Moms på brugte vare
Fra : KNL DtP

Dato : 27-05-04 16:29

Hej!

Lige et hurtigt spørgsmål:

Hvis jeg nu indkøbet noget brugt fotogrej igennem f.eks. Den Blå Avis til brug
i mit firma (altså ikke videresalg), kan jeg så trække momsen fra? Jeg får jo
ikke nogen kvittering fra sælger, som jeg kan anvende i regnskabet - og sælger
er jo bare en privatperson, som ikke er momsregistreret...

MVH

Kristian

Fra : Michael Sørensen

Dato : 27-05-04 16:33

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
sælger
> er jo bare en privatperson, som ikke er momsregistreret...

Du kan ikke trække moms fra.

Begrundelse: Der er ingen moms på varen fra sælger, da han ikke er
momsregistreret og ikke skal afregne salgsmoms af varen.

/Michael Sørensen

Fra : KNL DtP

Dato : 27-05-04 16:38

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s@stofanet.DANMARK.> skrev i en meddelelse

> Begrundelse: Der er ingen moms på varen fra sælger, da han ikke er
> momsregistreret og ikke skal afregne salgsmoms af varen.

Okay - jeg havde det også på fornemmelsen. Tak for det hurtige og brugbare
svar :)

MVH

Kristian