/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Kammera overvågning
Fra : Repzak


Dato : 26-05-04 21:31

Hej

Vi har på den skole jeg går i en kklub i kælderen hvor der må sælges øl etc
engang imellem..
dertil har vi et lille køleskab med et lager...
rummet har kun 1 lille dør ellers intet med vinduer ud og kun de høje folk
på skolen vagterne og elevrådet har nøgler dertil...

Problemet er der svinder alchohol dernede fra, nogle går ind og drikker det
og sætter de tomme flasker på bordet... og det er vi jo godt træt af.

Nu har vi så overvejet at sætte et kammera op der kan logge på en computer
så vi kan finde synderen.

er det imod nogle regler at sætte et kammera op som kun optager når bixen
har lukket... dvs kun elevrådet ved det er der, men tilgengæld heller ikke
mange andre der burde lave noget derinde, pånær vagten der tjekker om alt er
lukket og ingen folk er det.

Skal der et skilt på døren med tv overvågning eller er det kun hvis det er
tændt når der er åbent

vi bliver jo nød til at gardere os imod at beviserne ikke bliver erkleret
ugyldige.. eller vi gør noget ulovligt ( ved godt det er små ting det drejer
sig om)

Håber nogle lige kan give et svar

Kasper



 
 
Gerner (26-05-2004)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 26-05-04 23:09

On Wed, 26 May 2004 22:31:26 +0200, "Repzak" <repzak@GEDhotmail.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

>
>er det imod nogle regler at sætte et kammera op som kun optager når bixen
>har lukket... dvs kun elevrådet ved det er der, men tilgengæld heller ikke
>mange andre der burde lave noget derinde, pånær vagten der tjekker om alt er
>lukket og ingen folk er det.
>
>Skal der et skilt på døren med tv overvågning eller er det kun hvis det er
>tændt når der er åbent
>
>vi bliver jo nød til at gardere os imod at beviserne ikke bliver erkleret
>ugyldige.. eller vi gør noget ulovligt ( ved godt det er små ting det drejer
>sig om)
>
>Håber nogle lige kan give et svar
>
>Kasper
>
Loven om tvovervågning.:

§ 1. Private må ikke foretage tv-overvågning af gade, vej, plads eller lignende
område, som benyttes til almindelig færdsel.

Stk. 2. Ved tv-overvågning forstås vedvarende eller regelmæssigt gentagen
personovervågning ved hjælp af fjernbetjent eller automatisk virkende tv-kamera,
fotografiapparat eller lignende apparat. Lovens regler om tv-overvågning finder
tilsvarende anvendelse på opsætning af sådant apparat med henblik på
overvågning.

§ 2. Bestemmelsen i § 1 gælder ikke:

1) Tv-overvågning af tankstationer, fabriksområder, overdækkede butikscentre og
lignende områder, på hvilke der drives erhvervsvirksomhed, såfremt overvågningen
foretages af den, der har rådighed over området.

2) Tv-overvågning, der ikke er forbundet med optagelse af billeder på videobånd,
film eller lignende, når den foretages som led i overvågning af egne indgange,
facader, indhegninger eller lignende.

§ 3. Private, der foretager tv-overvågning af steder eller lokaler, hvortil der
er almindelig adgang, eller af arbejdspladser, skal ved skiltning eller på anden
tydelig måde give oplysning herom.

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke i de i § 2, nr. 2, nævnte tilfælde.

Det er lidt svært at tolke i lige jeres tilfælde synes jeg.

--
Gerner
1249WU/5940hrs

Martin Jørgensen (27-05-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 27-05-04 17:42

Gerner wrote:
-snip-
> Loven om tvovervågning.:
>
> § 1. Private må ikke foretage tv-overvågning af gade, vej, plads eller lignende
> område, som benyttes til almindelig færdsel.
>
> Stk. 2. Ved tv-overvågning forstås vedvarende eller regelmæssigt gentagen
> personovervågning ved hjælp af fjernbetjent eller automatisk virkende tv-kamera,
> fotografiapparat eller lignende apparat. Lovens regler om tv-overvågning finder
> tilsvarende anvendelse på opsætning af sådant apparat med henblik på
> overvågning.

