må man sætte en cykel-trailer efter en sco~
Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 27-05-04 19:08

Må man sætte en cykeltrailer ( eller anden trailer ) efter sin scooter 45??

Det kan være det er et underligt spørgsmål , men hvis man gerne vil på telt
ferie på sin scooter ville det være nemt med en trailer efter til oppakning.

Hilsen Søren

Fra : Thomas

Dato : 27-05-04 19:44

"Søren Jensen(9800)" <slj@hassph.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
telt
> ferie på sin scooter ville det være nemt med en trailer efter til

Nej det må man desvære ikke.

Tilkobling og slæbning

§ 70. Til bil, bortset fra ledbus, må kobles ét påhængskøretøj. Til
motorcykel, herunder motorcykel med sidevogn, jf. stk. 2, må kobles én
påhængsvogn eller ét påhængsredskab. Til traktor og motorredskab må kobles
to påhængsvogne eller én påhængsvogn og ét påhængsredskab. Til cykel må
kobles én påhængsvogn. Til knallert må ikke kobles påhængskøretøj.

se evt. http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/faerdsels.htm

Mvh. Thomas

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 28-05-04 21:18

"Thomas" <tb_aalborg[fjern)@mail1.stofanet.dk> wrote in message

Zap.

> [...]
> to påhængsvogne eller én påhængsvogn og ét påhængsredskab. Til cykel må
> kobles én påhængsvogn. Til knallert må ikke kobles påhængskøretøj.

Påhængsvogn på motorcykel? Er det noget nyt? Har da ikke været lovligt at
have påhængsvogn på motorcykel, eller tager jeg fejl?

Mvh. Michael.

Fra : Mythos

Dato : 28-05-04 21:50

> Påhængsvogn på motorcykel? Er det noget nyt? Har da ikke været lovligt at
> have påhængsvogn på motorcykel, eller tager jeg fejl?
>
> Mvh. Michael.

Jeg har i mange år set en Goldwing køre med hænger, så noget nyt er det
ikke.

Kim Larsen

Fra : Moller

Dato : 29-05-04 00:33

Michael H. Madsen wrote:

> Påhængsvogn på motorcykel? Er det noget nyt? Har da ikke været lovligt at
> have påhængsvogn på motorcykel, eller tager jeg fejl?

   Yepsen, det er ikke noget nyt som sådan, men det er kun få år siden det
blev lovligt i DK.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 29-05-04 01:48

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message

> Yepsen, det er ikke noget nyt som sådan, men det er kun få år siden det
> blev lovligt i DK.
>
> --
> VH
> Lars Molnit