Skærme
Fijala 3554
prøver lige igen... samsung 17X
Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 15:22

Hej...

Dejlig skærm, men der er to på edbpriser.dk, og én på samsung.com...

Kan ikke finde produktkode på samsung.com, men edbpriser.dk har DS17ASDS og
DS17BSDS - hvad er det lige forskellen på de to er??? (Eller er det bare
edbpriser, der er galt på den?)

Christian

Fra : Dr.Ralph

Dato : 29-05-04 01:54

> [...]
> DS17BSDS - hvad er det lige forskellen på de to er??? (Eller er det bare

Søgte lige på google og fandt et spørgsmål skrevet af en vis "BroderSalsa"
gående på det samme - går ud fra at det er dig :)

http://www.dvdpriser.dk/community/forum/thread.asp?id=31620

Og det svar du fik var meget fornuftigt.

DS17ASDS skulle være den først udgave af 172X, mens DS17BSDS er den seneste
udgave af skærmen. Nogle hvder at kontrast forholdet er gået op fra 450:1
på A til 500:1 på B.

Ydermere ved jeg, at de første 172X kun havde 16 ms respons, mens de
efterflg modeller havde de lovede 12 ms - så jeg ville selv gå efter B
modellen.
Selvom der står 12 ms ud for hver, så lad dig ikke snyde.
Dette er blot standard specs, som bliver smidt ud - der er ingen ordentlig
tjek på dette.

Samsung er kendt for at ændre features i deres skærme uden at reklamere med
det. Dette kan de gøre, fordi de selv producerer alt i skærmen incl.
panelet - men hvorfor de f.eks i sin tid ændrede 24" TFT 240T hele 4 gange
til det bedre hver gang uden at reklmaere med det, se det fatter jeg ikke.

De kunne med rettet have kaldt de ændrede modeller for f.eks 240 Mark II
etc. og så hævet prisen lidt for tjene penge.
Men jeg er da kun glad for, at Samsung løbende gør deres TFT'er bedre -
uden at sætte prisen op - tværtimod ryger den nedad.

Tænk at man idag kan få en så fantastisk 17" TFT og i så elegant design, at
den slår både Sony og Xerox i design&billede og alle andre på
billedkvalitet - og det til 4.200 kr.

Jeg har stået med den i hånden - og den er så lille, at jeg troede det var
en 15" udgave jeg havde fået fat i, men nej - den kørte 1280X1024 og der
stod sgu' 172X bagppå - den er UFATTELIG lille :)

Den bliver et monster hit i receptioner, frisørsaloner, stormagasiner,
butikker og alle steder hvor en 17" er rigeligt og folk skal stå og kigge
på bagsiden af skærmen.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 09:37

> [...]
>
> http://www.dvdpriser.dk/community/forum/thread.asp?id=31620
>
> Og det svar du fik var meget fornuftigt.

Nej, det er ikke mig. Havde søgt i gruppen og på nettet med google før jeg
postede...
Fandt ikke det link du giver her. Tak!

> DS17ASDS skulle være den først udgave af 172X, mens DS17BSDS er den
seneste
> udgave af skærmen. Nogle hvder at kontrast forholdet er gået op fra 450:1
> på A til 500:1 på B.

Aha!, på edbpriser.dk er det hele jo stort set end på de to. Belastende.

> [...]
> Selvom der står 12 ms ud for hver, så lad dig ikke snyde.
> Dette er blot standard specs, som bliver smidt ud - der er ingen ordentlig

Ret væsentligt, når nu der står 12ms på dem begge... Ville nødigt have 16ms
når jeg har betalt for/regner med at få 12.

> [...]
> til det bedre hver gang uden at reklmaere med det, se det fatter jeg ikke.

Nej der står jeg også af...

> [...]
> Men jeg er da kun glad for, at Samsung løbende gør deres TFT'er bedre -
> uden at sætte prisen op - tværtimod ryger den nedad.

Så gælder det bare om at følge med, så man kan få det man vil have.

> Tænk at man idag kan få en så fantastisk 17" TFT og i så elegant design,
at
> den slår både Sony og Xerox i design&billede og alle andre på
> billedkvalitet - og det til 4.200 kr.

Har kun set 15" modellen, og den er helt fantastisk. Det er også god pris
for så god en 17".

> Jeg har stået med den i hånden - og den er så lille, at jeg troede det var
> en 15" udgave jeg havde fået fat i, men nej - den kørte 1280X1024 og der
> stod sgu' 172X bagppå - den er UFATTELIG lille :)

Hehe, så mangler der bare en 19" snart (forhåbentligt). Mon den kommer nu
hvor der er 19" paneler på vej med 12ms?