-snip-

> Det er lidt svært at tolke i lige jeres tilfælde synes jeg.

Jeg har ikke lige gidet at søge i love, men hvis ovenstående er det
eneste som er relevant, så må det da være lovligt (som jeg læser det),
at opsætte tv-overvågning på et sted hvor der ikke er almindelig adgang,
dvs. som tilfældet ihvertfald er, når biksen er lukket.

Derved behøver man vel ikke engang at skilte med at der er
tv-overvågning, for der er vel ikke adgang for folk, når biksen har
lukket...

mvh.
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Repzak (28-05-2004)
Kommentar
Fra : Repzak


Dato : 28-05-04 23:19

> Derved behøver man vel ikke engang at skilte med at der er
> tv-overvågning, for der er vel ikke adgang for folk, når biksen har
> lukket...


kom til at tænke på skolen har selv overvågningskammeraer over alle
ind/udgange.. og der er skilte på dørene... indtil skolen.. men ikke til
vores rum... men....


så er der vel intet ulovligt i det ?

Kasper



Henrik Stidsen (29-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 29-05-04 00:13

"Repzak" <repzak@GEDhotmail.com> wrote in
news:40b7bad1$0$3045$14726298@news.sunsite.dk

> kom til at tænke på skolen har selv overvågningskammeraer over
> alle ind/udgange.. og der er skilte på dørene... indtil skolen..
> men ikke til vores rum... men....

> så er der vel intet ulovligt i det ?

Hvis der er skiltet ved alle indgang burde det ikke være noget
problem.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Gerner (29-05-2004)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 29-05-04 09:34

On 28 May 2004 23:12:53 GMT, Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>"Repzak" <repzak@GEDhotmail.com> wrote in
>news:40b7bad1$0$3045$14726298@news.sunsite.dk
>
>> kom til at tænke på skolen har selv overvågningskammeraer over
>> alle ind/udgange.. og der er skilte på dørene... indtil skolen..
>> men ikke til vores rum... men....
>
>> så er der vel intet ulovligt i det ?
>
>Hvis der er skiltet ved alle indgang burde det ikke være noget
>problem.

Joh.:
§ 1. Private må ikke foretage tv-overvågning af gade, vej, plads eller lignende
område, som benyttes til almindelig færdsel.

Kameraet der sidder ved en indgang må nødvendigvis have en vinkel der viser hvad
der sker *udenfor* skolen og det kan være almen/offentlig plads.


--
Gerner
1262WU/6003hrs

Repzak (29-05-2004)
Kommentar
Fra : Repzak


Dato : 29-05-04 15:34

> Joh.:
> § 1. Private må ikke foretage tv-overvågning af gade, vej, plads eller
lignende
> område, som benyttes til almindelig færdsel.


Tjae.. nu sidder vores kammera i et kælderum som kun er et fest lokale.. vil
da ikke mene det er hverken gade / vej / plads eller lign.. ?? der er låst
indtil rummet under normale omstændigheder... og der vil selvfølgelig ikke
være kammera på til arrengementer dernede...


> Kameraet der sidder ved en indgang må nødvendigvis have en vinkel der
viser hvad
> der sker *udenfor* skolen og det kan være almen/offentlig plads.

Det er jo så skolens problem da vi ikke har npget som helst med de kammeraer
at gøre !

Mvh Kasper (der håber vi snart får nogle ordelige billeder)



Gerner (29-05-2004)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 29-05-04 16:18

On Sat, 29 May 2004 16:33:46 +0200, "Repzak" <repzak@GEDhotmail.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

>> Joh.:
>> § 1. Private må ikke foretage tv-overvågning af gade, vej, plads eller
>lignende
>> område, som benyttes til almindelig færdsel.
>
>
>Tjae.. nu sidder vores kammera i et kælderum som kun er et fest lokale.. vil
>da ikke mene det er hverken gade / vej / plads eller lign.. ?? der er låst
>indtil rummet under normale omstændigheder... og der vil selvfølgelig ikke
>være kammera på til arrengementer dernede...

