Skal Loven gælde ?
Fra : a servant of Isa, Ye~

Dato : 26-05-04 22:10

Jeg fandt i dag et gammelt stykke papir. På det stod der:

... i (Guds) øjne vil intet menneske
blive retfærdiggjort af lovgernin-
ger; ved loven når man nemlig kun
at erkende sin synd.

(Rom.3,20 + evt. 21-22)

1.
Hvordan opfatter jeg andre med denne lov ?

2.
Hvordan opfatter Gud dig, hvis Han benytter denne lov ?

3.
Skal denne lov gælde for dig (Ja eller Nej) ?

Se også indlæg ...

Name: Kall, Mogens
Date: 1. april 2004 CET 23:29
Subject: Kan gode gerninger og moral frelse ?
1768 news:oR%ac.132854$jf4.7162875@news000.worldonline.dk

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Last-Informationfile:
( use http://www.google.dk/grphp )
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6509896@news000.worldonline.dk
2254 news:eAjsc.1939$Vf.82865@news000.worldonline.dk

Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.53534@news000.worldonline.dk

File-number:
2332

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 27-05-04 00:56

Hej "a servant of Isa, Yeshua"

"a servant of Isa, Yeshua" <Jesus-loves-you@John15.13.Heaven> skrev i en
meddelelse news:gJ7tc.3685$Vf.135242@news000.worldonline.dk...

Hvorfor får jeg den mistanke at du faktisk hedder Mogens Kall, og bruger
adskillige aliaser i denne gruppe?

Nu synes jeg da virkelig man får lyst til at killfiltrere, hvis folk skifter
navne/alias som vi andre skifter boxershorts....

Henrik, Slagelse

Fra : Jesus loves you

Dato : 27-05-04 02:15

"Henrik Vestergaard" skrev

> [...]
>
> Nu synes jeg da virkelig man får lyst til at killfiltrere, hvis folk
> skifter navne/alias som vi andre skifter boxershorts....

Hej Henrik,

Undskyld mig!

Tillad mig at forklare:

Harald Mossige og jeg skrev lidt desangående forleden dag ...

Date: 24. maj 2004 CET 13:23
Subject: Re: Hvorledes kan man fremskynde Kristi Genkomst ?
2260 news:UXksc.1963$Vf.83607@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

> I avsenderfeltet har du flere identiteter. Det er svært uheldig, særlig
> fordi du har "ein navnebror" som det er lett å forveksle med.

Nåh - det har jeg ikke været opmærksom på.

Min identitet er følgende:

Mogens Kall
The servant of Michael

Jeg har hidtil skrevet indlæg med: "Kall, Mogens" i afsenderfeltet, samt den
fiktive E-mail-adresse: <mogenskall@ikke.til.raadighed.dk>

Men forleden dag fandt jeg det hensigstmæssig af forandre denne min fiktive
E-mail-adresse til <John15.13@Heaven> for herigennem at komme med et for mig
at se glædeligt budskab (det andet var jo alligevel intet-sigende)

Og dernæst tænkte jeg: Hvorfor i grunden ikke fremhæve Jesus i stedet for
mit eget navn. Så derfor ændrede jeg også afsenderfeltet til at blive noget
muslimer og jøder forhåbentlig kan forstå, nemlig: "a servant of Isa,
Yeshua".

=== citat slut ====

Men jeg havde ikke rigtig gennemtænkt disse ændringer ordenligt og var
utilfreds

Budskabet var ikke stærkt nok markeret, syntes jeg.

Så derfor har jeg ændret det IGEN

*Nu* tror jeg nok, at jeg har fundet den endelige udformning:

Mit alias er : "Jesus loves you" <John15.13@Heaven>

Herved får jeg STRAKS sagt til mennesker, at Jesus elsker dem

Bibelhenvisningen passer mig ligeledes fint

(Jesus siger:)

Større kærlighed har ingen end den
at sætte livet til for sine venner

(John.15,13)

Okay ?

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.53534@news000.worldonline.dk

File-number:
2339

Fra : Ole Andersen

Dato : 27-05-04 05:49

Jesus loves you wrote:

> Herved får jeg STRAKS sagt til mennesker, at Jesus elsker dem

Nej, dermed får du sagt til folk at du hedder "Jesus loves you".

--
Ole Andersen, Copenhagen, Denmark * http://palnatoke.org
Thesis #84: We know some people from your company. They're pretty cool

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 27-05-04 06:29

Hej Ole

"Ole Andersen" <news@palnatoke.org> skrev i en meddelelse

> Nej, dermed får du sagt til folk at du hedder "Jesus loves you".

Ja, det er noget underligt noget...

Henrik, Slagelse

Fra : Jesus loves you

Dato : 27-05-04 12:25

"Henrik Vestergaard" skrev

[ ... ]

> Ja, det er noget underligt noget...

Hvorfor der dét noget underligt noget ?

Jesus betyder da vist nok *Jahveh frelser*. Det er da - for mig at se -
noget af et budskab at bringe, i sit navn

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.53534@news000.worldonline.dk

File-number:
2347

Fra : Jesus loves you

Dato : 27-05-04 11:22

"Ole Andersen" skrev

> Nej, dermed får du sagt til folk at du hedder "Jesus loves you".

Det er rigtig nok, men ... folk kalder sig jo så meget mærkeligt.

For eksempel var der en her på dk.livssyn.kristendom, som engang kaldte sig
*Bæ*

Dersom mange begynder at kalde sig *Jesus loves you*, giver det selvfølgelig
nogle problemer, men ... indtil videre ... er det åbenbart kun mig

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.53534@news000.worldonline.dk

File-number:
2344

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 27-05-04 11:33

Hej Mogens

> [...]
selvfølgelig
> nogle problemer, men ... indtil videre ... er det åbenbart kun mig

Nej, skal vi virkelig tage noget, der volder problemer? Se nedenfor med
hensyn til din signatur, og læs derefter vejledningen på http://usenet.dk
ang. signaturer...

=== citat ===

> [...]
> Mogens Kall
> The servant of Michael
>
> Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...

=== citat slut ===

Dernæst at man selv -- gentagne gange -- besvarer sine egne indlæg, og
inkluderer "DADDY BREAK"-ditten og filenumre helt uden relevans. For første
gang føler jeg virkelig at du *bør* betegnes som en spammer....

Lav en signatur på max 4 linjer á 72 tegn, og svar derefter seriøst og uden
alle dine bavle-numre. Man tror man skal finde seriøs debat når man om
morgenen ser f.eks. 25 nye indlæg, og finder derefter -- noget skuffet! --
ud af at halvdelen er dine egne svar på egne indlæg. Få dig et liv, så du
kan *inspi*tere i stedet for at *irri*tere

Henrik, Slagelse

Fra : Jesus loves you

Dato : 27-05-04 19:17

"Henrik Vestergaard" skrev

[ ... ]
> Nej, skal vi virkelig tage noget, der volder problemer? Se nedenfor med
> [...]

Jeg er desværre gået Off-line og kan derfor ikke læse http://usenet.dk

Men - antager jeg - hentyder du sikker til hvad du efterfølgende skriver
(jeg har derfor byttet om på rækkefølgen)

> Lav en signatur på max 4 linjer á 72 tegn,

Burde jeg da havde afsluttet sådan her:
*********************************

bla. bla. bla.

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

--
Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.53534@news000.worldonline.dk

File-number: 2344

***********************************

.... ?

> ... og svar derefter seriøst og uden
> alle dine bavle-numre. ...

Hvis jeg får et budskab fra Gud - hvilket andre selvfølgelig med god grund
kan betvivle - da har jeg dog ret til at offentliggøre det

> [...]
> første
> gang føler jeg virkelig at du *bør* betegnes som en spammer....

Desværre hænder det bare ofte, at jeg får det i brudstykker, dvs. at jeg
offentliggør, hvad jeg har fået. Herefter kommer der så mere, og dét kunne
jeg jo ikke vide på forhånd. Disse nye budskaber skal selvfølgelig også
offentliggøres. Og derfor bliver en såkaldt profeti sammensat af mange
indlæg

> ... Man tror man skal finde seriøs debat når man om
> morgenen ser f.eks. 25 nye indlæg, og finder derefter -- noget skuffet! --
> ud af at halvdelen er dine egne svar på egne indlæg. ...

Hvis du ikke vil læse mine indlæg kan du jo til enhver tid smide mig i dit
kill-filter

> ... Få dig et liv, så du
> kan *inspi*tere i stedet for at *irri*tere

Det er selvfølgelig møg-irriterende, men jeg kan desværre ikke gøre det på
andre måder.

Smid mig i dit kill-filter, hvis du ikke kan klare det.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

File-number: 2352

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 27-05-04 20:56

I news:9hqtc.4662$Vf.176633@news000.worldonline.dk skrev
Jesus loves you følgende:

[ ... ]
> Men - antager jeg - hentyder du sikker til hvad du efterfølgende
> skriver (jeg har derfor byttet om på rækkefølgen)

> [...]

Tja, så ved vi da nu med sikkerhed at du har droppet al form for
seriøsitet og udelukkende er en troll!!

Du ønsker jo ikke engang, selv om du er blevet gjort opmærksom på det
adskillige, at efterleve de gældende retningslinier for de danske
nyhedsgrupper, - derfor er du ganske enkelt ikke værd at spild
yderligere tid på.

FUT dk.admin.netikette

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Jesus loves you

Dato : 28-05-04 10:57

"Andreas, Ravsted" skrev

[ ... ]

> [...]
> adskillige, at efterleve de gældende retningslinier for de danske
> nyhedsgrupper, - derfor er du ganske enkelt ikke værd at spild

Min tid er for kostbar til at skændes med dig, Andreas, når du end ikke er i
stand til at læse og forstå mit brev (mit indlægs *samlede* indhold, og
altså ikke blot et brudstykke).

EOD herfra desangående.

Prøv nu for en gang skyld at koncentrere dig om emnet (Skal Loven gælde ?)

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.53534@news000.worldonline.dk

File-number:
2358

Fra : Ole Andersen

Dato : 28-05-04 13:24

Jesus loves you wrote:

> Prøv nu for en gang skyld at koncentrere dig om emnet (Skal Loven gælde ?)

Det emne er åbenbart ikke vigtigt nok for dig til at du ønsker at
overholde normerne for hvordan en usenet-debat føres.

--
Ole Andersen, Copenhagen, Denmark * http://palnatoke.org
Thesis #67: As markets, as workers, we wonder why you're not listening.

Fra : Jesus loves you

Dato : 28-05-04 17:55

"Ole Andersen" skrev

[ ... ]

> Det emne er åbenbart ikke vigtigt nok for dig til at du ønsker at
> overholde normerne for hvordan en usenet-debat føres.

Præcisér din anklage (Andreas flipper ALTID ud, hvorfor jeg ikke længere kan
regne med hans vurdering), og jeg vil seriøst lytte til dit ord og tage det
til efterretning (om muligt).

Okay ?

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.53534@news000.worldonline.dk

File-number:
2365

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 28-05-04 18:42

I news:0cKtc.4857$Vf.210117@news000.worldonline.dk skrev
Jesus loves you følgende:

> Præcisér din anklage (Andreas flipper ALTID ud,

Der er såmænd ikke andre end dig der flipper ud, og bare *IKKE* vil
efterleve de retningslinier som indtil flere personer *allerede* har
gjor dig opmærksom på.

>hvorfor jeg ikke længere kan regne med hans vurdering),
> og jeg vil seriøst lytte til
> dit ord og tage det til efterretning (om muligt).

Så nøjes med de anvisninger flere andre allerede har givet dig, og
*tag dig sammen* og få læst noget på http://usenet.dk

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der sker noget*

Fra : Ole Andersen

Dato : 28-05-04 20:05

Jesus loves you wrote:

> Præcisér din anklage (Andreas flipper ALTID ud, hvorfor jeg ikke længere kan
> regne med hans vurdering), og jeg vil seriøst lytte til dit ord og tage det
> til efterretning (om muligt).

1. Navnefeltet er til navnet.
1a. Hvis du bruger et kaldenavn, skal det helst være langtidsholdbart,
så vi andre ved hvem vi taler med.

2. Signaturen er i bunden af meddelelsen, og består max af 4 linjer
efter en såkaldt signaturadskiller (bindestreg bindestreg mellemrum
linjeskift).
2a. Hvis du har en tekst, der indsættes (hel- eller halv)automatisk,
hører den til i signaturen.

3. Selve meddelelsesteksten skal naturligvis være relevant for den
gruppe, der postes til.

4. Hvis du har brug for at holde styr på de forskellige meddelelser, er
der en header ved navn Message-ID; eksempelvis hedder din meddelelse
<0cKtc.4857$Vf.210117@news000.worldonline.dk>.

5. Det lader i øvrigt til at du har fået det at vide før, så man kan
håbe at gentagelse fremmer forståelsen.

--
Ole Andersen, Copenhagen, Denmark * http://palnatoke.org
Thesis #4: Whether delivering information, opinions, perspectives,

Fra : Jesus loves you

Dato : 29-05-04 03:50

"Ole Andersen" skrev

> 1. Navnefeltet er til navnet.
> 1a. Hvis du bruger et kaldenavn, skal det helst være langtidsholdbart,
> så vi andre ved hvem vi taler med.

Tak for dit indlæg, Ole - det var venligt af dig at svare

Som jeg tidligere i denne tråd skrev, se ...

2339 news:0ibtc.3710$Vf.140839@news000.worldonline.dk

.... har jeg ændret kaldenavn men havde ikke gennemtænkt det ordenligt

Nu har jeg fundet løsningen og kan derfor meddele, at mit nye kaldenavn ikke
alene bliver langtidsholdbart; det bliver muligvis *permanent*

> [...]
> linjeskift).
> 2a. Hvis du har en tekst, der indsættes (hel- eller halv)automatisk,

Jeg skriver alting manuelt, hvorfor der nogengang opstår fejl

Således som jeg har forstået http://usenet.dk kan man faktisk i disse 4
linier reklamere for alt muligt, som overhovedet INTET med tråden og
nyhedsgruppen for øvrigt har at gøre.

Dette har jeg aldrig benyttet mig af (og ønsker det muligvis heller ej),
hvorfor jeg hidentil ALDRIG har angivet markøren hertil (--).

> 3. Selve meddelelsesteksten skal naturligvis være relevant for den
> gruppe, der postes til.

Hvilket det vitterlig er. At andre ikke er enige med mig heri, tager jeg
selvfølgelig med i mine betragtninger og vurderinger (jeg begår da ind i
mellem fejl, desværre).

Men at forlange - i tide og navnlig utide - altafgørende indflydelse over
mine indlægs indhold er der kun én person (foruden mig selv), som får,
nemlig Gud Hamselv.

> 4. Hvis du har brug for at holde styr på de forskellige meddelelser, er
> der en header ved navn Message-ID; eksempelvis hedder din meddelelse
> <0cKtc.4857$Vf.210117@news000.worldonline.dk>.

Hver indlæg får deres egen specifikke Message-ID; den har jeg fattet.

Når jeg desforuden giver mine indlæg et internt fil-nummer, skyldes det
primært, at menneskets hjerne har meget let ved at orientere sig ved
dette. Jeg kan således BÅDE On-line OG Off-line henvise til et tidligere
indlæg. Det kan man ikke med blot Message-ID

Det hænder faktisk (slet ikke så sjældent endda), at der opstår en art
"bredbåndskommunikation" mellem flere nyhedsgrupper samt emne. Ved at angive
et fil-nummer kan eventuelle læsere meget hurtigt finde ud af, om der var et
eller flere indlæg forud, hvis indhold/budskab på en-eller-anden måde først
skal tilegnes for at fatte det aktuelle indlægs indhold

> 5. Det lader i øvrigt til at du har fået det at vide før, så man kan
> håbe at gentagelse fremmer forståelsen.

Jeg skal indrømme, at jeg desværre kan være ret tungnem på visse punkter

Da er det jo dejligt, at Gud er en *god* Gud, som ikke forlanger kolosalt
meget af os mennesker hjernemæssigt (apropos Salme 131), men blot dette ene,
at vi har hjertet på det rette sted, Højs.8,7b

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.53534@news000.worldonline.dk

File-number:
2370

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 29-05-04 13:52

I news:uTStc.4968$Vf.228137@news000.worldonline.dk skrev
Jesus loves you følgende:

[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall
> The servant of Michael
>
> Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...

Men uagtet at du *HAR* fået det at vide før, så fortsætter du dog
ufortrødent med at lave forkerte signaturer der er på mere end de
tilladte 4 linier.

Din ovenstående signatur er på hele 9 linier, altså 5 for mange.

Nu må du da snart have fattet det, at uanset om du manuelt eller
automagisk laver din signatur, så må den altså stadig ikke være mere
max 4 linier á 72 tegn. Og at signaturen indlede sådan: -- (altså
streg streg mellemrum efterfulgt af et linieskrift, og her kan du så
skrive (eller indsætte din signatur på max 4 linier á 72. tegn).

XFUT dk.admin.netikette

Fra : Jesus loves you

Dato : 30-05-04 14:51

"Andreas, Ravsted" skrev

[ ... ]
> [...]
> streg streg mellemrum efterfulgt af et linieskrift, og her kan du så
> skrive (eller indsætte din signatur på max 4 linier á 72. tegn).