Christian

Fra : Madsen

Dato : 29-05-04 07:49

On Fri, 28 May 2004 16:21:42 +0200, "Christian Spøer"
<cspoerSNABELAhotmail.com> wrote:

> [...]
>DS17BSDS - hvad er det lige forskellen på de to er??? (Eller er det bare

Jeg vil blot give dig nogle af de link jeg så igennem da jeg valgte
min 172x (udgave B) den har forladt fabrikken maj 2004 :)

http://www4.tomshardware.com/display/20031105/lcd-15.html (er A
udgaven de gar testet) se bort fra denne test, viser blot at Toms er
ikke værd at følge IMHO

B udgaver (12ms)
http://www.extremeoverclocking.com/reviews/monitors/Samsung_172x_3.html

http://www.overclockers.com.au/article.php?id=257238&P=1

http://www.overclockersclub.com/reviews/samsung_syncmaster_172x_lcd.php

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1033&page=6

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 09:44

> Jeg vil blot give dig nogle af de link jeg så igennem da jeg valgte
> min 172x (udgave B) den har forladt fabrikken maj 2004 :)

Ok, står modelnr. også på skærmen, så man kan kontrollere om det nu er den
rigtige når man får den?
Hvad med pixel-fejl?

> http://www4.tomshardware.com/display/20031105/lcd-15.html (er A
> udgaven de gar testet) se bort fra denne test, viser blot at Toms er
> ikke værd at følge IMHO

Er meget glad for Toms, for undtagen lige på skærm-siden. Det er næsten
pinligt.

Tak for links'ne!

Christian

Fra : Madsen

Dato : 29-05-04 15:22

On Sat, 29 May 2004 10:43:43 +0200, "Christian Spøer"
<cspoerSNABELAhotmail.com> wrote:

>Ok, står modelnr. også på skærmen, så man kan kontrollere om det nu er den
>rigtige når man får den?
>Hvad med pixel-fejl?

Jeg har været heldig, der er ikke en eneste pixel fejl.

Jeg har taget et billede (vedhæftet) af mærket der sidder bag på
skærmen, du kan se at det er B udgaven

vh
Madsen

Fra : Madsen

Dato : 29-05-04 15:23

>Jeg har taget et billede (vedhæftet) af mærket der sidder bag på
>skærmen, du kan se at det er B udgaven

kunne ikke vedhæfte, kan maile det hvis du ønsker det :)

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-04 16:42

> kunne ikke vedhæfte, kan maile det hvis du ønsker det :)

Det må du meget gerne.
Du skal bare omskrive SNABELA i min adresse

Christian

Fra : Dr.Ralph

Dato : 29-05-04 20:20

> Er meget glad for Toms, for undtagen lige på skærm-siden. Det er næsten
> pinligt.

Jeg læser af princip ALLDRIG Toms mere.
Magen til useriøs forudindtaget ukorrekt lallende amatør team skal man sgu'
lede længe efter. De nedvurderer og fejlvurderer den ene TFT skærm efter
den anden, der får ros i andre websites og hos brugerne.

Jeg læser aldrig det lort - Anadtech er meget bedre og meget mere seriøs -
særligt på skærm området, selv om han kun anmelder få TFT skærme.

www.cadonline.com er også en dejlig seriøs side for skærm freaks - de
kommer ca. 2 gange om året med en round up test, hvor 6-8 store TFT skærme
indgår i en test. Det er Ron La Fon der tester dem, og ham har jeg meget
respekt for. Det var på hans grunslag jeg i sin tid købte en Dell 2000FP
20" TFT til 18.000 kr for 1, som kun havde kontrast 350 og på papiret
dårligere specs end andre skærme - og sådan opdagede jeg forskellen på
paneltyper og producenters hype af specs på TFT skærme.

Dell 2000FP viste sig at være en fremragende skærm. Hver en krone værd.
Kan huske hvordan nogle haglede den ned, fordi den på papiret havde dårlige
specs, men når folk fik den hjem, så havde de lutter ros til overs for den.
Folk opdagede S-IPS panelet i den :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-05-04 17:04

In article <56ly1d6ydpxq$.iwcwc818z0ry$.dlg@40tude.net>, Dr.Ralph wrote:

> [...]
> lede længe efter. De nedvurderer og fejlvurderer den ene TFT skærm efter
> den anden, der får ros i andre websites og hos brugerne.

Sitet er vel sponsoreret. De mener vist også at Intel er bedre end
AMD, uanset at tests viser det modsatte, og at Intel er ved at kopiere
AMD med x86-64.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260