Det har du fået svar på, ovenstående er svar på nedenstående.
>
>
>> Kameraet der sidder ved en indgang må nødvendigvis have en vinkel der
>viser hvad
>> der sker *udenfor* skolen og det kan være almen/offentlig plads.
>
>Det er jo så skolens problem da vi ikke har npget som helst med de kammeraer
>at gøre !

Alligevel bragte du dem på bane plus skiltningen.
>
>Mvh Kasper (der håber vi snart får nogle ordelige billeder)
>

--
Gerner
1262WU/6003hrs

Henrik Stidsen (29-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 29-05-04 20:37

Gerner <nospamadresse@postkasse.org> wrote in
news:v3ahb0hu7alefkinp8vg4u9qbj86n2gt1f@4ax.com

>>Det er jo så skolens problem da vi ikke har npget som helst med
>>de kammeraer at gøre !
>
> Alligevel bragte du dem på bane plus skiltningen.

Ja, deres skiltning blev bragt på bane - om det at de skilter med
overvågning gør at baren kan opsætte overvågning i deres lokaler uden
at skulle skilte selv.

Om skolen må filme deres indgang eller ej er irelevant i denne
diskussion.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Repzak (29-05-2004)
Kommentar
Fra : Repzak


Dato : 29-05-04 22:24

> Ja, deres skiltning blev bragt på bane - om det at de skilter med
> overvågning gør at baren kan opsætte overvågning i deres lokaler uden
> at skulle skilte selv.
>
> Om skolen må filme deres indgang eller ej er irelevant i denne
> diskussion.

Tak... som taget fra min mund (:

Kasper



Gerner (29-05-2004)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 29-05-04 22:41

On 29 May 2004 19:37:13 GMT, Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Gerner <nospamadresse@postkasse.org> wrote in
>news:v3ahb0hu7alefkinp8vg4u9qbj86n2gt1f@4ax.com
>
>>>Det er jo så skolens problem da vi ikke har npget som helst med
>>>de kammeraer at gøre !
>>
>> Alligevel bragte du dem på bane plus skiltningen.
>
>Ja, deres skiltning blev bragt på bane - om det at de skilter med

Kamera og skiltning. Lad være med at udelade det jeg svarer på.
Kameraovervågning er emnet her.

>overvågning gør at baren kan opsætte overvågning i deres lokaler uden
>at skulle skilte selv.
>
>Om skolen må filme deres indgang eller ej er irelevant i denne
>diskussion.

Hvis skolens kamera er ulovlig overvågning er skiltningen irelevant.

--
Gerner
1264WU/6015hrs

Repzak (29-05-2004)
Kommentar
Fra : Repzak


Dato : 29-05-04 23:16

> Hvis skolens kamera er ulovlig overvågning er skiltningen irelevant.

Man må jo gå ud fra sådanne steder ved de hvad de gør.. etc når det nok er
et proffesionelt firma der har sat det op, kender de vel reglerne ??

Desuden er det lidt irrellevant også... for i første omgang er det bare os
"elever" der skal have det på det rene inden vi går op og viser direktøren
det, så er det jo sådan op til ham at tjekke hvad der skal gøres inden det
kommer i æteren...

G'nat

Kasper



Henrik Stidsen (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-05-04 02:08

Gerner <nospamadresse@postkasse.org> wrote in
news:rvvhb0p8t59m2rligd55i006nuuau6m4s1@4ax.com

>>Ja, deres skiltning blev bragt på bane - om det at de skilter
>>med

> Kamera og skiltning. Lad være med at udelade det jeg svarer på.
> Kameraovervågning er emnet her.

Det er en *meget* specifik kameraovervågning der snakkes om - ikke
skolens og ikke generel overvågning. Det eneste af skolens
overvågning der inddrages er det faktum at de har sat skilte op ved
dørene.

>>Om skolen må filme deres indgang eller ej er irelevant i denne
>>diskussion.

> Hvis skolens kamera er ulovlig overvågning er skiltningen
> irelevant.

Men de samme skilte kan godt gøre barens overvågning lovlig. Så hvad
om vi snakker videre om det det handler om, nemlig barens overvågning
og ikke skolens overvågning.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste