Bøgehæk - igen, igen
Fra : Carsten Kring

Dato : 26-05-04 22:11

Hej!

Jeg har med stor interesse læst de seneste indlæg om klipning af bøgehække.
Heldigvis blander mine naboer og min svigermor sig ikke i klipningen af
bøgehækken på min hjørnegrund

Se billeder her:
http://kring.jqdata.dk/hæk

Jeg har derfor besluttet sig til, at den skal have lov at komme i højden,
men at den skal klippes i siderne for første gang nu efter 3 1/2 år.

Jeg er dog i tvivl om, hvor hårdt man kan gå til værks med det, og jeg har
slet ingen erfaring ud i hækklipperi.

Jeg har lånt min fars elektriske hækkeklipper, så jeg forestiller mig at
holde den vandret og føre den op og ned for på den måde at opnå en lige
klipning.

- eller skal man "udvælge" hvilke grene der skal klippes af?

Håber I stadig har mod på en bøge-diskussion

mvh/Carsten

Fra : Bent Pedersen

Dato : 26-05-04 22:27

Carsten Kring wrote:

> [...]
> klipning.
>
> - eller skal man "udvælge" hvilke grene der skal klippes af?
>
> Håber I stadig har mod på en bøge-diskussion

Jeg har gjort som du foreslår til sidst: Klip de længste grene af med en
beskæresaks, så bliver hækken lidt mere "lådden", men det er ret pænt. Men
det skal du så gøre jævnligt. Jeg kan ikke se hækken på dit link - access
forbidden

Fra : Carsten Kring

Dato : 27-05-04 08:35

Bent Pedersen <bent2517@stofanet.dk> wrote in message news:<40b50bbf$0$22979$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>...

> [...]
> det skal du så gøre jævnligt. Jeg kan ikke se hækken på dit link - access

Kan du se den på denne lange url:
http://kring.jqdata.dk/WebAlbum/Aaret%20i%20billeder/2004/Uge%2022/H%c3%a6k/

mvh/Carsten

Fra : Bent Pedersen

Dato : 27-05-04 23:27

> Kan du se den på denne lange url:

http://kring.jqdata.dk/WebAlbum/Aaret%20i%20billeder/2004/Uge%2022/H%c3%a6k/

> mvh/Carsten
Ja! Mystisk? Mellemrum i URL? STORE/små bogstaver?
Eller bruger du en kode i IE-javascript som min Linux-maskine ikke forstår?

Fra : Pia J

Dato : 27-05-04 07:33

Den ser jo frodig ud, jeg ville godt turde trimme den til 30-40 cm bredde
med hækklipperen. Pas på ledningen!

:Pia