Filemaker geni??
Fra : Søren Straszek

Dato : 02-05-01 17:00

Man skulle vel ikke være så heldig at der skulle være et filemaker geni
tilstede??

Når men her kommer mit spørgsmål:

jeg har en simpel database med felter "navn" "afdeling" og "email". Det
jeg gerne vil have den kære filmaker til at gøre at at skabe felte email
ud fra formlen email=navn@afdeling.dk - til det har jeg forsøgt mig med
Auto-Enter-Calculated Value og derefter indskrevet formlen: Navn & "@" &
Afdeling & ".dk", men det resulterer i, at der i feltet "email" udfyldes
kun enten navn eller afdeling, alt efter hvilket felt jeg udfylder
først, men altså ikke begge dele. @ og .dk kommer godt nok med.

Hvad er det jeg har overset, det burde være så nemt - måske har jeg fået
solstikstik

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 02-05-01 17:27

www.finns-planet.dk

--
mvh Jesper

Biddet > http://go.to/biddet
Mong Prod. > http://zap.to/mong

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-05-01 17:40

In article <1esskan.jsvzqfpu9j28N%straszek@stofanet.dk>,
straszek@stofanet.dk (Søren Straszek) wrote:

> Hvad er det jeg har overset, det burde være så nemt - måske har jeg fået
> solstikstik

Hvorfor laver du ikke bare en kalkulation med de tre felter?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Søren Straszek

Dato : 02-05-01 19:00

> Hvorfor laver du ikke bare en kalkulation med de tre felter?
Selvfølgelig, det virkede - men når man nu ikke ved så meget om
databaser så tror man at kalkulationer er noger med tal.....

Søren

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-05-01 20:15

In article <1essq6y.r8ns08u857hwN%straszek@stofanet.dk>,
straszek@stofanet.dk (Søren Straszek) wrote:

> men når man nu ikke ved så meget om
> databaser så tror man at kalkulationer er noger med tal.....

Hæ, den tror jeg sgu også jeg selv faldt i vandet på i starten.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-05-01 19:24

> [...]

> først, men altså ikke begge dele. @ og .dk kommer godt nok med.
>
> Hvad er det jeg har overset, det burde være så nemt - måske har jeg fået

Et medlemsskab af Macbruger vil give dig adgang til en flok nørder
(positivt ment) med Finn Løvenkrands i spidsen, som er nogle virkelig
hardcore FileMaker og AppleWorks hajer.

Det betinger selvfølgelig at du bor i Storkøbenhavn, men så er der også
full value for pengene.

--
Cordiali saluti Jesper