Erstatning for oksebryst
Fra : David Rasmussen

Dato : 27-05-04 15:22

Oksebryst er en dejlig og billig udskæring. Men den er også ret fed.
Hvis man gerne vil have lidt mere kød (i stedet for fedt) for pengene,
hvilken udskæring er så god? Den må stadig gerne være billig. Bov er et
godt bud, men er dobbelt så dyrt som bryst. Er der en mellemting?

/David

Fra : Torbenth

Dato : 27-05-04 15:54

> Oksebryst er en dejlig og billig udskæring. Men den er også ret fed.

Prøv oksetværreb.

Mvh.
Torben

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-05-04 15:57

> [...]
> hvilken udskæring er så god? Den må stadig gerne være billig. Bov er et
> godt bud, men er dobbelt så dyrt som bryst. Er der en mellemting?

Tykkam?
Svarer til nakkekammen på en gris.
Dejligt kød til mange ting.

Hilsen Inger

Fra : Hauge

Dato : 27-05-04 16:01

Hejsa
David Rasmussen wrote:
> [...]
> hvilken udskæring er så god? Den må stadig gerne være billig. Bov er
> et godt bud, men er dobbelt så dyrt som bryst. Er der en mellemting?

Jeg bruger okseklump, koster de rigtige steder (5 kg. størrelser) ca. 35
kr./kg.

/Hauge

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-05-04 17:06

Hauge wrote:

> Jeg bruger okseklump, koster de rigtige steder (5 kg. størrelser) ca. 35
> kr./kg.

Jeg troede okseklump var oksebov?

35 kr/kg er i hvert fald billigt.

Er der forresten nogen der ved hvor man kan købe økologisk kød i god
kvalitet, evt. i større mængder?

/David

Fra : Spangkuk

Dato : 27-05-04 20:16

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev

> [...]
> hvilken udskæring er så god? Den må stadig gerne være billig. Bov er et
> godt bud, men er dobbelt så dyrt som bryst. Er der en mellemting?

Lav dog dit elskede oksebryst, og spis lidt mindre.....

Lyder det dumt ?

Spang

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-05-04 20:36

Spangkuk wrote:

> Lav dog dit elskede oksebryst, og spis lidt mindre.....
>
> Lyder det dumt ?

Næ, men det er nu ikke fordi jeg er bange for at få for meget. Det er
mere fordi at fedtet ikke smager lige så godt som kødet, og fordi jeg
gerne vil have meget kød i retten, for få penge. Det er så irriterende
når man skal sidde og skære over halvdelen af det lækre oksebryst fra
fordi det er rent fedt.

/David

Fra : Spangkuk

Dato : 27-05-04 21:11

> [...]

> gerne vil have meget kød i retten, for få penge. Det er så irriterende
> når man skal sidde og skære over halvdelen af det lækre oksebryst fra

Ahaaaa...ok, sorry

Hvad med den ret, hvor man koger strimler af oksekød til de falder fra
hinanden og plejer at servere det med kartoffelmos...der må da være mulighed
for at få fedtet væk, og masser af billigt kød ?

(Beuf Strogonoff ?)

Spang

Fra : Peter Weis

Dato : 28-05-04 17:45

"Spangkuk" <øæøåøæ@øææøå.æø> wrote:

> [...]
> fra hinanden og plejer at servere det med kartoffelmos...der må da
> være mulighed for at få fedtet væk, og masser af billigt kød ?

Lyder mere som labskovs.
Men den skal heller ikke være for fed.

mvh
Peter