan
"stemme" med vores penge - og i samme åndedrag opfordrer jeg folk til at
undlade at købe de første udgivelser i et tilfælde som dette...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-06-04 12:05

> [...]

> "stemme" med vores penge - og i samme åndedrag opfordrer jeg folk til at
> undlade at købe de første udgivelser i et tilfælde som dette...

Præcis - hvis markedet ikke kan bære den eksisterende model, så
forsvinder den. Det betyder ikke, at firmaet handler "uetisk", når de
udgiver filmene i flere versioner.

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : Morten DH

Dato : 02-06-04 14:00

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m28yf74jyh.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Præcis - hvis markedet ikke kan bære den eksisterende model, så
> forsvinder den. Det betyder ikke, at firmaet handler "uetisk", når de
> udgiver filmene i flere versioner.

Efter min mening er det uetisk hvis man bevidst undlader at informere om
dette - LOTR udgivelserne har jeg ingen problemer med, det blev annonceret
at der senere på året ville komme en længere og mere "køfuld" udgivelse; men
havde den person fra Miramax ikke kvajet sig under et interview havde vi
intet vidst om Kill Bill planerne... Helt grotesk er Colombia/Tristar med
udgivelser af nye store film i R1 - de pisser virekelig på deres kunder...
hvor mange forskellige udgaver findes der fx af MIB?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-06-04 14:02

> [...]

> havde den person fra Miramax ikke kvajet sig under et interview havde vi

Tarantino udtalte sig allerede før KB2-premieren, at han ville lave et
eller andet og gerne adskillige forskellige udgaver, fordi han selv er
samler og vil give samlerne noget at samle på.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Morten DH

Dato : 02-06-04 16:18

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2fz9e15bf.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Tarantino udtalte sig allerede før KB2-premieren, at han ville lave et
> eller andet og gerne adskillige forskellige udgaver, fordi han selv er
> samler og vil give samlerne noget at samle på.

Fair nok, det vidste jeg så ikke; men det ændrer ikke på mit synspunkt
omkring diverse udgiveres "tvivlsomme" strategier....

Fra : Muldeberg

Dato : 29-05-04 13:26

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> wrote in

> [...]
>>
> Så vidt jeg ved er der ikke planlagt en officiel udgivelsesdato endnu.
> Men rygtet er i hvert fald nok for mig til ikke at købe

Kill Bill Volume 2 (Reg-1) har premiere 8-10-2004
Men de har ikke oplyst om noget som helt hvad at DVD´en kommer
til at indeholde ud over filmen.
--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk