trekanter hvad er det?
Fra : mikkel paulsen

Dato : 27-05-04 20:46

hej forum.
jeg har fået konfiskeret min variomatic "variator", nu har jeg fået et
tilbud om ar købe en brugt for 150 kr men det er uden ruller og
trekanter. men hvad er trekanter og tror i også han har konfiskeret
dem?

Fra : Brian A.

Dato : 28-05-04 10:01

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilbud om ar købe en brugt for 150 kr men det er uden ruller og
> trekanter. men hvad er trekanter og tror i også han har konfiskeret

Trekanter er en slid-del der sidder inde i variatoren. De er normalt sorte,
og der bruges 3 styk.
Se her, oppe i højre hjørne:

http://www.mototek.com/images/prod_ScootVariator.jpg

Fra : Jonas Hildebrandt

Dato : 28-05-04 09:43

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote in

> "mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Trekanter er en slid-del der sidder inde i variatoren. De er normalt
> [...]

Jeps - nogle kalder den rammestyr eller variostyr. Min lokale
scooterpusher kalder dem "nylonstyr" idet det er det de er lavet af.

Se et ex. fra thansen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=260534253&n=905258592&pn=282590613

Mvh
Jonas

Fra : Mogens W. Larsen

Dato : 28-05-04 15:51

Hvad er nylonstyr. Det matriale kender jeg ikke for som du skriver, det er
de lavet af :).

De er lavet af Nylon og styre...

Mvh.
Mogens

---

Fra : Brian A.

Dato : 28-05-04 17:41

"Mogens W. Larsen" <mogens@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er nylonstyr. Det matriale kender jeg ikke for som du skriver, det er
> de lavet af :).
>
> De er lavet af Nylon og styre...

Det hedder vel Styren, ikke. Og mht. ordet nylonstyr kommer det af at
dimserne er lavet af nylon og deres opgave er at styre vario-skålen
/ -pladen.

Fra : GK

Dato : 02-06-04 00:07

Hej .. jeg ville købe en ny vario ..hvis det var mig .. jeg er lidt
modstander af at købe brugt og sætte i da det jo er sliddele .....
du kan få et nyt vario sæt til en 300-500 kr ... med trekanter /ruller
og det hele .. og så skulle du jo gerne undgå problemer ....
men det er jo op til dig hvad du vil .. jeg syntes bare at når man nu har
skilt den ad så kan man lige så godt lave det ordentlig først som sidst ..

Mvh GK

Fra : mikkel paulsen

Dato : 02-06-04 11:59

"GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> wrote in message news:<40bd0c77$0$196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> skilt den ad så kan man lige så godt lave det ordentlig først som sidst ..

den vario som sad i havde taget 25.000km så mere slid er der ikke i
den.

er der også blæsehjul med i sådan et sæt? jeg kan fandm... ikke finde
sådan et hjul nogen steder!