Hej Andreas,

Jeg var ude og besøge Jens Erik (Lyrik) i går, og vi kom selvfølgelig også
til at tale om disse triste indlæg.

Jens Erik påpegede overfor mig, at hvis det fortsætter, gider folk (herunder
de gode skribenter) ikke læse og skrive her på dk.livssyn.kristendom.

Derfor har jeg et medansvar for at muliggøre en forsoning om mulig

Jeg bemærkede, at Rasmus netop har skrevet nogle indlæg. Hans afsluttende
syntax ser således ud:

=== citat start ===

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"But what is Evil anyway? Is there reason to the rhyme?
Without Evil there can be no Good,

=== citat slut ====

Rasmus benytter altså her 3 linier.

Og det har du jo aldrig brokket dig over, hvorfor mig må antage, at du
accepterer denne udformning.

Kan du leve med ... affinde dig med ... at jeg fremover benytter følgende
afslutning:

(jeg undlader -- idet, som tidligere nævnt, fil-nummeringen *indgår* i selve
indlægget, og derfor IKKE må adskilles fra denne)

For øvrigt - God Pinse

File-number: 2386

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 30-05-04 15:41

I news:2Gluc.5725$Vf.270178@news000.worldonline.dk skrev
Jesus loves you følgende:

[ ... ]
> [...]
>
> Med venlig hilsen
> Mogens Kall, The servant of Michael
>
> Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...

Hej Mogens, også fortsat god pinse til dig!

Hvis du nu lavede din afslutning på indlæg som jeg illustrerer her, så
vil du ikke få problemer (ikke med mig i al fald)!

Dit indlæg med tekst tekst tekst tekst teksttekst tekst tekst tekst
tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst
[...]

--------------------
slut på eksempel på dit indlæg!
--------------------

Så har du endda stadig én linie i din signatur du kan gøre brug af!

Men *BEMÆRK* det lille fif med "-- " [streg streg mellemrum] lige
efter dit navn!
*Den er VIGTIG* for at det er en gyldig signatur! NÅr det *absolut*
skal være på den måde, skyldes det at mange programmer bruger lige
netop den indledning til signatur til at klippe signaturen væk
automatisk når man svarer på et indlæg.

Håber det var tydeligt nok forklaret, ellers må du lige skrive igen!

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-05-04 17:15

"Andreas, Ravsted" skrev

[ ... ]
> [...]
> skal være på den måde, skyldes det at mange programmer bruger lige
> netop den indledning til signatur til at klippe signaturen væk ...

Aha, se dét gav jo en fornuftig forklaring ...
(det letter arbejdet for en debatør)

> ... automatisk når man svarer på et indlæg.
>
> Håber det var tydeligt nok forklaret, ellers må du lige skrive igen!

Meget fint, Andreas - det tror jeg så, at jeg vil gøre. Tak for hjælpen

Gud velsigne dig

-

Nej ...

Mens vi er ved emnet, bør vi også nå frem til en forsoning mht. dit andet
klagepunkt, som osgå
"Henrik Vestergaard" skrev om i indlæg ...

Date: 27. maj 2004 CET 12:32

(angående DADDY-Breaks osv.)

Jeg kan jo godt se, at det er drøn-irrirerende for jer andre, men hvad skal
jeg gøre ?

Problemet består jo i al sin enkelthed i, at det hænder, at jeg får nogle
budskaber fra Gud (ifølge eget udsagn).

Disse betragter jeg som en art guldkorn, noget meget kostbart. Jeg har fået
det for intet og skal viderebringe det for intet. Undlader jeg at gøre det,
kan Gud ikke længere bruge mig (ifølge egen vurdering).

Jeg tror (pga. tidligere personlige erfaringer desangående), at Gud SAMTIDIG
lader ting ske i relation til disse budskaber, hvorfor mine indlæg
desangående bl.a. er en art responce.

Jeg får budskaberne i brudstykker; dvs. en lille bid af gangen. Jeg
udtrykker min *tillid* til Gud ved at offentliggøre dette; jeg vandrer om
jeg så må sige *i tro*.

På grund af denne vandring kommer der mere fra kildevældet (nye budskaber) i
fortsættelse af det forgående.

Undlod jeg at offentliggøre det første indlæg, ville kilden tørre ud (læs:
mistillid til Ånden); og du vil blive glad, Andreas (apropos så holdt han
endelig mund) ...

Kan du følge mig i disse tanker, kære broder ?

Jens Erik kom med et forslag:

Kunne du så ikke oprette et nyt indlæg som fx. hed:

.... åh, nu har jeg glemt det, JE ...

Budskaber fra Gud til Mogens

.... Så kunne enhver blot undlade at klikke på disse.

Og det kunne være en udemærket løsning.

Men det vil ikke løse Henrik Vestergaard klage, som omtrent gik på, at alle
disse indlæg i det hele taget irriterede ham. Han havde glædet sig til at
læse og debatere på dk.livssyn.kristendom, og så er så godt som alle
indlæggene skrevet af en galning.

Løsningen kunne her så være, at Henrik og ligesindede smed mig i deres
kill-filter.

Er det en realistisk løsning ?

Apropos ... til fred har Gud kaldt os

File-number: 2390

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-05-04 17:19

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> [...]
[ ... ]
> Budskaber fra Gud til Mogens
>
> ... Så kunne enhver blot undlade at klikke på disse.

Åh - jeg glemte følgende:

Problemet er så her blot imidlertid, at det hænder, at disse DADD_Breaks
knytter sig til et allerede eksisterende indlæg, hvorfor det så kan være
vanskeligt og forvirrende, dersom de bliver revet ud af deres oprindelige
sammenhæng

File-number: 2391

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 28-05-04 18:42

I news:f2Etc.4784$Vf.203093@news000.worldonline.dk skrev
Jesus loves you følgende:

[ ... ]
> Prøv nu for en gang skyld at koncentrere dig om emnet (Skal Loven
> gælde ?)

Ja, når du fatter begrebet netikette og gør en indsats for at
efterleve den!

XFUT dk.admin.netikette - Som *du bedes respektere*

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 27-05-04 06:28

Hej Mogens Kall

"Jesus loves you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse
> Harald Mossige og jeg skrev lidt desangående forleden dag ...
<...>
> Mit alias er : "Jesus loves you" <John15.13@Heaven>
> Herved får jeg STRAKS sagt til mennesker, at Jesus elsker dem
<...>
> Okay ?

Du virker lettere omtåget, og din afslutning med "Okay?" minder mig om min
søsters frikadelle-attitude dengang hun var fjorten!

Men ak og ve...... Du vil bare gøgle, og gør det så også til fuldt UG med
kryds og pil opad...

Henrik, Slagelse

Fra : Jesus loves you

Dato : 27-05-04 12:25

"Henrik Vestergaard" skrev

[ ... ]
> <...>
>
> Du virker lettere omtåget, og din afslutning med "Okay?" minder mig om min
> søsters frikadelle-attitude dengang hun var fjorten!

Okay (i denne sammenhæng) betyder omtrent: Har du forstår min meddelse og
aksepteret den. Eller er det nødvendigt at forklare sig nærmere

> Men ak og ve...... Du vil bare gøgle, og gør det så også til fuldt UG med
> kryds og pil opad...

.... hvilket får mig til at tænke på *selve* emnet:

=== citat start ===

Skal Loven gælde ?

1.
Hvordan opfatter jeg andre med denne lov ?

=== citat slut ====

Har vi her at gøre med perfektionisme ?

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.53534@news000.worldonline.dk

File-number:
2348

Fra : Cyril Malka

Dato : 27-05-04 10:37

Goddag Henrik

Den Thu, 27 May 2004 01:55:45 +0200 skrev Henrik Vestergaard om Re: Skal
Loven gælde ? :

HV> Nu synes jeg da virkelig man får lyst til at killfiltrere, hvis folk
HV> skifter navne/alias som vi andre skifter boxershorts....

MON ikke!

--
Venligst

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt?
http://www.nytestamente.org/

Fra : Jesus loves you

Dato : 28-05-04 10:56

"a servant of Isa, Yeshua" skrev

> [...]
> Hvordan opfatter Gud dig, hvis Han benytter denne lov ?
>
> 3.
> Skal denne lov gælde for dig (Ja eller Nej) ?

Bibel-læser-ringens andagt for i dag taler ind i situationen:
( www.blr.dk )

=== citat start ===

Fredag den 28. maj 2004

Ap.G. 15,1-5

Jøde først ?

Vi kender vel alle til den situation, at nogle vil belære andre om, hvad der
er rigtigt, uden nødvendigvis selv at vide det.

Nogle kristne jøder i Jerusalem har hørt om de hedningekristne i Antiokia og
mener, at der lige er nogle ting, der skal sættes på plads.

De rejser et vigtigt spørgsmål: Skal man blive jøde først for at kunne blive
kristen? Skal man overholde Moseloven? Det er vel en af de største
anfægtelser selv i dag.

Hvor gode skal vi være, før Gud vil acceptere os? Hvilke regler og normer
skal vi leve op til, før vi har fortjent Guds frelse?

Og det er lige der, det hele halter! For vi kan ikke fortjene Guds frelse!
Vi kan få Guds nåde - betingelsesløst! Tænk på den lamme mand i Lystra.
Han havde tro til at blive frelst (ApG.14,8-18).

Paulus og Barnabas træder kraftigt op i det. De kan fortælle om Guds
gerninger på deres rejse og om, hvordan Helligånden har virket i og blandt
hedningeme.

Da der ikke kan opnås enighed, beslutter man at tage til Jerusalem og
forelægge sagen for apostlene og de ældste for at høre deres afgørelse.

I Jerusalem er striden ikke ukendt blandt de troende fra farisæemes parti.
Mon ikke det er herfra, der er udsendt folk til belæring?

Nøgleord: Hedningernes omvendelse vakte stor glæde hos alle brødrene (v 3).

=== citat slut ====

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.53534@news000.worldonline.dk

File-number:
2356

Fra : Poul Nielsen

Dato : 28-05-04 13:44

> [...]
meddelelse news:gJ7tc.3685$Vf.135242@news000.worldonline.dk...
> Jeg fandt i dag et gammelt stykke papir. På det stod der:

***plonk***

Fra : Jesus loves you

Dato : 28-05-04 17:57

"Poul Nielsen" skrev

> ***plonk***

Glæder mig at høre

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.53534@news000.worldonline.dk

File-number:
2366

Fra : Lyrik

Dato : 29-05-04 11:01

> [...]
>
> (Rom.3,20 + evt. 21-22)
>
> 1.
> Hvordan opfatter jeg andre med denne lov ?

++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det er vel snarer en udtalelse end det er en lov. Ud fra denne udtalelse vil
du betragte digselv samt andre som syndere.

> 2.
> Hvordan opfatter Gud dig, hvis Han benytter denne lov ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++
På samme måde som syndere.

> 3.
> Skal denne lov gælde for dig (Ja eller Nej) ?

++++++++++++++++++++++++++++++
Det er ikke op til os at afgøre. Vores apostel, hedningeapostlen Paulus
opfatter os som syndere. Det er ikke til at komme udenom apostelens stempel
som han har sat på os alle.
Men det er ikke det som er LOVEN der skal gælde for os alle. Den lov som
gælder for os alle, er: "at i elsker hverandre som Jesus har elsket os", det
er LOVEN der gælder nu og fremover.
Denne lov er frihedens fuldkomne lov. Frihed fra paragraftrældom. Frihed fra
en straffelov der dømmer os til bod eller død. Loven med dens bestemmelser
er pist borte, væk for evigt. Også de såkaldte ti bud! Der er kun et princip
tilbage. Et princip der dækker alle de ting et menneske kan komme ud for af
moralske problemer.
Luther kunne ikke slippe de ti bud. Dette har medført stor skade på
kristendommen fordi kristne bliver tvunget til at være en slags jødekristne
på den konto!
Det er tiden til at droppe de 10 bud og holde sig til kærlighedsloven.
Holder man sig til ti bud, så hænger man stadig fast i moradset af
paragraffer. Med de ti bud fulgte jo også ti straffe for at overtræde ti
bud! Straffen var den samme-døden!
Dødsstraf for mord. Dødsstraf for at misbruge Guds navn. Dødsstraf for at
arbejde på en sabbat. Dødsstraf for at begære sin næstes hustru eller
ejendele.
De som holder fast ved 10 bud holder også fast ved dens straffebestemmelser.
Det er lidt latterligt når man tænker på at kristne i dag i hele verden har
været med til at fordømme dødsstraf.
Kun i USA i det mørke "Bibelbælte", kan man udemærket forlige det at elske
sine fjender med dødsstraf. Det er fordi det især er fundamentalisterne der
hænger fast i de 10 bud!

Hilsen
jens

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 31-05-04 00:36

"Lyrik" skrev

[ ... ]

> ++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Det er vel snarer en udtalelse end det er en lov. Ud fra denne udtalelse
> vil du betragte digselv samt andre som syndere.

For mit vedkommende kom jeg umiddelbart til at tænke på, at vi som kristne
må skelne mellem *personen* og så *synden* disse mennesker begår.

> +++++++++++++++++++++++++++++++++
> På samme måde som syndere.

Det må man da sandelig håbe

> [...]
> sine fjender med dødsstraf. Det er fordi det især er fundamentalisterne

I Bibelen står der, at Jesus ér Guds Ord.

Dette må vel også gælde Loven, de 10. bud; idet det jo er Gud Hamselv, som
har udtalt disse ord.

Paulus skriver til Galaterne, at loven er blevet os en tugtemester til
Kristus (Gal.3,24).

Lovens primære formål var altså, at få os mennesker til at indse, at vi står
strafskyldige overfor Gud (apropos dødsstraf), og at vi derfor har brug for
en Frelsen.

Dernæst at Han (Jesus) udslettede det anklagende skyldbrev med dets
lovbestemmelser, det, som var imod os; Han tog det bort ved at *nagle det
til korset* (Kol.2,14)

Når Jesus bliver henrettet og dør, betyder det så også, at Loven dør ?

Ved Sit kød (ved sin legemlige lidelse og død) AFSKAFFEDE Han (Jesus) nemlig
*loven*med dens bud og forskrifter ... (Ef.2,15)

Har vi i virkeligheden at gøre med, at *Loven* - Guds udtalte Ord, Jesus
Hamselv - tager bolig i menneskehjerter (apropos Jer. 31,33) ?

.... for at lovens krav skulle opfyldes i os (Rom 8,4) ?

Når altså *Helligånden* får HERREDØMMET i et menneske - apropos vi tilhører
IKKE os selv; vi er jo købt og prisen betalt (1.Kor.6,19-20) - da ... og
muligvis først da ... er vi virkelig frie (apropos frihedens lov,
John.8,36).

Date: 26. maj 2004 CET 01:49
Name: a servant of Isa, Yeshua
Subject: Pinse - Helligåndens komme
2328 news:%YQsc.2667$Vf.121516@news000.worldonline.dk

Med venlig hilsen
Mogens Kall, The servant of Michael
--
Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.53534@news000.worldonline.dk

File-number: 2395

Fra : Vidal

Dato : 29-05-04 15:00

a servant of Isa, Yeshua wrote:

> [...]
>
> (Rom.3,20 + evt. 21-22)
>
> 1.
> Hvordan opfatter jeg andre med denne lov ?

Det velsignede, ved den måde Jesus udtaler sig om
synden, er, at man ikke behøver at beskæftige sig
med andres forhold til den eller til Gud, men kun
sit eget.

> 2.
> Hvordan opfatter Gud dig, hvis Han benytter denne lov ?

Ligesom han opfatter dig.

> 3.
> Skal denne lov gælde for dig (Ja eller Nej) ?

Hvilken lov?

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 29-05-04 17:09

I news:40b89651$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Vidal følgende:

[ ... ]

> Hvilken lov?

Guds lov!

Fra : Vidal

Dato : 30-05-04 21:07

"Andreas, Ravsted" <sort@hul.invalid> skrev i en meddelelse
> I news:40b89651$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
> Vidal følgende:
>
> [ ... ]

> Guds lov!

Kunne du specificere det lidt?

Er det billedforbudet, du tænker på?

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 31-05-04 07:39

I news:40ba4023$1$507$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Vidal følgende:

[ ... ]

> Kunne du specificere det lidt?
>
> Er det billedforbudet, du tænker på?

Mener du der er et forbud mod at lave billeder?

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor virkelig der sker noget*

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-06-04 11:54

"Vidal" skrev

[ ... ]
[ ... ]

> Hvilken lov?

Godt spørgsmål, Villy ...

Date: 31. maj 2004 CET 01:35
2395 news:bjuuc.6178$Vf.282647@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

[...]

Spørgsmålet er (mht. GT-loven), om vi har at gøre med et *enten-eller*
modsat en *processe*:

Er Kristenlivet noget stationært (enten/eller) ?

Eller er Kristenlivet noget levende, dynamisk, en processe ?

Levet vi kristne på visse punkter (områder i vort liv) under loven, når vi
nægter Helligånden HERREDØMMET i vort liv ?

Jesus siger jo:

"... idet I lærer dem at holde alt det,
som Jeg har befalet jer. ..."
(Matt.24,20)